Pelottaako ukkonen teitä?
Juuri parhaillaan jytäjää ihan hirveästi enkä edes uskalla mennä katsomaan miltä ulkona näyttää. Olen turvassa saunassa, kun on pienenä opetettu että pallosalama ei pääse tänne koska on foliot seinissä ja katossa.
Kaamea kesä, kun vähän väliä tulee yllätys ukkonen varoittamatta. Tää päivä taitaa mennä tässä odotellessa. Toivottavasti huomenna olisi rauhallisempaa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Pelkään kyllä. Menen mielelläni niin etteivät salamat näy. Meilläkin on ihan hyvät ukkosenjohdattimet, mutta pelkään silti.
Missäpäin olet?
Etelä hyvinkäällä ja täällä on nyt kyllä jättiukkonen. Varmaan satoi rakeitakin kun katto kolisi. Kumpa ei nyt osuisi salama antenniin tai piippuun.
Em pelkää, aina kum mahdollista niin menen edim. terassille katsomaan salamoita ja kuuntelemaan ukkosta.
Ei pelota, menen yleensä lasikuistille sitä katsomaan.
Asun vuonna 2017 valmistuneessa kerrostalossa, niin ei pelota.
Toivottavasti! Sen enempi siitä nauttii ..
Sinccis
Olen raavas mies ja kun olen jossain korvessa kalalla tai veneilemässä niin tietynlainen pelko on ihan asiallista. Kyllä ukkosta pitää kunnioittaa ja välttää mahdollisuuksien mukaan. Se joka ei pelkää ja huitoo jossain niityllä tai aukealla ukkosella niin on jotain vikaa pään kytkennöissä.
Mutta jossain kaupungissa tai riittävässä suojassa ei kannata liikaa pelätä.
En pelkää, vaan tykkään ukonilmasta. Ikävä kyllä tänne Vantaalle ei ukkonen osu juuri koskaan. Toista oli lapsuudenkodissani, jossa ukkonen löi useampaankin puuhun aivan talon nurkilla, rikkoi porraskiven ja tappoi kissan.
Hullu! Hiiltynyt saunan savuhormi on juuri se reitti, mitä pitkin salama tunkeutuu sisään asuntoon!
Juu pelkään, kerran oli suihkuvirtaus. Kamala kokemus.
En pelkää. Menen ulos katsomaan. Harmi vaan et tänne Helsinkiin harvoin tulee ukkonen. Ainakaan sellainen kunnon valoshow.
En pelkää,kunnioitan kyllä sen voimaa.Kunnon salamointia ja jyrinää on kiva katsella ja kuunnella.
Ei pelota keskisuuressa kaupungissa kerrostalossa, uloskin uskaltaudun jos on pakko. Sen verran järkeä löytyy, että mieluiten toki sisällä.
Mökillä sen sijaan ne hirvittää. Jotenkin siinä järven rantaan ne pääsee paljon kovempina kuin kaupunkiin. Ja sähköt kun menee niin on sitten useita päiviä pois. Eikä apu kovin nopeasti tule, jos pahasti kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Hullu! Hiiltynyt saunan savuhormi on juuri se reitti, mitä pitkin salama tunkeutuu sisään asuntoon!
Savupelti on kiinni joten ei se salama pääse tänne saunaan asti.
-AP-
Ei. Harmi, kun Turussa ei oo pitkään aikaan ukkostanu.
Ei pelota. Nykyisin tosin koirasta vanhemmiten tullut niin ääniarka (ei siis nuorena pelännyt ollenkaan tai ees reagoinut) että se sen tärinä, tuskallinen läähätys ja alleen pissiminen ukkosella/ilotulitusten aikaan tarttuu vähän, tulee sellainen epämääränen paha ja hermotunut olotila. Toki silti koiran vuoksi olen rauhallinen, ja se on yleensä helppoa kun mulla on kuulonalenema jonka takia matalat äänet kuuluu huonosti. Ilman koirani reagointia huomaisin ukkosen vasta kun se on ihan vieressä sisätiloissa ollessa.
En pelkää, mutta en uhmaakaan. Harvoin se ihmiseen osuu, mutta ukkosenjohdattimista huolimatta pahaa jälkeä voi syntyä kaupungissakin.
Pelkään. Viime vuonna jysähti ihan lähelle ja monet sähkölaitteet meni rikki. Onneksi vakuutus korvasi osan. Omakotitalossa asutaan.
Pelkään, ja pelkään myös tuurini loppuvan joskus, kun ei vielä ole tullut eteen tilannetta että olisi ollut aivan pakko esim. kävellä ukkosella töihin. En oikeesti tiedä pystynkö peloltani siihen jos/kun sellainen tilanne tulee!
Pelkään kyllä. Menen mielelläni niin etteivät salamat näy. Meilläkin on ihan hyvät ukkosenjohdattimet, mutta pelkään silti.
Missäpäin olet?