Miten siilit pois?
Kauhukseni olen huomannut, että kotimme pihamaalle on tänä kesänä ilmestynyt siili, ehkä useampikin. Ehdimme jo pitää uutta kotiamme turvallisena ja ihanana paikkana. Ihana se toki on edelleen, mutta nyt on turvallisuudentunne kokenut iskun.
Eivät siilit kuulu samalle pihalle tai alueelle kuin lapset! Olen lukenut, miten siili levittää tauteja, jopa punkkeja (aivokuume, borrelioosi). Lisäksi sen purema tai piikin isku on pienelle lapselle hengenvaarallinen.
Olin niin raivoissani, että ajattelin jo rotanmyrkyn hankkimista ja laittamista kissanmakkaraan, jota siilit kuulemma mieluusti syövät. Se on kuitenkin melko raakaa. Olen kuullut myös, että maidon tarjoaminen olisi hellävaraisempi tapa hävittää siilit pihalta.
Onko muilla kokemusta siiliongelmasta?
Kommentit (13)
Idiootti! Siili on rauhoitettu eläin. Ilmoitan sinusta eteenpäin ip- osoitteen avulla.
No nyt ei oikein lähe. Keksippä joku toinen.
Musta on tosi kiva että meillä on siilejä pihalla, vaikka täytyy sanoa, että niiden kakka haisee kauhealle 😝
Minä taas olen huolissani siitä että siilejä EI OLE mun pihalla. Tarjoaisin hyllä kissanruokaa ja vettä. Siili on hyödyllinen pihamaan asukki.
Pystytä pihalle kyltti ”Alueella ei alkoholitarjoilua”
Siilit häipyvät varmasti.
Ameriikassa kaikki on suurta.
Siellä satiaisetkin on siilin kokoisia.
Siilit ovat rumia ja äänekkäitä. Niitä voi luonnonmukaisesti karkottaa istuttamalla pihan alueelle vaikkapa rottia tai sakaaleita.
Ennen oli meidänkin pihalla, eipä ole enää. Mihin ne on kadonnu??
Tuo lähimmästä vastaanottokeskuksesta pari vierailijaa kylään. Eiköhän homma tule hoidetuksi.
Provoiletko vai oletko tosissasi?