Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerimmät tilanteet missä teiltä tai joltain muulta on kysytty paperit?

Vierailija
06.07.2019 |

Tyttö (15) v osti valmiin kahvijuoman niin ei meinattu myydä ja tivattiin henkkareita.
Minä taas en saanut Lidlistä alkoholitonta glögiä, koska henkilökorttini oli edellisessä kuussa mennyt vanhaksi ja siinä glögissä kuitenkin oli tippa alkoholia!
Völillä tuntuu, että myyjillä on maalaisjärki ihan hukassa...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain  pari tölkkiä olutta ja henkkarit olivat autossa,  ei myyty.  Enpä olisi uskonut että paskaisissa navettavaatteissa olleelta 40v naiselta kysytään henkkareita!

Vierailija
2/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytin 40v, aasi tarjoilija alkoi kysymään henkkareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko seurueelta kysyttiin lähiökapakassa paperit viime vuosikymmenellä. Myös appiukolta, joka oli lähempänä kuuttakymppiä.

Vierailija
4/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole mikään typerä juttu, mutta huvittava kylläkin. Joskus vuosikymmen sitten, ollessani vielä melko lapsenkasvoinen 23-vuotias, kävin ensin Alkossa viikonloppujuomien ostossa ja sen jälkeen Anttilan laareista etsimässä hyviä kauhuelokuvia. Jälkeenpäin on huvittanut hiukan, kun Alkossa ei papereita kysytty, mutta Anttilassa kylläkin, kun valitsemani elokuva oli k-18.

Vierailija
5/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidl. aina lidl.

olen eläkeläinen.

Vierailija
6/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tupakkaa ja oluen 18-vuotiaana ei kysytty papereita, menin sen jälkeen pelikoneelle ja em. Henkilö tuli tivaamaan paperit. Näin pikku paikkakunnan baarissa. Ilmeisesti pelaaminen alaikäisenä olis vakavampaa kun tupakan ja alkoholin ostaminen 🙄

Vierailija
7/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vappuna Mehukatin simaa omille lapsilleni (mukana kaupassa) ja myyjä kysyi ensin papereita, mutta peruikin huomatessaan siman olevan täysin alkoholitonta. Varmaan jotenkin automaattisesti vain kysyi, mutta naureskelin kyllä, että tämä on vieläpä lapsilleni joten ei, en ottanut alkoholillista.

Vierailija
8/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pitsaa ja vessanpaperia, myyjä kysyi henkkareita ja tuntui sitten havahtuvan että mitä hän sekoilee. Pe-ilta, oli ilmeisesti paljon alkoholinostajia liikkeellä ja kysymys lähti rutiinilla :D

Vierailija
9/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri yritti ostaa sytkää, ei suostunut myyjä myymään koska minulla ei ollut papereita. Myyjän mukaan oli syytä epäillä että työkaverini välittää minulle tupakkatuotteita. Olin 25-vuotias. Itselläni oli vain kolikoita kourassa ja olin jättänyt lompsan autoon. Ei auttanut muu kuin hakea lompakko autosta ja todistaa että voin ihan itse laillisesti hankkia tarvitsemani tuotteet. Saatiin ihan hyvät naurut 😀

Vierailija
10/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tyhmin tilanne jossa kysytty, mutta se lopputulema. Hain Alkosta joskus mietoja useampi vuosi sitten, kun olin n.20v. Kysyttiin paperit ja näytin passiani, mutta minulle ei myyty, koska passi oli mennyt vanhaksi viikko takaisin. Ihmettelin asiaa että mihin se minun ikääni muuttaa, vaikka passi olisikin mennyt vanhaksi, mutta ei kuulemma vain tarvitse hyväksyä vanhaksi mennyttä passia henkkarina. Kävin sitten samassa talossa vastapäätä olevasta kaupasta hakemassa muita juomia ja sain siihen sillä passilla todistettua ikäni.

Toinen oli, kun olin menossa baariin ja kysyttiin henkkareita. Silloin oli ajokortti, mutten koskaan ajanut B-korttia, joten minulla oli ajo-oikeus vain mopoon. Portsari alkoi vääntää, ettei minulla ole ikää kun se on mopokortti. Yritin selittää hänelle, että en vain ole ajanut B-korttia, mutta jos kääntää sen kortin ympäri, niin siinä näkyy syntymäaikani. Poke vain vänkäsi, ettei ole ikää koska se on mopokortti eikä auton ajamiseen oikeuttava kortti. Lopulta sitten hoksasi asian, että voinhan olla vaikka 70-vuotias mummo jolla on vain mopokortti, mutta silti olen se 70-vuotias mummo. Pahoitteli kyllä kovasti, taisi olla pitkä vuoro takana.

Vierailija
11/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kolmikymppisenä marsipaani, yhdessä maussa oli rommia.

Vierailija
12/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyhmin, mutta huvittavin. Ostin simaa ja myyjä suoraan sanoi ettei voi myydä kun olen alaikäinen. Onneksi oli paperit ja sain todistettua että olen 23. Myyjäkin olisi tietysti voinut _kysyä_ niitä papereita eikä heti kieltää, mutta ei tuo nyt mitenkään loukkaavaa ollut. Ruotsissa kysyttiin papereita kun ostin ruokakaupassa yhden pullon olutta, olin tuolloin 38.

Vierailija
13/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden Meksikon osavaltiossa ajoin yhdestä kaupungista toiseen, ja niiden välillä sattui olemaan sinä päivänä ICE(immigraation) pistotarkastus. Esitin osavaltion ajokortin, mutta sanoivat etteivät voi päästää läpi ilman passia (ja viisumia). Huvittavinta asiassa on se, että sen osavaltion ihmiset on närkästyneitä kun muilla amerikkalaisilla menee Meksiko ja Uusi Meksiko sekaisin ja kyselevät tarvitaanko sinne matkustamiseen passia. Voin kokemuksesta viisaampana sanoa että tarvitaan, jopa kaupungista toiseen siirtyessä jos ei näytä tai kuullosta syntyperäiseltä.

Vierailija
14/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lidl. aina lidl.

olen eläkeläinen.

Lidlin työntekijät on peloteltu jakelemalla varoituksia joten ne varmaan pelaa varman päälle ja kysyy kaikilta.

Vierailija
15/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin näyttämään bussikuskille paperit, koska hän oli syntymäaikani perusteella varma ettei bussikortti voi olla omani. Ei tosin kysynyt papereita, koska "tiesi" ettei minulla voi niitä olla.

Vierailija
16/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 kun ostin yhden quinnes oluen marketista . Myyjä alkoi pyöritellä tölkkiä ja katseli minua ja tölkkiä. En sanonut mitään .kului muutama minuutti.  lopulta myyjä kyyi paperit ja näytin ne. Oli olo kuin kaurismäen leffoissa :D   

Vierailija
17/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko seurueelta kysyttiin lähiökapakassa paperit viime vuosikymmenellä. Myös appiukolta, joka oli lähempänä kuuttakymppiä.

Ylhäältä annettuja ohjeita tulee noudattaa koska muuten menevät anniskeluluvat. Aikuiselle ihmiselle ei voi olla ongelma näyttää henkkareitaan.

Vierailija
18/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa kysytty papereita kun olen ostanut mehua. Ekalla kerralla olin yli 20 v, tokalla ja yli 30. En ymmärrä.

Vierailija
19/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauppakeskuksen ruokakaupassa 18-vuotiaana ja ostin sieltä siideriä. Paperit kysyttiin kassalla, eikä siinä mitään ihmeellistä. Kävelin kauppakeskuksen läheiselle parkkipaikalle ja tapasin siellä kaverini, jonka kanssa jäin juttelemaan. Kauppakeskuksen virkaintoinen vartija oli ilmeisesti seurannut minua ja tuli kysymään minulta paperit. En siis nauttinut juomia siinä (vaikka ne taisivat maahan lasketusta kassista näkyä) tai mitään vastaavaa. Kaiken huipuksi kyseinen parkkipaikka kuuluu käsittääkseni toiseen kiinteistöön, ei kyseiseen kauppakeskukseen. Näytin vartijalle henkkarit, mutta utelin kyllä, millä valtuuksilla hän niitä minulta kyselee. Äijä vaan tuhahteli kiukkuisena ja lähti matkoihinsa.

Vierailija
20/30 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli porukka nelikymppisiä menossa baariin. Portsari kysyi kaikilta paperit. Me vaan naureskeltiin, että kylläpäs hän on kohtelias, kun meitä, niin nuorina pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän