Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että meille on kerrottu kaikki Tshernobylin onnettomuuden vaikutukset meitä suomalaisia koskien?

Vierailija
10.07.2019 |

Eli, ettei minkäänlaisia vaikutuksia terveyteen ja ympäristöön ole koskaan ollutkaan?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kilpirauhassairauden 1990-luvun alussa perusterveenä nuorena aikuisena Pirkanmaalla. Muitakin tapauksia oli. Kärsin sen seurauksista edelleen ja käytän kilpirauhaslääkettä. Pirkanmaa, Päijät-Häme ja Keski-Suomi oli pahimmat laskeuma-alueet. Lääkärit ei ikinä myönnä mitään, aivan kuin ei viranomaisetkaan. Tämä on valehtelun ja salailun maa ollut aina.

Niin, mistä tiedät, että se johtuisi juuri Tsernobylistä? Minä olen myös pirkanmaalainen ja ihan terve aikuinen, 51 vuotias. Mun sisarukset myös terveitä ja kaikki asumme edelleen Pirkanmaalla. Sisarukset 55v, 57v ja 59v. 

Vierailija
42/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kilpirauhassairauksien yleisyys ei ole kuulemma mitenkään Tshernobylin aiheuttamaa. Tästä oli tutkimus vuosi pari sitten tai kymmenen.. en googlannut, suht helposti kuitenkin löydettävissä.

En vaan pysty uskomaan tuota tutkimusta en mitenkään.

Ukrainassakaan ei tehty minkäänlaista seurantaa säteilyn aiheuttamista terveysongelmista, vaan niiden kirjaaminen jopa kiellettiin. Sääli.

Vähän kuten toisten ongelmien suhteen tehdään täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viranomainen tuohon aikaan.

Mikä olisi ollut motiivini valehdella tai salata jotain?

Toimenpiderajojen mukaan Suomessa ylireagoitiin vahvasti, Ruotsissa hullujen lailla.

Vierailija
44/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymenlaaksossa on paljon kilpirauhassyöpiä, jossa laskeuma oli. Laskeuma meni lahden ja kouvolan välistä j kylään.

Vierailija
45/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhassairaudet ja syövät ovat räjähtäneet käsiin , eikä yhteyttä muka ole..

Ja sitten se tilasto, missä ovat räjähtäneet käsiin.

Vierailija
46/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole kerrottu.

Eikä kaikkea edes tiedetä, kun ydinvoima on kuitenkin verraittain uusi juttu. Nämä seuraukset ovat kuitenkin pitkävaikutteisia. Nagasaki ja Hirosimastakin tietoa liian vähän. Plus kaikki ydinkokeet joita on tehty, ne ovat varmasti maapallolle haitallisia kokeita olleet.

Ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi pitäisi lopettaa ennenkaikkea nämä ydinkokeet. Varmasti näistä ydinonnettomuuksista sekä pommeista on vaikuttanut ilmastonmuutokseen.

Vierailija
47/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimenpiderajojen mukaan Suomessa ylireagoitiin vahvasti, Ruotsissa hullujen lailla.

Ihanan liikuttava aloitus. Sinä salaat juuri sen, jonka työnantajasi sinun käskee salaamaan. Sitä et sinä päätä.

Vierailija
48/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluoritabletteja syötettiin vimmalla lapsille noihin aikoihin, ja löytyy myös tutkimuksia joissa fluoria pidetään todella pahana kilpirauhaselle.

Vierailija
49/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fluoritabletteja syötettiin vimmalla lapsille noihin aikoihin, ja löytyy myös tutkimuksia joissa fluoria pidetään todella pahana kilpirauhaselle.

Me syötiin ala-asteella sokeripaloja joihin terkkari kaatoi jotain nestettä , jodia??

Vierailija
50/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan liikuttava aloitus. Sinä salaat juuri sen, jonka työnantajasi sinun käskee salaamaan. Sitä et sinä päätä.

Salaliittoteoriat näyttävät olevan voimaannuttavia. Muttet silti nosta persustasi ja etsi elämääsi todellista sisältöä, joten voimaantuminen on vain näennäistä ja hetkellistä, ja olet siis vain teko-onnellinen vimmassasi. Epäliikuttavaa.

Vierailija
51/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me syötiin ala-asteella sokeripaloja joihin terkkari kaatoi jotain nestettä , jodia??

Se oli poliorokotus. Vanhaa kauraa, eikä edes narkolepsioita tms ilmennyt.

Vierailija
52/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen -99 syntynyt ja mulla on suolistosairaus, voiko nää liittyä jotenkin toisiinsa?

Vierailija
53/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole kerrottu.

