Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö 650 e/kk?

Vierailija
08.07.2019 |

Tuo siis jää käteen vuokran maksun jälkeen. Laskin ansiosidonnaisen suuruutta. Joutumassa työttömäksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti. Meillä menee 25 sähköön, 20 prepaid-nettiin ja 20 prepaid-puhelinliittymään. Kotivakuutus 18€. Vesi sisältyy vuokraan. Loput jää kauppakuluihin, joihin riittää n. 150-200€/hlö/kk.

Vierailija
22/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitko veroprosentin muutoksen?

Kyllä. Päivärahasta 25 ja palkasta alle 20. ap.

Niin tuota 25 tosiaan käytetään, jos ET hae uutta verokorttia :D

Kääk! Miten oon käsittänyt, että etuuksista menee aina noin paljon veroa.

Niin meneekin. Verokortin muutoksella saatat saada pari prosenttia pois. Käy laskurilla laskemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranmaksun jälkeen?? No todellakin pärjää!

Itselle tulee rahaa osa-aikatyöstä 850 €/kk, ja pärjään sillä, vaikka maksan siitä vuokrankin sekä autokulut.

Supernuukasti kyllä elän.

Etkö hae soviteltua päivärahaa?

Vierailija
24/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin meneekin. Verokortin muutoksella saatat saada pari prosenttia pois. Käy laskurilla laskemassa.

Jep. Viimeksi sain 17 % verokortin.

Vierailija
25/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per lätty? Kyllä, suunnilleen meidän pakolliset menot kun vaihtaa auton velattomaan, mutta asuntolainan saa pitää.

Silloin kun asuntolainaa mitoitettiin, niin laskeskeltiin että toisen tulottomuus tai molempien ansiosidonnaisella pärjätään kun vedetään vyö tiukalle.

Vierailija
26/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas jäi ap provoilija kiinni valheesta. Ei ole enää kahta veroprosenttia joten haista p...a.

Vierailija
27/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivoi.

Riippuu täysin siitä, mitä muita kuluja sinulla on ja kuinka paljon. Lisää vuokran päälle vielä muut asumiskulut (sähkö, vesi, kotivakuutus, netti) ja muut laskut (osamaksut, kanavapaketit, puhelinlasku, jne ja voiko niitä pienentää tai kokonaan luopua). Mitä sitten jää jäljelle? Ruokaan, hygieniaan, vaatteisiin ja mitä nyt elämältä kaipaat muuta välttämättömien lisäksi?

Sähköön menee noin 65 /2kk. Vesi mukana tuossa vuokrassa. Auton vakuutus ja vero lisäksi. Puhelin noin 22e/kk. Voi pienentää. Ja töitä toki haen koko ajan. Elämä vain mennyt niin, että säästöjäkään ei kauheasti ole kertynyt :(

Ei elämä mitenkään ole mennyt, vaan sinä olet päättänyt ostaa rahallasi kaikenlaista sen sijaan että olisit pistänyt ne säästöön.

Vierailija
28/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 - 12 = pari prosenttia eli mun prosentti on 12%

Vierailija
29/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä nyt et tule pärjäämään. Sen huomaa jo siitä, että pärjäämisestä täytyy kysellä jollain typerällä nettipalstalla.

Ala ottamaa pikavippejä, niin taloudellinen tilanteesi kohenee hienosti!

Vierailija
30/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivoi.

Riippuu täysin siitä, mitä muita kuluja sinulla on ja kuinka paljon. Lisää vuokran päälle vielä muut asumiskulut (sähkö, vesi, kotivakuutus, netti) ja muut laskut (osamaksut, kanavapaketit, puhelinlasku, jne ja voiko niitä pienentää tai kokonaan luopua). Mitä sitten jää jäljelle? Ruokaan, hygieniaan, vaatteisiin ja mitä nyt elämältä kaipaat muuta välttämättömien lisäksi?

Sähköön menee noin 65 /2kk. Vesi mukana tuossa vuokrassa. Auton vakuutus ja vero lisäksi. Puhelin noin 22e/kk. Voi pienentää. Ja töitä toki haen koko ajan. Elämä vain mennyt niin, että säästöjäkään ei kauheasti ole kertynyt :(

Ei elämä mitenkään ole mennyt, vaan sinä olet päättänyt ostaa rahallasi kaikenlaista sen sijaan että olisit pistänyt ne säästöön.

niin, kyllä se pienituloisena ihmisenä yh: n elämä on vaikeaa. Tiettyjä menoja on esim sairaudenhoitoon liittyen ollut. ap

Vierailija
31/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa kunnassa esim. ansiosidonnainen 1160e ja veroprosentiksi tulee 20% ilman mitään vähennyksiä. Jos kuuluu kirkkoon niin 21.5%. Eli pari prosenttia.

Ap:llä lienee isompi ansiosidonnainen jos vuokran jälkeenkin jää käteen 650e. Pienillä ansiosidonnaisilla käteen jää yleensä alla toimeentulotuen alarajan.

Vierailija
32/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa kunnassa esim. ansiosidonnainen 1160e ja veroprosentiksi tulee 20% ilman mitään vähennyksiä. Jos kuuluu kirkkoon niin 21.5%. Eli pari prosenttia.

Ap:llä lienee isompi ansiosidonnainen jos vuokran jälkeenkin jää käteen 650e. Pienillä ansiosidonnaisilla käteen jää yleensä alla toimeentulotuen alarajan.

ansiosidonnaiseni tulee olemaan noin 1500e brutto. Siitä verot pois.

Vierailija
33/33 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500e ansiosidonnaisen veroprosentti täällä olisi 22.5% ja kirkkoon kuuluvalla enemmän. Toki tuohon prosenttiin (halutessaan) vaikuttaa jos on osan vuodesta töissä ja paljonko on jo silloin maksanut veroja. Itse olin viime vuonna puolet vuodesta töissä ja puolet työttömänä jolloin veroja ei yhteensä tarvinnut maksaa juuri ollenkaan. Palkkani oli kyllä sama kuin sinulla ansiosidonnainen.

Pätkätyöläisenä/kausityöläisenä voi myös olla kannattavaa pitää työttömyysetuuden prosenttia sellaisenaan ja maksaa mahdollisimman vähän veroja palkasta. Ainakin jos työttömyysaikoina on oikeus toimeentulotukeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi