Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni 18-vuotias muuttaa omaan kotiin vaikka ptstyisi

Vierailija
07.07.2019 |

asumaan lapsuuskodissa opiskelujen ajan? Ja sitten haetaan asumistukea.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työssä käyvä aikuinen asuu liian kalliissa asunnossa ja nostaa asumistukea? Opiskelija voi aivan hyvin asua omassa asunnossa ja nostaa asumistukea, kaikki kun eivät asu paikkakunnilla, missä on koulutusmahdollisuuksia. Minulla on myös 7 nuorempaa sisarusta, joista yksi syntyi, kun aloitin opiskelut, joten vauva olisi häirinnyt opiskeluani.

Vierailija
22/27 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai opiskelija voi asua omillaan jos koulu on kaukana vanhempien luota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niin pientä vuokraa ole, että sen ilman asumistukea saisi maksettua.

Vierailija
24/27 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi odottaa että esim lukio on käyty loppuun ja muuttaa sitten uudelle opiskelupaikkakunnalle?

Haloo, niinhän moni odottaakin...

Vierailija
25/27 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaipaa itsenäisyyttä. Esim itse muistan miten ahdisti asua vanhempien silmien alla ja heidän säännöillään, aikatauluillaan ja tavoillaan.

Ihanaa oli kun pääsi yksin asumaan. Sai valvoa ja nukkua kuten huvittaa, tulla kännissä kotiin bileissä ilman että kukaan jäkättää, tuoda vaikka yöseuraakin ja sekstata äänekkäästi. Elää vapaasti nuoren elämää.

Ja tuo nimenomaan olisi yksi hyvä syy asua vanhempien kanssa ettei valvottaisi ja ryypiskeltäisi miten huvittaa vaan elettäisiin normaalissa päivärytmissä ja keskityttäisiin opiskeluun. Saatettaisiin joskus ehkä päästä sinne työelämäänkin eikä opinnot pitkittyisi.

Ei mun opinnot ainakaan pitkittyneet yhtään, nuorena sitä jaksoi juhlia öisin ja silti opiskella päivät. Ja hauskaa oli :)

Vierailija
26/27 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen järkevä vuokranantaja varmasti miettii kumpi moraalisesti oikein. A)asuntoon muuttaa nuori lähellä olevasta lapsuuskodista vai B) asuntoon muuttaa kaukaa opiskelemaan tuleva

Vierailija
27/27 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikööt jokainen ihan mitä haluaa. Mun vuokran-antaja etsi siistiä ja tunnollista vuokralaista. Uskallann väittää, että minusta sai sellaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän