Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanin joustamattomuus ja ajattelemattomuus

Vierailija
06.07.2019 |

Minulle tuntuu olevan olemassa vain yksi tietty muotti ja kolonen kumppanini elämässä johon minun tulisi sopeutua. Kumppanilla on moni asia aikataulutettu ja suunniteltu, hän tuskastuu jos joutuu joustamaan, minun tulisi elää hänen aikataulunsa mukaan. Kun olen ottanut asian puheeksi, kumppani menee puolustuskannalle ja vääntää asian niin, ettei saisi harrastaa ja että pidän hänen harrastuksiaan arvottomina. Päinvastoin, minäkin tarvitsen aikaa omille harrastuksille, yksinololle ja levolle ja pidän molempien omia harrastuksia tärkeinä. Nyt asiat vaan menevät niin, että minun tulisi toimia kokonaan miehen aikataulujen mukaan ja olla heti valmis lähtemään tapaamiseen hänelle sopivana hetkenä. Jos minulle ei sovi silloin, mies närkästyy ja emme näe ollenkaan, koska miehellä on jo muuta aikataulutettuna loppupäiväksi. Aikataulut ovat miehen omia, ei ole oikeasti mitään aikatauluihin sidottua tekemistä, paitsi tietenkin työ arkipäivinä.

Pidän itseäni joustavampana, eikä minulla ole noin tarkkoja toiveita aikatauluista, mutta en halua silti unohtaa omia harrastuksia. Mies todellakin pitää siis kiinni omista tekemisistään, mutta minun ajallani ei tunnu olevan hänelle mitään väliä. Lenkkeilemme ja teemme asioita yhdessä, mutta miehen ehdoilla. Saatamme edellisenä päivänä sopia kellonajan jolloin näemme jonkin tekemisen parissa. Mies kuitenkin päättää mennä paikalle jo kaksi tuntia ennen sovittua aikaa ja on ärtynyt kun voin mennä vasta sovitusti. Joskus aamuisin jo pelottaa, että hän on huomaamatta soittanut kun olen tekemässä jotain omia juttujani ja on vihainen.

Kumppani ei myöskään suhtaudu suopeasti väsymiseen tai sairastamiseen. Mies nukkuu itse n. 5-7 tuntia yössä, itse tarvitsen kahdeksan tuntia unta jaksaakseni ja voidakseni hyvin. Jos menemme yhtä aikaa nukkumaan, en jaksa herätä yhtä aikaisin aamulla ja mies kommentoi ikävästi sitä, että nukun "myöhään". Jos minulla on kova migreeni ja yritän olla oksentamatta ja yritän levätä edes sen aikaa, että olo kohenee, jotta jaksan kävellä miehen luota kotiini toiselle puolelle kaupunkia, mies vain tuskailee että "parempi se on kotiin lähteä", tietenkin siksi että hän saa noudattaa aikataulujaan ja suunnitelmiaan. Entä jos jossain vaiheessa vaikka sairastuisin johonkin pitkäaikaissairauteen, mies varmaan jättäisi heti.

No jaa, itse ajattelen eroa joka viikko. Suhteessa on paljon hyvää, mutta tämä miehen joustamattomuus ja ajattelemattomuus jäävät kalvamaan mieltä. Yhteinen aika on hauskaa ja ihanaa, mutta vain jos toimin miehen mielen mukaan. Tai siltä ainakin alkaa tuntua. Näin kirjoitetussa muodossa kaikki kuulostaa vielä kamalammalta, kuka hemmetti tällaiseen suhteeseen muka jää? Huomasin jo omasta kirjoituksestani monta huolestuttavaa asiaa, huh. Puhuminen kun ei ole tähän mennessä riittänyt, enkä jaksa tällaista menoa. Yhdessä ei siis asuta, suhteessa vasta vuosi. Tuntuu että luovutan liian helpolla ja että asiat olisi korjattavissa, mutta en voi tehdä yksin kaikkea työtä. Toinen puoli minusta käskee juoksemaan ja lujaa. Miettimättä. Kommentteja ja kokemuksia kaivataan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tuli vielä mieleen. Tällä viikolla mies sanoi ruokailun aikana, että "kyllä luulisi jo tuolla määrällä jaksavan". Kysyin mieheltä, että syönkö hänen mielestään liikaa. Kuulemma en, mutta silti jäi sellainen olo että olen miehen mielestä joku syöttösika. Olen normaalipainoinen ja liikun paljon. Ensimmäinen kerta kun kommentoi syömisiäni.

Vierailija
2/6 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pois jaloista pyörmästä tuollaiset "miehet". Miten näitä naisia aina vaan löytyy jotka suostuvat ihan mihin tahansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kontrollointia. Tulee tuosta vain pahenemaan. Pian et saa enää tavata ystäviäsi ja perhettäsi, jne. On aika poistua tuosta suhteesta ja etsiä terveempi mies tilalle.

Vierailija
4/6 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan muuta tuon kanssa yhteen. Eihän tuo ole normaalia ollenkaan. Parempi olisi erota kokonaan, mutta jos et vielä ole tarpeeksi nähnyt, niin pidä oma asuntosi viimeiseen asti.

Vierailija
5/6 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on myös tuollaisessa suhteessa. Tai on ollut jo reilusti yli kymmenen vuotta. Mies on älykäs, pitkälle koulutettu, mutta kerta kaikkiaan täysin joustamaton omien menojen suhteen. Se ei ole muuttunut vuosien saatossa, päinvastoin.  Siskoni on joutunut sopeutumaan tilanteeseen. Lapsia heillä ei ole, eikä tule, koska mies niin halusi. Ne haittaisivat kuulemma omaa elämää ja menoja. Pahinta on se mahdollisuus, että lapsella voisi olla joku sairaus tai vamma. Joten varminta on olla tekemättä lapsia. No, siskoni on valinnut tuon tien, joten onnea vaan. Jollakin tavalla siskoni silmistä näkee pienen surumielisyyden. 

Vierailija
6/6 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo tuntua siltä että vaikka olenkin yrittänyt puhua asiasta, minulta puuttuu silti jokin itsearvostus ja napakkuus. Miten edes harkitsen tällaisessa suhteessa jatkamista? Muiden vastaavia keskusteluja lukiessa aina oma ajatus on, että totta hitossa jättäisin tuollaisen miehen. Jotenkin sitä jää niiden hyvien puolien typerään huumaan ja yrittää ottaa ikävät asiat huumorilla ja kuvittelee että voi muuttaa kaiken puhumalla toisen jatkaessa muuttumatta. Hah. Millaisessa tilanteessa tosiaan olisin vuoden päästä? Varmaan lukittuna johonkin kammioon. Ainakin kuvaannollisesti. Kiitos kommenteista! -ap