Mistä asioista teidän parisuhteessa yleensä riidellään?
Meillä tuosta kun ei ole yhteistä lapsivapaata, niin mies ei halua että menisin sitten yksin. Mistä teillä riidellään?
Kommentit (25)
Ei riidellä ollenkaan. Aikaisemmassa suhteessa olin sellainen huutaja. Tämä asia kaduttaa minua. Onneksi olen muuttunut. Elämä on ihanaa, kun ei tarvitse riidellä:) Ja ei, en ole kynnysmatto vaan asiat hoidetaan keskustelemalla.
Kestoriidanaihe on siivous, ja kun kotityöt ei jakaudu tasaisesti. Mies teetätti minulla monta vuotta hommia yksin ja perseili, eikä lotkauttanut korviakaan kun itkin etten yksin jaksa kaikkea tehdä ja on epäreilua. Nyt on luotto mennyt, ja vahdin tarkkaan että hommat menee kristillisesti tasan, mies taas ei tätä tajua, miksi näin vaikka rautalangasta väännän.
Miehen alkonkäyttö on toinen. Ongelmat hoituu juomalla, ja jos stressaa niin on pakko juoda. Ja ihan muuten vaan on pakko juoda. Suurkulutuksen rajat menee heittämällä läpi, eikä ymmärrä huoltani hänen alkon käytöstään. Juu pystyy käymään töissä, mutta ei varmasti ole tervettä, että keskellä arkea menee sikspäkki illassa, ja seuraavassa illassa viinipullo, eikä taukoja juomisesta ole vaan joka viikko on saatava useampi annos.
Kolmantena miehen hygienian hoito, kaikki melko retuperällä. Hampaita pesee silloin tällöin, haisevaa kurasuuta ei tee mieli suudella. Suihkussa pitäisi käydä joka päivä, kun tekee fyysistä likaista työtä, mutta käy joka toinen-kolmas päivä, välillä viikkokin ettei vaan jaksa. Vaatteisiin pinttyy pahoja hajuja, tekstiilit ja lakanat sotkeentuu ja ottaa aina nokkiinsa kun huomautan.
Sitten on nuo kommunikaatio-ongelmat. Mies panttaa kaiken sisäänsä, purkaa vihansa minuun eikä näe itsessään koskaan mitään vikaa. Asioista ei voi keskustella ja aina hyökkää raivoamalla ja huutamalla jos vika on hänessä. Lisäksi on todella aggressiivinen ja väkivaltaan vivahtava suuttuessaan.
-Lapseton pariskunta, yli 10v yhdessä, välillä mietin että miksi jaksan
Meillä kanssa mies olettaa tietojen siirtyvän hänen päästään mun päähän. Ja että muutenkin osaan lukea ajatuksia. Esim. kerran rempattiin jotain, ja mies tikkailta nyökkäsi minulle. Kyllähän mun olisi automaattisesti pitänyt tietää ojentaa hänelle vasara. Ja samoin nuo aikataulut, kyllähän ne tiedot siirtyy muhun, kun samassa sängyssäkin nukutaan.
Toinen vakioaihe on siivous. Meillä hyvin erilaiset siisteyskäsitykset, eli kun häntä ei sohvan alta levittäytyvät villakoirat haittaa mutta minua haittaa -> mä olen ainut, jolla velvollisuus siivota.
Kolmas on anoppini. Mies ei tajua sitä, että hänen äitinsä on minua kohtaan todella ilkeä ja mitätöivä. Anoppi on toki sen verran ovela, ettei hauku ja solvaa minua mieheni kuullen. Mieluiten ei ota mitään kantaa mun ja äitinsä väleihin, kyllähän ne välit parantuu kun asiaan ei kiinnitä mitään huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähinnä riidellään siitä, että mies luulee minua ajatusten lukijaksi. Tämä ilmenee yleensä tapauksissa, jossa pitäisi sopia yhteisesti jostain aikatauluihin liittyvästä asiasta. Mies olettaa, että joku asia on yhteisesti suunniteltu, kun hän on sen omassa päässään itsekseen miettinyt ja tämä tieto myös minulle mystisesti siirtynyt.
Meillä sama. Äärimmäisen raivostuttava piirre miehessä.
Suhteessa 10 vuotta, josta 6 naimisissa. Ei ole vielä ollut ensimmäistäkään riitaa. Asioista voi keskustella.