Eikä kaikkea edes tiedetä, kun ydinvoima on kuitenkin verraittain uusi juttu. Nämä seuraukset ovat kuitenkin pitkävaikutteisia. Nagasaki ja Hirosimastakin tietoa liian vähän. Plus kaikki ydinkokeet joita on tehty, ne ovat varmasti maapallolle haitallisia kokeita olleet.

Ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi pitäisi lopettaa ennenkaikkea nämä ydinkokeet. Varmasti näistä ydinonnettomuuksista sekä pommeista on vaikuttanut ilmastonmuutokseen.

Niillä ei ole kärpäsenpas*an merkitystä ilmastonmuutokseen, eikä niitä ole tehty aikoihin muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. TSAR bomba, suurin koskaan räjäytetty ydinpommi tuotti hieman enemmän energiaa kuin mitä aurinko tuo tänne joka sekunti.

Hauska video aiheeseen liittyen

Vierailija
54/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhassairaudet ja syövät ovat räjähtäneet käsiin , eikä yhteyttä muka ole..

Ja sitten se tilasto, missä ovat räjähtäneet käsiin.

Sitä tapahtui ukrainassa ja lähistöllä missä jodia ei lisätty suolaan ja missä onnettomuutta pyrittiin aluksi salailemaan joditablettien jakamisen sijaan. Suomessa jodi kuului ns. "ruokapöytään" jolloin radioaktiivinen jodi ei ollut suuremmin ongelma.

Vierailija
55/62 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo syöny sieniä enää vuosiin...just tämän takia. Mites tonnikala? Fukushima???

Vierailija
56/62 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo syöny sieniä enää vuosiin...just tämän takia. Mites tonnikala? Fukushima???

Minua tonnikalassa arveluttaa enemmän se kalastusalue "intian valtameri 51". Muovit, paska ja ruumiit päätyy käsittelemättömänä sinne. Voi vain toivoa että laimenee sen verran ettei ole vaikutusta.

Vierailija
57/62 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tonnikalassa arveluttaa enemmän se kalastusalue "intian valtameri 51". Muovit, paska ja ruumiit päätyy käsittelemättömänä sinne. Voi vain toivoa että laimenee sen verran ettei ole vaikutusta.

En mä pysty syömään tonnikalaa. Juuri tuon, fukushiman ja suuren elohopea määrän takia. Liian monta juttua pienessä kalliissa tölkissä. Ja ei se liha mitä parhaimman makuista ole.

Vierailija
58/62 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymenlaaksossa on paljon kilpirauhassyöpiä, jossa laskeuma oli. Laskeuma meni lahden ja kouvolan välistä j kylään.

Huh. Onneksi olin siihen aikaan koko ajan joko autossa tai sisätiloissa.

Vierailija
59/62 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä noin on väitetty? Kun Tsernobylin aikaan jo virallisestikin arvioitiin, että tietyt syövät saattavat lisääntyä lähivuosikymmeninä. Ja kerrohan samalla myös se, mistä tiedetään jonkun asian olevan juuri Tsernobylin syytä?

Miksi ihmisille ei makseta korvauksia?

Mistä? 

Vierailija
60/62 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani en ole huomannut mitään vaikutuksia yli 30 vuodessa mutta on voinut olla epäonnekkaampia. Vähän sain sadetta silloin maanantaina niskaan. Mutta ei kummemmin varoiteltu, muuta kuin tyyliin "marjat ja sienet saattavat olla nyt hieman hmmm epäterveellisiä".

Syöpähän on räjähtänyt tuon jälkeen. Onko tutkittu paljonko hanavedessä zernobyyliä?

Kannattaa tutusta UNSCEARin eli YKn ydinjärjestön Tsernobyl raporttiin. Käytännössä ainoat vaikutukset olivat ne kuolleet alkusammutukseen osallistuneet (noin 50 ihmistä), ja muutama tuhat hoidettavissa olevaa kilpirauhassyöpää lähialueilla radiojodista.

Kaikki muu oli Greenpeacen yms. järjestöjen propagandaa. Todellinen tragedia oli tuon propagandan aiheuttama! Ihmiset menettivät elämänhalunsa, alkoholisoituivat yms. kun heille totuutena kerrottiin kaikkien kuolevan onnettomuuden takia. Todellisuudessa Tsernobyl oli keskisuuri teollisuusonnettomuus, pienempi kuin vaikka Intian hyönteismyrkkytehtaan onnettomuus.

Samasta UNSCEAR nettisivulta löytyy myös Fukushiman raportti. Yksi kuoli vetyräjähdyksessä, säteilyn takia ei kukaan. Muut väitteet ovat taas vihreiden propagandaa.

Lukekaa ne raportit ennenkuin väitette vastaan. Googleen vaikka "tsernobyl unscear".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi