Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatustieteilijä! Mitä teet työksesi?

Katja Catus
08.07.2019 |

Tubetan ja bloggaan opiskeluun liittyvistä jutuista. Moni on kysellyt, että mitä kasvatustieteilijät (opettajat, aikuiskasvikset, yleisen kasviksen maisterit...) tekevät työkseen ja mitä eroa noilla koulutuksilla on.

Jos haluat jakaa kokemuksiasi omista opinnoistasi ja urastasi, niin voit tehdä sen täällä https://opintoneuvoja.fi/kasvatustiede-kysely tai kirjoittaa tähän alle. Aloita jutun teon kuluvalla viikolla :)

Kiitos vastauksestasi!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on kasviksen maisteri? En todellakaan halua jakaa tietoa omasta urakehityksestäni kasviksena, koska olen kasvatustieteiden maisteri, en salaatti. Vai haluatko juttua siitä, miten ensin olin siemen ja sitten päädyin multaan, auringonvalon ja ravinteiden ja veden ansiosta minusta tuli ensin yleinen kasvis ja sitten hieman myöhemmin - löydettyäni oman identiteettini - huomasin olevani paprika.

Jyväskylässä on eput ja toput ja kuukit, nähtävästi sieltä valmistuu kasviksia.

Vierailija
2/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on kasviksen maisteri? En todellakaan halua jakaa tietoa omasta urakehityksestäni kasviksena, koska olen kasvatustieteiden maisteri, en salaatti. Vai haluatko juttua siitä, miten ensin olin siemen ja sitten päädyin multaan, auringonvalon ja ravinteiden ja veden ansiosta minusta tuli ensin yleinen kasvis ja sitten hieman myöhemmin - löydettyäni oman identiteettini - huomasin olevani paprika.

Voi hyvä luoja. :'D Miten voi jollain maisterintutkinto nousta päähän?

Terv. ylpeä kasvis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. ylpeä kasvis

Miten niin maisterintutkinto on noussut päähän? Sinä voit olla ylpeä kasvis ja kaverisi yhtä ylpeä haistis, kaustis, alkkis tai vaikka yhtis, mutta jos nuorille aikoo tubettaa koulutusten eroista, niin silloin täytyy edes perusterminologian olla hallussa. Miksi kertoisin jollekin blogitytsylle, millainen on kasviksen ura? Jos ei halua puhua kasvatustieteen maistereista, niin todennäköisesti ei osaa tehdä niin hyvää tietosisältöä, että vaivautuisin auttamaan. Tämän ketjun avunpyytäjä saattaa olla melkoinen laiskis, joka menee sieltä, missä aitis on matalin.

Vierailija
4/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. ylpeä kasvis

Miten niin maisterintutkinto on noussut päähän? Sinä voit olla ylpeä kasvis ja kaverisi yhtä ylpeä haistis, kaustis, alkkis tai vaikka yhtis, mutta jos nuorille aikoo tubettaa koulutusten eroista, niin silloin täytyy edes perusterminologian olla hallussa. Miksi kertoisin jollekin blogitytsylle, millainen on kasviksen ura? Jos ei halua puhua kasvatustieteen maistereista, niin todennäköisesti ei osaa tehdä niin hyvää tietosisältöä, että vaivautuisin auttamaan. Tämän ketjun avunpyytäjä saattaa olla melkoinen laiskis, joka menee sieltä, missä aitis on matalin.

Juuri tuota tarkoitin kun sanoin että on noussut päähän. "Perusterminologia hallussa", ei perkele. :D Meillä ainakin Turussa puhutaan kasviksista.

Vierailija
5/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi mennä kasvis-sanan käyttö noin paljon tunteisiin. :D Ignooraa jos ärsyttää ja hengitä välillä.

Itse olen suunnittelija eräässä isossa lastensuojelujärjestössä. Aikuiskasvismaisteri pohjana mutta laajat sivuaineet esim. psykasta ja sostyöstä.

Vierailija
6/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteilijät ovat siitä erikoisia, että he ovat saaneet pintaraapaisun monesta asiasta, mutta eivät ole minkään alan asiantuntijoita. Kasvatustiedehän on melkoista höttöä ja soopaa, jossa jokainen mielipide on oikea ja jossa mutu kelpaa perusteeksi varsinkin silloin, kun ei jaksa plagioida.

Kasvatustieteiden opiskelemisessa on kuitenkin se hyvä puoli, että sen maisterina työllistyy hämmästyttävän hyvin. Tämän vuoksi Suomessa on niin paljon henkilöstöpäälliköitä, konsultteja ja etenkin monenlaisen kehittämisen kanssa näperteleviä pöhköjä, joilla ei ole aavistustakaan siitä, mitä heidän pitäisi tehdä ja mitä he tosiasiassa tekevät. Tämähän tietysti on onneton seuraus siitä, että ei-asiaan-vihkiytynyt työnantaja ei tunne kasvatustieteen maisterin laajaa mutupohjaa ja että KM on yleensä aivan h****tin hyvä puhumaan voimakkaalla äänellä vakuuttavasti tauotta kuitenkin sanomatta yhtään mitään. Semmoinen lihaa ja verta oleva puppulausegeneraattori.

Vierailija
7/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteilijät ovat siitä erikoisia, että he ovat saaneet pintaraapaisun monesta asiasta, mutta eivät ole minkään alan asiantuntijoita. Kasvatustiedehän on melkoista höttöä ja soopaa, jossa jokainen mielipide on oikea ja jossa mutu kelpaa perusteeksi varsinkin silloin, kun ei jaksa plagioida.

Kasvatustieteiden opiskelemisessa on kuitenkin se hyvä puoli, että sen maisterina työllistyy hämmästyttävän hyvin. Tämän vuoksi Suomessa on niin paljon henkilöstöpäälliköitä, konsultteja ja etenkin monenlaisen kehittämisen kanssa näperteleviä pöhköjä, joilla ei ole aavistustakaan siitä, mitä heidän pitäisi tehdä ja mitä he tosiasiassa tekevät. Tämähän tietysti on onneton seuraus siitä, että ei-asiaan-vihkiytynyt työnantaja ei tunne kasvatustieteen maisterin laajaa mutupohjaa ja että KM on yleensä aivan h****tin hyvä puhumaan voimakkaalla äänellä vakuuttavasti tauotta kuitenkin sanomatta yhtään mitään. Semmoinen lihaa ja verta oleva puppulausegeneraattori.

Tämä nauratti, vaikka pelkkää skeidaa suustasi suollatkin. :)

/2

Vierailija
8/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aikuiskasvatustieteen maisteri ja tällä hetkellä yksityisellä sektorilla koulutuksen hallinnoinnin tehtävissä. Sivuaineilla ja omalla kiinnostuksella on iso merkitys sille, mihin työllistyy! Opettajaksi lukevilla on varmaankin selkeämpi urasuunnitelma, kuin aikuis- ja yleisen kasvatustieteen opiskelijoilla.

Vierailija
9/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nauratti, vaikka pelkkää skeidaa suustasi suollatkin. :)

/2

Mutta suurella mielenkiinnolla luit loppuun asti, ja vähän kirpaisikin, vai mitä? Mutta reippaasti vain eteenpäin – reippaushan teillä on ominaisuus Numero Yksi jo pääsykokeissa.

Vierailija
10/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. ylpeä kasvis

Juuri tuota tarkoitin kun sanoin että on noussut päähän. "Perusterminologia hallussa", ei perkele. :D Meillä ainakin Turussa puhutaan kasviksista.

Just näin! Turkulainen LTo on lastis ja fyysikko fystis. Paitsi ettei olekaan, sehän on fysioterapeutiksi opiskeleva samalla tavalla kuin sairaanhoitajaksi opiskeleva on sairis.

Aikuisten oikeasti: ei tuollaista termiä kasvis käytetä yhtään missään.

Vierailija
11/11 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla odotan, osaako ketjun aloittaja selkiyttää muille, mitä eroa on vaikka opettajalla ja sellaisella kasvatustieteen maisterilla, jolla on pääaineena aikuiskasvatustiede.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi