Jos lääkäristä pyytää sairaslomaa...
Niin lähettääkö lääkäri sen suoraan työnantajalle vai saako paperin itselleen ja se pitää itse toimittaa?
Kommentit (9)
Itse se pitää toimittaa ja meillä jopa henkilökohtaisesti esimiehelle, ei siis mihinkään palkanlaskentaan. Ainoa poikkeus on tilanne, jossa on äkillisesti sairaalahoidossa eikä voi sairauslomalappua toimittaa.
En tiiä vaihteleeko käytännöt, mut meillä ainakin itse saadaan ja toimitetaan lappu työnantajalle
Viet sairauslomalapun työnantajalle, kun palaat töihin. Ilmoitat tietenkin työnantajalle, että olet sairauslomalla.😀
Miten niin pyytää sairaslomaa?
Kuinka voi pyytää lääkäriltä sairaslomaa, etenkään työterveyslääkäriltä?
Kuulostaa tosi kummalliselta.
Mun ei ole milloinkaan tarvinnut pyydellä sairaslomia. Lääkäriin olen aina mennyt niin sairaana,
että lääkäri on heti määrännyt lääkkeen, ja fysioterapiaa tai antanut joitain muita ohjeita.
Ja lääkäri on pyytänyt ottamaan välittömästi yhteyttä jos paranesmista ei ala tapahdua.
Myös soittanut itse labrakokeiden tulokset.
Silläkös niitä sairaslomia onkin niin runsaasti, kun niitä saa vain pyytämällä.
Kerros lääkärisi nimi, minäkin voisin käydä hänen vastaanotolla.
No ei todellakaan lääkärit lähettele saikkulappuja mihinkään. Lääkäri ei edes kysy työnantajaa, kysyy ainoastaan millaista työtä teen, että osaa arvioida tarvitsenko sairaslomaa ja kuinka kauan.
Kyllä potilastietoihin tulee merkintä, että asiakas on itse pyytänyt sairaslomaa.
Eikä se hyvältä näytä.
Kannattaa huomata: Oma kannassa olevat potilastiedot, saattavat olla täysin erilaisia, kuin ne jotka lääkäri on itse tehnyt potilaasta muistiinpanoihinsa.
Kaikki tieto potilaasta ei näy Oma kanta-ohjelmistossa.
Pyytää?