Kesäravintolan seisova pöytä 24,90€?
Salaatit: perus sekä oliiveja ja marinoitua sipulia.
Lämpimät: nakkeja (pehmeitä ja olmeja), kassleria, vihannespaistos, keitetyt perunat, lihapullat.
Kahvi ja niin ohkaiseksi siivutettua pullaa, että hyvä kun ehjänä sai sen lautaselle.
Ai niin, siihen kuului kait lohikeitto, joka erikseen pelkästään ostettuna olis 14€.
Grillipihvi , bearnisekastikkeeseen upotettuna ja lohkoperunat.
Hampurilainen muovikulhossa pikku ranskalaiset 15€.
Onko ne katteet niin niukat ja henkilökunta niin kallista??
Miksei kukaan perusta kesöravintolaa, joka olisi viimeisen päälle, hyvää ja tuoretta ja hinnat reilusti vaan yläkanttiin. Että joku tekis sitä kunnianhimoisesti ja sillain ettänyt me tehdään tää juttu ja hyvin tehdäänkin?
Miljöö olis upea, ja asiakkaina varakkaat veneilijät. Miksei vois tehdä tämmöistä kunnolla? Viimeisen päälle??
Kommentit (42)
Ei suomalaiset osaa. Sitä paitsi ne syö vaan pizzagebabia eikä mitään lohikeittoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme hinku suomalaisilla on syödä seisovasta pöydästä? Jos menen ravintolaan niin en todellakaan syö mistään buffasta vaan tilaan annokset pöytään.
Eipä ollut oikein tämän ap:n viestin mukaan oikein valikoimaa. Grullipihvi, hampurilainen , yleensä joku juustolla kuorrutettu halpis-pizza.
En menis kehumaan että se pöytään tilaaminen mitenkään tilannetta parantaa.
Alacarte listan pitäminen tulee kalliiksi.
Helpompaa ja vähemmän henkilökuntaa sitovaa on laittaa lämpöhauteet päälle ja joku keittiöapulainen sitä täyttämään.
Mikä tahansa päijänteen ns. venesatama on juuri tuollainen. Tai muun järven.
Vierailija kirjoitti:
Missä tuo oli?
Örön linnakesaari mun kokemus. Upea paikka eikä näyttänyt kovin pienillä /halvoilla veneillään kukaan liikkuvan.
Tämä.
Yhdestäkään perusmättö buffasta ei tule maksaa 12e enempää.
Minusta ei ikinä kannata kysyä "Miksi ei kukaan" kun kyselijä ei itsekään ole sitä tekemässä.
Tuntemistani kesäravintolan pitäjistä kaikki haluavat tienata sillä ravintolalla. Eivät toteuttaa intohimoista halua tehdä hyvää ruokaa. Yleensä he ovat itse niitä rikkaita veneilijöitä jotka palkkaavat nuoria tarjoilijoiksi.
En oikein tiedä, mitä iloa siitä edes olisi tehdä pari kesäkuukautta hyvää ruokaa, josta ei jää itselle mitään tai joka on niin kallista, että päivässä olisi kaksi asiakasta.
Onko paikalla ketään jolla kokemusta tai näkemystä jonkun ruokalan pitämisestä?
Miksi ei tehdä kesäravintolaa johonkin veneilijöiden paikkaan sellaista, että maksaa kyllä mutta laatu on hyvä??
Porukka on lomallaan sen lyhyen sesongin veneillään. Loma on lomaa ja silloin nautitaan. Jos annos maksaa vähän enemmän mutta on todella hyväntasoista, niin antaa maksaa. Siihen otetaan kuitenkin vielä pari kokonaista pulloa viiniä ja jälkkäritkonjakir päälle.
Ja jos ruoka on hyvää niin varmasti tullaan uudestaankin.
Mutta jos se on kanakori, desilitra ranskalaisia ja laihaan ,vaaleaan salaattiin tehty säästeliäs pakastekatkarapusalaatti 18€, niin ei varmasti tulla uudelleen.
Onko se oikeesti niin tiukassa se kate? Vai onko ne yrittäjät velaksi lähteneet liikkeelle ja nyt pitäis kesän aikana saada pankinjohtaja hiljaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ikinä kannata kysyä "Miksi ei kukaan" kun kyselijä ei itsekään ole sitä tekemässä.
Tuntemistani kesäravintolan pitäjistä kaikki haluavat tienata sillä ravintolalla. Eivät toteuttaa intohimoista halua tehdä hyvää ruokaa. Yleensä he ovat itse niitä rikkaita veneilijöitä jotka palkkaavat nuoria tarjoilijoiksi.
En oikein tiedä, mitä iloa siitä edes olisi tehdä pari kesäkuukautta hyvää ruokaa, josta ei jää itselle mitään tai joka on niin kallista, että päivässä olisi kaksi asiakasta.[/
No mä olisin kiinnostunut investoimaan. Paikka joku aivan uniikki ja upea suomen kesän kohde. Nyt olen noita ”rima väpättäen”-ylläpidettyjä paikkoja jo ehtinyt liian monta nähdä.
Hyvämaineisessa vierasvenesatamassa , hyvällä paikalla käy paljon porukkaa päivässä, jotkut jää useammaksi päiväksikin.
Törkeä hinta. Kasnäsin ravintolassa sama hinta, tarjolla salaatteja, sillejä, graavilohta, pääruoaksi ankkaa ja lohta, jälkkäriksi mansikkatäytekakkua. Olisin odottanut runsaampaakin, mutta ap:n kokemukseen verrattuna alkaa kuulostaa ihan ok:lta.
Vierailija kirjoitti:
Onko paikalla ketään jolla kokemusta tai näkemystä jonkun ruokalan pitämisestä?
Miksi ei tehdä kesäravintolaa johonkin veneilijöiden paikkaan sellaista, että maksaa kyllä mutta laatu on hyvä??
Porukka on lomallaan sen lyhyen sesongin veneillään. Loma on lomaa ja silloin nautitaan. Jos annos maksaa vähän enemmän mutta on todella hyväntasoista, niin antaa maksaa. Siihen otetaan kuitenkin vielä pari kokonaista pulloa viiniä ja jälkkäritkonjakir päälle.
Ja jos ruoka on hyvää niin varmasti tullaan uudestaankin.Mutta jos se on kanakori, desilitra ranskalaisia ja laihaan ,vaaleaan salaattiin tehty säästeliäs pakastekatkarapusalaatti 18€, niin ei varmasti tulla uudelleen.
Onko se oikeesti niin tiukassa se kate? Vai onko ne yrittäjät velaksi lähteneet liikkeelle ja nyt pitäis kesän aikana saada pankinjohtaja hiljaiseksi?
Itselläni ei ole kokemusta mutta sivusta olen seurannut. Asia on niin, että kyllä uudelleen tullaan. Jos paikka on hyvä ja anniskeluoikeudet löytyy, ihan mikä tahansa ruoka käy kaupaksi, mihin hintaan tahansa.
Oikeastiko ei ollut mitään kalaa rantaravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme hinku suomalaisilla on syödä seisovasta pöydästä? Jos menen ravintolaan niin en todellakaan syö mistään buffasta vaan tilaan annokset pöytään.
Monissa ravintoloissa, varsinkin kesäravintoloissa, ei ole tarjolla muuta kuin seisova pöytä. Kilpailijaa ei ole, joten hinnan voi hinata kuinka ylös tahansa, vaikka ap:n esimerkin mukaan hinta on ihan naurettava.
Ravintoloiden listat ovat sellaisia kun ovat, ja asiakkaat päättävät, menevätkö sinne syömään. Eli kaikki on ihan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä, mitä iloa siitä edes olisi tehdä pari kesäkuukautta hyvää ruokaa, josta ei jää itselle mitään tai joka on niin kallista, että päivässä olisi kaksi asiakasta.
Aloittajan kuvailemilla sapuskojen hinnalla saisi kyllä ihan hyvääkin ruokaa kun siihen paneutuu ja asiakkaalle jäisi sellainen olo, että on sentään yritetty jotain. Mutta liian usein nuo paikat on näitä kunnianhimottomia "rahat pois bearnaisekastikkeella" virityksiä. 24,90€ on ihan hullu hinta kuvaillusta ruoasta. Sehän ei ole asiakkaan vika, jos ravintoloitsijalla ei ole talvikuukausiksi töitä.
Eikö suurin osa veneilijöistä laita ihan itse ruokansa?
Jos veneilee 2 viikkoa, ja söisi edes kerran päivässä niin että se maksaisi vaikka 30 euroa hengeltä. Olettaen että venekunnassa olisi 2 aukuista ja 2 lasta, niin tuohan tekisi 14x 120€=1680€ pelkästään yhdestä ruoasta päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuo oli?
Örön linnakesaari mun kokemus. Upea paikka eikä näyttänyt kovin pienillä /halvoilla veneillään kukaan liikkuvan.
No, ne rahathan on sitten jo menneet siihen veneeseen, venetarvikkeisiin, veneen ylläpitoon ja huoltoon.
"Veneilijän satanen on vähintään tonni."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä, mitä iloa siitä edes olisi tehdä pari kesäkuukautta hyvää ruokaa, josta ei jää itselle mitään tai joka on niin kallista, että päivässä olisi kaksi asiakasta.[/
No mä olisin kiinnostunut investoimaan. Paikka joku aivan uniikki ja upea suomen kesän kohde. Nyt olen noita ”rima väpättäen”-ylläpidettyjä paikkoja jo ehtinyt liian monta nähdä.
Hyvämaineisessa vierasvenesatamassa , hyvällä paikalla käy paljon porukkaa päivässä, jotkut jää useammaksi päiväksikin.Tervetuloa Naantaliin. Täällä kaivattaisiin kunnianhimoista yrittäjää näiden tursistinyhtöpaikkojen vierelle. Kummasti ovat kaikki kesällä täynnä, vaikka ruoka on kallista ja mitätöntä. Veikkaan että veneilijän muisti on lyhyt.
Asun Naantalissa enkä enää käy täällä syömässä vaan menen suosiolla Turkuun, missä on todella laadukkaita ravintoloita.