Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti ilmoittamatta baariin

Vierailija
06.07.2019 |

Miehen piti mennä naapurin miehen luo ”nopeille” oluelle. Lapsillekin sanoi tulevansa pian, ja isompi jäi valvomaan ja odottamaan isäänsä.

Olikin sitten lähtenyt mitään ilmoittamatta kaupunkiin baariin ja tuli vasta pilkun jälkeen kotiin. Siinä baariin menemisessä ei ole mitään ongelmaa: saa mennä aina kun haluaa. Juuri viime viikolla lähdin lasten kanssa kolmeksi päiväksi pois, jotta mies saa omaa aikaa. Baariinkin olis voinut mennä. Lähinnä olen loukkaantunut, että lähti kuin varas yöhön. Jos ei ole salattavaa, niin kai voi edes viestin laittaa. Laitoin yöllä viestiä, että perheellinen ei voi lähteä ilmoittamatta. Ei vastausta viestiin tai soittoon. Kotiin tuli klo 4. Aamulla ei sanonut sanaakaan, ei selitellyt tai pyytänyt anteeksi. Ei kuulemma tarvitse.

Olenko liian herkkä, vai onko tästä oikeus ottaa pultit? Suhde on jo ollut vuosia väljähtynyt, melkeinpä kaverisuhde. Kestän kaikenlaista pientä epäkunnioittavaa. Nytkö olisi aika nostaa kytkintä? Kun tuntuu, että mies ei kunnioita ollenkaan, enkä saa häntä arvosteltua tajuamaan käytöstään. Olen mukava, joustava, hauska, hyvässä työssä ja ikäisekseni ihan kauniskin. Joskus tuntuu, että miksi annan helmiä sioille.

Mitä teen seuraavaksi? Lomareissu edessä, ja tekisi mieli mennä lasten kanssa yksin. Ja lähteä tänään kaupungille asioille ja ottaa mitään ilmoittamatta ensi yöksi hotellihuone. Jättää yhteydenottoihin vastaamatta ja palata iltapäivällä hyvän aamiaisen jälkeen muina naisina mitään sanomatta kotiin. Mihinkään pettämiseen ei ole pokkaa. Näinä vuosina miehen kanssa on itsetunto täysin murentunut. Olen ajatellut, että en muutakaan saa ja tyytynyt tähän. Mutta nyt löytyi karva, joka taitaa katkaista kamelin selän. Ehkä yksin parempi kuin suhteessa, jossa kohdellaan jatkuvasti epäkunnioittavasti.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin yksin kaupungille ja jättäisi lapset miehelle. Sulla on myös oikeus mennä kun mieskin menee.

Vierailija
2/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin tuollaisesta suhteesta. Yksinkin on parempi olla kuin kynnysmattona. Varaa ihmeessä hotelliyö itsellesi. Ja ennen kaikkea, nosta kissa pöydälle eli kerro miehellesi miltä teidän suhteenne sinusta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ! 

Vierailija
4/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerta etukäteen ilmoitella tarvitse niin sen kun lähdet nyt vuorostaan illan viettoon ja hotelliin yöksi, miehen vuoro huolehtia lapsista.

Vierailija
5/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eniten häiritsee tästä paistava välinpitämättömyys. Ei ole iso juttu laittaa viestiä tai aamulla pyytää anteeksi. Jos on liian ylpeä tähän, niin ei pitäisi olla parisuhteessa ja perheellinen. Sinkku saa olla itsekäs, mutta nyt on liian myöhäistä katua kun on kaksi lastakin.

Olen ihan kurjana, koska vuosi on ollut muutenkin rankka: äidin syöpähoidot, esikoisen käytöshäiriöt, töissä kiusaamista ja lopulta menetin työni. Juuri kun luulin, että onni edes vähän kääntyy (sain uuden työn, joka alkaa elokuussa), niin tulee jotain tällaista. Rohkeus ei ole riittänyt lähtemiseen, ja ilman työtä lainan tai vuokra-asunnon saaminen olisikin ollut vaikeaa. Mutta ehkä on mentävä kohti tuntematonta: syksyllä uusi työ, uusi koti ja lapsen tarhanaloitus yhdellä kertaa. Ei tule olemaan helppoa.

Ja terapiaan mies ei ole koskaan suostunut. Tai keskustelemaan ongelmista. Joten ei kai muutakaan mahdollisuutta?

Vierailija
6/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas mitä piipitystä. Joka helvetin asiasta tehdään maailmaa suurempi ongelma. Jos mies ei ole 100 % täydellinen niin heti vedetään ranteet auki ja otetaan hatkat.

Herätys nyt!

Vierailija
7/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herran jestas mitä piipitystä. Joka helvetin asiasta tehdään maailmaa suurempi ongelma. Jos mies ei ole 100 % täydellinen niin heti vedetään ranteet auki ja otetaan hatkat.

Herätys nyt!

Joo, ei todellakaan ole täydellinen, jos perheellinen mies voi olla yön poissa ilmoittamatta. Ei kykene pyytämään anteeksi ja keskustelemaan ongelmista. On koko ajan koko perheelle vihainen ja huutaa. 8-vuotiaalla on raivo-, pelko-, ja itkukohtauksia. Haukkuu itseään ja pissaa housuun. Tähänkään ei saa hakea apua - ilmeisesti sitten pitäisi selvittää, miten vanhempana ja puolisona käyttäytyy ja sen on liikaa.

Vierailija
8/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö ilmiannettu

Vierailija
9/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole normaalia. Kyllä viesti on lähetettävä, jos kotiintulo viivästyy monella tunnilla.

Rakkaus ja kunnioitus on loppu miehesi puolelta. Voit valita, lähdetkö vai jäätkö.

Vierailija
10/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut että lähden baariin aivan niin kauan, silloin kun haluan, kunnes:

Saan yhtäläisesti päättää miltä kotimme näyttää ja mitä se sisältää. Jos tahdon vanhan rakkaan moottorisahani vaikka olohuoneen hyllylle, niin se on sitten siellä hyllyllä ja nainen saa pitää hyllyllä muutamaa muumimukia tai mitä hän päättää. Myös kotityöt tehdään puoliksi, koskee myös lumitöitä, nurmikonleikkuuta, sadevesikourujen puhdistusta ja yleensäkin talon huoltotöitä. Se joka tahtoo jotakin, toteuttaa sen pääsääntöisesti itse, ei niin että nainen suunittelee ja minä teen. Jos tahtoo olla moottoripyörän tai veneen kyydissä, maksaa puolet kuluista, eikä niin että nuo kulut nyt kuuluvat vain minulle. Jos on jotakin hävitettävää, niin sitten se hävitetöön, eikä lykätä autotalliin minun harmikseni. Sitten kun päästään edes lähelle tätä ja kotimme on kaikinpuolin yhteinen koti, niin sitten siellä on myös kivempi olla ja ei tee mielikään lähteä baariin. Tämän luulisi oleva kaikille selvää kaiken tasa-arvojankkauksen kautta, mutta kummasti ei mene perille.

Vierailija
11/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole normaalia. Kyllä viesti on lähetettävä, jos kotiintulo viivästyy monella tunnilla.

Rakkaus ja kunnioitus on loppu miehesi puolelta. Voit valita, lähdetkö vai jäätkö.

Olen samaa mieltä. Pitää vain löytää rohkeus lähteä. Tilanne vaan on kaikkiaan todella rankka, ei olisi voinut huonompaan saumaan mitta täyttyä.

Vierailija
12/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut että lähden baariin aivan niin kauan, silloin kun haluan, kunnes:

Saan yhtäläisesti päättää miltä kotimme näyttää ja mitä se sisältää. Jos tahdon vanhan rakkaan moottorisahani vaikka olohuoneen hyllylle, niin se on sitten siellä hyllyllä ja nainen saa pitää hyllyllä muutamaa muumimukia tai mitä hän päättää. Myös kotityöt tehdään puoliksi, koskee myös lumitöitä, nurmikonleikkuuta, sadevesikourujen puhdistusta ja yleensäkin talon huoltotöitä. Se joka tahtoo jotakin, toteuttaa sen pääsääntöisesti itse, ei niin että nainen suunittelee ja minä teen. Jos tahtoo olla moottoripyörän tai veneen kyydissä, maksaa puolet kuluista, eikä niin että nuo kulut nyt kuuluvat vain minulle. Jos on jotakin hävitettävää, niin sitten se hävitetöön, eikä lykätä autotalliin minun harmikseni. Sitten kun päästään edes lähelle tätä ja kotimme on kaikinpuolin yhteinen koti, niin sitten siellä on myös kivempi olla ja ei tee mielikään lähteä baariin. Tämän luulisi oleva kaikille selvää kaiken tasa-arvojankkauksen kautta, mutta kummasti ei mene perille.

Valitettavasti mieheni on passiivinen peruna, jota ei kiinnosta kodin sisustus tai huoltotyöt. Jää nurmikot leikkaamatta, lamput vaihtamatta. Palkkaisin juuri ulkopuolista apua näihin pieniin hommiin, joita en itse osaa. Jokaisen reissun ja meni saan järjestää todellakin yksin. Mies makaa ärtyneenä kotona - migreeni on siihen hyvä tekosyy. Se ei kuitenkaan estä baarireissuja, vaikka samana päivänä sovittuja kotihommia ei saisi ”kohtauksen” vuoksi tehtyä, niin meluisaan baariin ja krapulaan riittää voimat.

Vierailija
13/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä niitä lapsia nyt tai käyttäudyt kuin isänsä. Sinun hotelliyö ei ratkaise mitään. Lapset tarvitsee nyt yhden turvallisen vanhemman, joka pitää sanansa.

Vierailija
14/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on nyt aivan selvää, paitsi siitä moottorisahasta vois vielä keskustella. Toisaalta muumimukit passaa mun puolesta olla astiakaapissa. T. nainen

Vierailija
15/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jätä niitä lapsia nyt tai käyttäudyt kuin isänsä. Sinun hotelliyö ei ratkaise mitään. Lapset tarvitsee nyt yhden turvallisen vanhemman, joka pitää sanansa.

Ja miksi se on aina nainen joka joutuu olemaan se turvallinen aikuinen?

Vierailija
16/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti mieheni on passiivinen peruna, jota ei kiinnosta kodin sisustus tai huoltotyöt. Jää nurmikot leikkaamatta, lamput vaihtamatta. Palkkaisin juuri ulkopuolista apua näihin pieniin hommiin, joita en itse osaa. Jokaisen reissun ja meni saan järjestää todellakin yksin. Mies makaa ärtyneenä kotona - migreeni on siihen hyvä tekosyy. Se ei kuitenkaan estä baarireissuja, vaikka samana päivänä sovittuja kotihommia ei saisi ”kohtauksen” vuoksi tehtyä, niin meluisaan baariin ja krapulaan riittää voimat.

Meihesi voi olla masentunut, tai sitten ei. Olet itse valinnut tämän miehesi, etkä voi syyttää muita elämästäsi, joten eroa jos huomaat että olet tehnyt väärän valinnan.

Vierailija
17/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi se on aina nainen joka joutuu olemaan se turvallinen aikuinen?

Kun asia ei ole näin. On typerää keksiä itse jotain väitteitä ja sitten ihmetellä että ne on kummallisia.

Vierailija
18/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😃😄😅

Vierailija
19/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana ilmoittaa, jos vaikka työpäivä venyy. Ettei toinen odota ja huolestu tai tarvi kysellä perään. Eli kyllä pitää myös ilmoittaa, jos nopea käynti muuttuu monen tunnin baarireissuksi.

Se on kohteliasta ja ihan perus käytöstapoja ottaa toinen huomioon.

Vierailija
20/49 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas taas mikä kitisevä pikkupoika. Harmi että teitä miehimyksiä alkaa olemaan nykyään jo niin paljon. Tai sitten kaikki kulkevat täällä inisemässä, ja vain tuntuu että teitä on paljon.