Mies lähti ilmoittamatta baariin
Miehen piti mennä naapurin miehen luo ”nopeille” oluelle. Lapsillekin sanoi tulevansa pian, ja isompi jäi valvomaan ja odottamaan isäänsä.
Olikin sitten lähtenyt mitään ilmoittamatta kaupunkiin baariin ja tuli vasta pilkun jälkeen kotiin. Siinä baariin menemisessä ei ole mitään ongelmaa: saa mennä aina kun haluaa. Juuri viime viikolla lähdin lasten kanssa kolmeksi päiväksi pois, jotta mies saa omaa aikaa. Baariinkin olis voinut mennä. Lähinnä olen loukkaantunut, että lähti kuin varas yöhön. Jos ei ole salattavaa, niin kai voi edes viestin laittaa. Laitoin yöllä viestiä, että perheellinen ei voi lähteä ilmoittamatta. Ei vastausta viestiin tai soittoon. Kotiin tuli klo 4. Aamulla ei sanonut sanaakaan, ei selitellyt tai pyytänyt anteeksi. Ei kuulemma tarvitse.
Olenko liian herkkä, vai onko tästä oikeus ottaa pultit? Suhde on jo ollut vuosia väljähtynyt, melkeinpä kaverisuhde. Kestän kaikenlaista pientä epäkunnioittavaa. Nytkö olisi aika nostaa kytkintä? Kun tuntuu, että mies ei kunnioita ollenkaan, enkä saa häntä arvosteltua tajuamaan käytöstään. Olen mukava, joustava, hauska, hyvässä työssä ja ikäisekseni ihan kauniskin. Joskus tuntuu, että miksi annan helmiä sioille.
Mitä teen seuraavaksi? Lomareissu edessä, ja tekisi mieli mennä lasten kanssa yksin. Ja lähteä tänään kaupungille asioille ja ottaa mitään ilmoittamatta ensi yöksi hotellihuone. Jättää yhteydenottoihin vastaamatta ja palata iltapäivällä hyvän aamiaisen jälkeen muina naisina mitään sanomatta kotiin. Mihinkään pettämiseen ei ole pokkaa. Näinä vuosina miehen kanssa on itsetunto täysin murentunut. Olen ajatellut, että en muutakaan saa ja tyytynyt tähän. Mutta nyt löytyi karva, joka taitaa katkaista kamelin selän. Ehkä yksin parempi kuin suhteessa, jossa kohdellaan jatkuvasti epäkunnioittavasti.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jätä niitä lapsia nyt tai käyttäudyt kuin isänsä. Sinun hotelliyö ei ratkaise mitään. Lapset tarvitsee nyt yhden turvallisen vanhemman, joka pitää sanansa.
Ja miksi se on aina nainen joka joutuu olemaan se turvallinen aikuinen?
Ei se ole aina, mutta tässä nimenomaisessa perheessä kerrotun perusteella se on nainen, koska mies huitelee ilmoittamatta miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ilmoitti keväällä ettei aio ekaa lomaviikkoaan käyttää perheen kanssa matkusteluun kun ei ikinä saa levätä. Noh, lähdetään sitten 9v ja 7v kanssa kolmistaan ensi viikoksi ulkomaille. Ei siinä. Minä maksoin reissun kyllä. Hän jää kotiin ja tehköön kuusi päivää sitten aivan mitä haluaa.
Mies jäi pettämisestä kiinni jouluna mutta halusi jatkaa perheenä. Muutoksia ei ole kyllä tapahtunut vaikka lupasi olla enemmän läsnä.
Minä olen nyt helmikuusta alkaen järjestellyt niin että kun elo-syyskuussa löydän sopivan asunnon niin muutetaan lasten kanssa sitten.
Et sinä saa muuttaa lasten kanssa sitten ihan noin vaan. Muista keskustella asiasta miehesi kanssa ja suosittelen että kerrot koskaolet muuttamassa jo etukäteen. Olethan edes sinä aikuinen, vai oletteko molemmat lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Mies ei siis ole selitellyt eikä sanonut sanaakaan. Mistä siis tiedät, että hän oli baarissa?
Sen verran sanoi, että lähtivät kaupunkiin baariin. Taksikin on ees-taas 50 e, joten rahaakin palaa. Sitten joudun maksamaan monia yhteisiä menoja, kun mies valittaa, että kallista on. Kaikki hankinnat ja kunnostukset kotiin maksan minä, samoin lasten vaatteet ja kesälomamatkat heidän osaltaan. Olen jotenkin myöntynyt, koska tienaan paremmin. Mieheltä puuttuu koulutus - ei mahiksia nostaa tulotasoa tulevaisuudessakaan, joten olen maksumies niin kauan kuin jään. Silti miehellä on varaa näihin irtiottoihinsa. Sekä siihen, että on migreenin takia useita päiviä viikossa pois pelistä (töistä, kotivastuista), mutta krapula on varaa ottaa.
Miehen lapsuudenperheestä opittu kaava. Isällä oli migreeni, käytti alkoa ja tappeli vaimonsa kanssa, joka vain alistui. Sitten eron jälkeen otti 15 v nuoremman toisen alistujan, jota hän vieraiden läsnäollessa nälvii. Samoin tytärtään, jolle kuvio on niin selviö, että oikeasti kuvittelee, että kaikki johtuu migreenistä/keliakiasta/allergiasta ja siksi on hyväksyttävää. On ihan pokkana ehdottanut, että miehen pahantuulisuus kaikkia kohtaan johtuu siitä, että mies ei kestä hiilihydraatteja kuin iltapäivisin - kuten isällä. Verensokerit aiheuttavat kiukkua ja aikuisen ihmisen ei tarvitse kiukkuansa hallita. Voimme vain ymmärtää ja silittää päälaelle.
Se olisi jo syy viheltää peli poikki ku ollaan kaveripohjalla "yhdessä".
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ilmoitti keväällä ettei aio ekaa lomaviikkoaan käyttää perheen kanssa matkusteluun kun ei ikinä saa levätä. Noh, lähdetään sitten 9v ja 7v kanssa kolmistaan ensi viikoksi ulkomaille. Ei siinä. Minä maksoin reissun kyllä. Hän jää kotiin ja tehköön kuusi päivää sitten aivan mitä haluaa.
Mies jäi pettämisestä kiinni jouluna mutta halusi jatkaa perheenä. Muutoksia ei ole kyllä tapahtunut vaikka lupasi olla enemmän läsnä.
Minä olen nyt helmikuusta alkaen järjestellyt niin että kun elo-syyskuussa löydän sopivan asunnon niin muutetaan lasten kanssa sitten.
Hei sisko! Ymmärrän hyvin. Kuulostaa niin tutulta. Lähdetkö vuokralle vai miten järjestät asumisen? Minulle halvinta olisi ostaa suoraan asunto, muuttaa pois ja sitten vaatia nykyisen myyntiä. Mutta kysymysmerkki, myöntääkö pankki tällaista väliaikaislainaa.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi jo syy viheltää peli poikki ku ollaan kaveripohjalla "yhdessä".
Voisin kaveripohjalta yhdessä ollakin, jos mies kunnioittaisi ja yhdessä olisi sopuisaa. Pienet lapset, enkä edes kaipaa kummempaa romantiikkaa - juuri nyt. Yhdessä on helpompaa hoitaa kuvio. Mutta jos jatkuvasti toinen loukkaa, niin raja vastassa. Sitten valitsen hieman ”vaikeamman” arjen vuoroviikoin yh:na. En kuvittele, että löydän romanttista prinssiä tilalle. Lähipiirissä on hienoja, fiksuja ja viehättäviä naisia, jotka ovat olleet 5-10 v eron jälkeen yksin. Enkä itsekään enää huoli sohvaperunaa, josta on enemmän hoidettavaa kuin iloa.
Kuulostaa siltä, että miehesi on passiivis-aggressiivinen. Se on persoonallisuushäiriö, mikä tarkoittaa, että et pysty miestäsi muuttamaan. Voit vain asettaa omat rajasi ja päättää, milloin raja tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi joka valittaa omasta elämästään. Mitä tämä auttaa?!
No Hei taas! Sä tulet kaikkiin ketjuihin ilman sanottavaa, mikä sua vaivaa ja mistä sitten saisi kirjoittaa?!?