Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidl on nostanut selvästi hintoja. Palasin S-marketin asiakkaaksi ku valikoimakin on parempi eikä eroa ole juurikaan enää hinnoissa.

Vierailija
08.07.2019 |

Lidlin alamäki on tainut jo alkaa. Hintojen nostamisella alamäki vain jyrkkenee, kun ketjun idea häviää. Varmaan moni muukin huomannut saman ja äänestää jaloillaan.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa se, että menen Lidliin ostamaan tarjoustuotteita ja ne ovat lähes poikkeuksetta aina loppu. Näin kävi myös tänään, ja pettyneenä poistuin. En mene vähään aikaan takaisin.

Vierailija
22/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi ettei ole huomannut mitään eroa. Okei, et varmaan sitten osta banaaneja tai kananmunia lidlistä siinä tapauksessa. Näissä kahdessa on nimittäin tapahtunut 30% hintakorotus tänä vuonna. Prismassa on nykyisin molemmat reilusti halvempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. lidlin litran omenamehua totuin vuosia ostamaan 49 senttiä. Hinta nyt 79 senttiä eli aika roima korotus. Samalla hintaa saa muualtakin ja suomalaista. Lidlissä johto ruvennut ahnetimaan, mut ahneella on tunnetusti p....nen loppu.

Olen huomannut myrtyneenä täsmälleen saman asian. Ostin näet Lidlistä aina litratolkulla halpaa omanamehua, mutta en enää - sama hinta kaikkialla.

Ennen tutkin innolla Lidlin mainosta, että missäs taas voisi säästää, mutta en enää - kaikki on kallista ja alennuksessa ovat lähinnä epäterveelliset tuotteet, joita en käytä.

Vaatteetkin ovat sitä samaa tusinakamaa ja aina niitä jooga/urheiluvaatteita laihoille luikuille, joita en muutenkaan pidä koskaan.

Vierailija
24/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi ettei ole huomannut mitään eroa. Okei, et varmaan sitten osta banaaneja tai kananmunia lidlistä siinä tapauksessa. Näissä kahdessa on nimittäin tapahtunut 30% hintakorotus tänä vuonna. Prismassa on nykyisin molemmat reilusti halvempia.

Lidlin banaanit on reilun kaupan banaaneja, hinta 1,39e/kg. Minusta kohtuullinen. Kananmuna 15kpl on usein tarjouksessa.

Vierailija
25/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olne myös huomannut asian -  ennen banaanit olivat Lidlissä aika usein 0.99 e/kg, nykyään ovat jatkuvasti 1,39 e/kg.

Nämä banaanit ovat muuten jopa Cittarissa joskus 0,99/kg ja kananmunatkin välillä 10 kpl/ yhden euron tai jopa 0,70 e.

Siksi olen muutenkin taas ruvennut käymään Citymarketissa, kun siellä on oikeasti nykyään parempia tarjouksia, kuin kummassakaan muussa kaupassa (S-market, Lidl).

Vierailija
26/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin banaanit on reilun kaupan banaaneja, hinta 1,39e/kg. Minusta kohtuullinen. Kananmuna 15kpl on usein tarjouksessa.

Moni kuluttuja ei mieti ollenkaan sitä mitä banaaneja ne ovat, vaan katsovat vain hintaa. Varsinkin köyhät ihmiset, joille jokainen sentti on tärkeä.

Vierailija
27/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olne myös huomannut asian -  ennen banaanit olivat Lidlissä aika usein 0.99 e/kg, nykyään ovat jatkuvasti 1,39 e/kg.

Nämä banaanit ovat muuten jopa Cittarissa joskus 0,99/kg ja kananmunatkin välillä 10 kpl/ yhden euron tai jopa 0,70 e.

Siksi olen muutenkin taas ruvennut käymään Citymarketissa, kun siellä on oikeasti nykyään parempia tarjouksia, kuin kummassakaan muussa kaupassa (S-market, Lidl).

