Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö astmapotilaan unohtaa lemmikin

Vierailija
09.07.2019 |

Hankkiminen

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Onhan niitä erilaisia lemmikkejä liskoista lähtien.

Vierailija
2/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku karvaton eläin. Tai karvallinen ja syö allergialääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on aina ollut koiria. Ei niistä tule oireita. Astmaatikko on kissoille kyllä allerginen.

Vierailija
4/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin aikoinaan diagnoosin yhteydessä, että lemmikkejä ei kannata hankkia. En kuitenkaan ollut allerginen ja minulla on nyt 14 vuotta ollut kissa, eikä allergiaa ole edelleenkään.  Aikoinaan myös suositeltiin kodin allergiasaneerausta - mattoja ja suurin piirtein verhojakaan ei olisi saanut olla jne. Nykyään ohjeet eivät taida enää päteä.  Mutta jos on monia allergioita jo valmiiksi, en ehkä ottaisi riskiä.

Vierailija
5/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Meillä on aina ollut koiria. Ei niistä tule oireita. Astmaatikko on kissoille kyllä allerginen.

Astmalla ei ole mitään suoraan yhteyttä mihinkään allergiaan. Voi olla astmaatikko, joka ei ole allerginen yhtään millekään. Ei kovin yleistä, mutta mahdollista. 

Vierailija
6/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, jos ei ole allerginen eläimille. Minulle esimerkiksi astmakohtauksen aiheuttaa vain voimakkaat tuoksut ja tupakan savu. Eläinten kanssa voin olla tekemisissä niin paljon kuin haluan ilman kohtauksia. 

Vierailija
7/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko eläimistä oireita? Pystytkö silittelemään ja pitämään kissoja tai koiria tai kaneja tai tuleeko oireita, jos yövyt lemmikillisessä kyläpaikassa? Koiraroduissa on myös eroja allergian suhteen, esim. villakoirat sopii monelle allergiselle ja astmaatikolle. Mutta täytyy itse testata, kukaan ei voi varmaksi sanoa.

Vierailija
8/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin astma kun olin pikkutyttö, mutta sain ensimmäisen koirani kun olin teini. Valitsimme varmuuden vuoksi pienikokoisen rodun jolla on lyhyt turkki (bostoninterrieri). Koirani on nyt 8-vuotias, ja meillä on mennyt hyvin. Jos ei ole koiralle (tai muulle karvaturrille) varsinaisesti allerginen, ei astma estä lemmikin hankintaa :3 Kannattaa myös ennen eläimen hankintaa käydä jollain lemmikki-kaverilla kylässä tunnustelemassa.

Vierailija
9/9 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen astmaatikko, mutta yllättäen en enää reagoi kissan- ja koiran allergeeneihin, eli ilmeisesti immunopuolustukseni on tullut valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä