Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarjoatte vieraille kahvipöydässä?

Vierailija
06.07.2019 |

Kahvia ja pullaa vai jotain muuta mitä? Mitä tykkäätte syödä vierailla?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vieraat lähti, ei mulla muuta ollut kuin vatajan kanelikorppuja ja ingmannin minttujäätelöä kahvipöydässä.

Hyvin kelpas.

Vierailija
2/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just vieraat lähti, ei mulla muuta ollut kuin vatajan kanelikorppuja ja ingmannin minttujäätelöä kahvipöydässä.

Hyvin kelpas.

Unohtui mainita.

Sunnuntai meillä on kyläilypäivä ei lauantai, lauantaina siivotaan ja pyykätään.

Vierailija
4/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gevaliaa ja merkitseviä katseita kelloon.

Vierailija
5/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laitan tarjolle sekä suolaista, että makeaa. Suolainen voi olla esim. kinkkupiirakkaa, rieskarullia, ruisnappeja erilaisilla täytteillä jne. Makea on monesti juustokakku, täytekakku, tai vaikkapa rahkapiirakka. Tykkään leipoa ja kun tiedän, että vieraita tulee, valmistan tarjottavat itse. Yllätysvieraiden varalle kaapeista löytyy keksejä ja pakkasesta jäätelöä, sekä paistovalmiita pasteijoita, murotaikinaa ja lehtitaikinaa, joista vääntää nopeasti jotain tarjottavaa. Hätätilassa voi tarjota vaikka voileipiäkin.

Vierailija
6/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on IBS eli en osaa ottaa kantaa koska ainoa keksipaketiksi laskettava tuote on meillä riisikakkupaketti.

Vierailija
7/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja teetä. Ehkä käyn hakemassa Prismasta jonkun pullanpalan. Vaikka Berliinin munkit jokaiselle. Jos olen oikein hövelillä päällä tarjoan lisäksi karjalanpiirakoita ja jotakin keksejä.

Vierailija
8/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä sattuu. Joskus leivon jotain kakkua, piirakkaa tai keksejä, tai ostan valmiiksi kaupasta. Joskus on vain leipää tai muuta suolaista, jos ovat lyhyellä varoitusajalla tulleet.

Vierailija
9/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko kutsuttu vai ei ja mitkä vieraat? Saatan tarjota ruuan, pulla kahvit tai jos laihduttava ystävä piipahtaa niin pelkkä tee. Tilanteen mukaan

Vierailija
10/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia, onko vierailusta sovittu etukäteen vai poikkeaako vieras ohikulkiessaan ennalta ilmoittamatta. "Kutsumattomille" vieraille tarjoan sitä, mitä sattuu olemaan: voileipää ja keksejä esimerkiksi. Jos taas kyse on kutsutuista vieraista, niin pöytään ilmestyy jotakin suolaista, esim. karjalanpiirakoita ja munavoita tai juustoa, ja jotakin makeaa, esim. ajankohtaan sopiva piirakka tai torttu. Mutta niistä seitsemän sortin tarjoiluista olen luopunut jo vuosia sitten. Mieluiten vähän, mutta hyvää.

Vierailija
11/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään tulisi kahvivieraita, tekisin mustikkapiirakkaa vaniljakastikkeella ja mozzarellapiirakkaa. Lisäksi jotain suklaakeksejä ja suklaakonvehteja. Hitsi, nyt rupes tekemään mieli mustikoita :P

Vierailija
12/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään mitä tarjoilla koska ei tarvitse kun ei ole kavereita tai vieraita jotka vierailisi.

Vierailija
13/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kelpas.

Jaloviina on yksi parhaimmista tarjottavista kahvipöydässä.

Vierailija
14/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ennalta sovittuja vieraita niin tarjolla on suolainen piiras, juustokakku, mokkapalat, keksejä, karkkia, mehua.

Extempore-kyläilijöille keksejä ja jäätelöä.

Vierailija
15/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieraille joko kahvia tai teetä, kun kaapissa ei ole topattavaa.

Jos on sovittu vierailu, leivon tai ostan kaupasta jotakin.

Vierailija
16/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin koristeltuja voileipiä, pakasteesta karjalanpiirakoita munavoilla ja jotain pullaa tai keksiä. Nykyisin ihmiset pitävät enemmän suolaisista tarjottavista kuin makeista ainakin mun kokemuksen mukaan. 

Vierailija
17/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kelpas.

En söisi tuollaista sokerikalorpommia, mutta olisiko sinulta herunut teetä tai hanavettä?

Vierailija
18/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä levot tai ostat?

Vierailija
19/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa.

Vierailija
20/30 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä levot tai ostat?

leivot