Entä pakastemustikat. Lidlissä jotain 9,5e/kg. K-superissa 7,99e/kg.

Vierailija
28/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyko voisi miettiä mikä olisi Suomen hintataso ilman hintahäirikköä? Varmaan S-ja K-sedät olisivat halpuuttaneet ihan hyvää hyvyyttään ;-)

Eipä ihme, että köyhimmät ovat jo pakotettuina joutuneet muuttamaan halvempiin maihin - Kanarialla ja Portugalissa pärjää suomalainen köyhä ja kipeekin paljon paremmin, kuin täällä kylmässä kiskurimaassa.

Vierailija
29/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas häntä koipien välissä myönnän olleeni väärässä. Lidl on ylivoimaisesti halvin. Heinekenin litrahinta on muissa kaupoissa järkyttävän paljon korkeampi.

Vierailija
30/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että täyskäännöksen olen tehnyt minäkin, vaikka olen täällä vuosien varrella Lidlin ilosanomaa lukemattomia kertoja julistanutkin. Silloin, kun S-kaupat toi 60% alennukset meidänkin paikkakunnalle, vaihtui minulla Lidl lähes totaalisesti S-marketiin. Lidlistä haen enää ihan muutaman valikoidun tuotteen (esim Mashed potaton), mutta muuten olen keskittänyt ostokseni S-markettiin.

Lidl on tällä hetkellä vaarallisella tiellä. Tarjouksissa ei ole ollut enää pitkiinn aikoihin mitään vähänkään kiinnostavia tuotteita ja muutenkin hintataso on koko ajan kivunnut S-ketjua korkeammaksi, siis ilman niitä 60% tarjoustuotteitakin. 

Kun kerran Lidl on profiloitunut nimenomaan halpaketjuna, niin sille olisi ehdottoman tärkeää pitää se ostoskori halvempana, kuin kilpailijoilla. Nyt näyttää siltä, että he ovat lähteneet täysin käsittämättömästi nostamaan omaa profiilian, "hiukan paremman väen kaupaksi" kaikenmaailman gourmet tuotteillaan ja myymäläremonteillaan, halpakauppaimagon kustannuksella ja siinä kyllä mennään metsään ja lujaa.

Vierailija
31/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on puhetta mutta ei mitään konkreettisia tuotteita kuin nuo banaanit. Antakaa tulla, mikä on erityisen kallista Lidlissä niin vertaan Foodiella. En muista normaalien hyllytuotteiden hintoja ulkoa, tarjouksia olen kirjannut ulos tammikuusta asti (jolloin mm. ostin Lidlistä kilon pakastemustikoita hintaan 7,99).

Vierailija
32/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ne köyhäilevimmät urpot itkivät Tokmannista 5-10 vuotta sitten ja ihan hyvin niilläkin menee. Lidlillä on edelleen pelkästään voitettavaa markkinaosuudessa ja se on positiivinen asia.

Kyllä sillä on hävittävääkin. Samat hinnat, mutta laatu huonompi. Ei tarvitse olla fiksu tajutakseen, että porukka kaikkoaa ja alamäki kutsuu, jos ei suunta hinnoissa ei vaihdu.

Vierailija
33/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iha paskaa päästää S-kaupan mymmeli. Säästän nelinumeroisen summan joka vuosi käymällä liidissä. Pörrismasta en löydä mitään ostettavaa kun hinnat huimaa. Liidi on kasvanut joka vuosi ja kasvaa edelleen.

Miten lidl löytää mitään tai ainakaan kaikkea.

Vierailija
34/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. lidlin litran omenamehua totuin vuosia ostamaan 49 senttiä. Hinta nyt 79 senttiä eli aika roima korotus. Samalla hintaa saa muualtakin ja suomalaista. Lidlissä johto ruvennut ahnetimaan, mut ahneella on tunnetusti p....nen loppu.

Onko nää kauppaketjutkin nykyään pörssissä? Sitähän se teettää kun tuottoa tarttis saaha sijoittajille. Sijoittaminen pilaa tämän maailman.

Vierailija
35/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psyko voisi miettiä mikä olisi Suomen hintataso ilman hintahäirikköä? Varmaan S-ja K-sedät olisivat halpuuttaneet ihan hyvää hyvyyttään ;-)

Suomessa on tunnetusti EU:n kallein ruokakassi, joten hintoja on varaa laskea, ei nostaa.

Kalleimpaan ruokaan olen törmännyt Norjassa, Lofooteilla, aivan järkyttävää, tuplahinnat suomalaisiin kauppoihin nähden.

Mutta kai ne Lofoottien kaupat on "syrjäkylillä" ja varmaan tuollaisessa vertailussa on käytetty esim. pääkaupunkien kauppoja, eikä niitä peräkylän kalleimpia pikkukioskeja.

Ja kyllä, olen tietoinen Norjan palkkatasosta, siitä huolimatta jos ihan kylmästi hintoja vertaillaan niin Lofooteilla oli kallista, tuskin tuo tilasto on saatu vertaamalla ruoan hintaa palkkatasoon?

Vierailija
36/88 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tunnetusti EU:n kallein ruokakassi, joten hintoja on varaa laskea, ei nostaa.

Kalleimpaan ruokaan olen törmännyt Norjassa, Lofooteilla, aivan järkyttävää, tuplahinnat suomalaisiin kauppoihin nähden.

Mutta kai ne Lofoottien kaupat on "syrjäkylillä" ja varmaan tuollaisessa vertailussa on käytetty esim. pääkaupunkien kauppoja, eikä niitä peräkylän kalleimpia pikkukioskeja.

Ja kyllä, olen tietoinen Norjan palkkatasosta, siitä huolimatta jos ihan kylmästi hintoja vertaillaan niin Lofooteilla oli kallista, tuskin tuo tilasto on saatu vertaamalla ruoan hintaa palkkatasoon?

Norja ei ole EU maa. Muutenkin omavarainen valtio ja öljyvaltiokin vielä.

Vierailija
37/88 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ruokakorin hinnassa Lidlin edullisuus tuntuu: ihania tuoreita vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä ympäri vuoden. Lihaa, juustoja, maitotuotteita. Vessapaperit ja pesuaineet on hyviä. Näin kesäaikaan haen lähinnä vain kalat ja tuoreet marjat muualta.

Hahahahah näin entisenä työntekijänä voin sanoa tuoreus in my ass. Ps vältelkää paistopistettä, lidl ei harrasta hävikkiä

Vierailija
38/88 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanankoipien hinta nousi 2.35 eurosta 2.49. Luuleeko Lidl ettei näitä huomata

Vierailija
39/88 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl ei ole koskaan ollut merkittävästi Prismaa halvempi. Kun S-kauppa halpuutti S-marketin Prisman hintatasolle ja Lidl on vielä nostanut hintojaan niin Lidl ei ole enää yhtään halvempi, suurin ero on vain Lidlin huonompi valikoima.

Pikkukauppakunnilla Lidl varmasti on edelleen selvästi halvempi, koska sillä on samat hinnat kaikissa ketjun kaupoissa ja jos vaihtoehtona on yksi K-market, niin hintaero on selvä. Suurilla paikkakunnilla Lidl ei ole pystynyt haastamaan hypermarketteja.

Vierailija
40/88 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on puhetta mutta ei mitään konkreettisia tuotteita kuin nuo banaanit. Antakaa tulla, mikä on erityisen kallista Lidlissä niin vertaan Foodiella. En muista normaalien hyllytuotteiden hintoja ulkoa, tarjouksia olen kirjannut ulos tammikuusta asti (jolloin mm. ostin Lidlistä kilon pakastemustikoita hintaan 7,99).

Eipä ole Lidlillä tuollaista palvelua kuin foodie, josta voisi tarkastaa minkä tahansa tuotteen hinnan. Kaupat täytyisi määrätä julkaisemaan hintatietonsa netissä, se olisi erittäin suuri kilpailua lisäävä asia.