Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ollut pettynyt omaan hiusväriin, kun on sen kasvattanut takaisin värjäyskierteen jälkeen?

Vierailija
06.07.2019 |

Voiko luonto siis olla väärässä ja ihmisellä väärän väriset hiukset?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuulin jonkun ammattilaisen sanoneen, että ihmisille sopii parhaiten se väri mikä on lapsena ollut. Tiedä sitten onko väitteessä perää.

Vierailija
2/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi ihan päinvastoin. 

Minulla oli joku mielikuva lapsuudesta että oma hiusvärini on kamala, mutta nyt kun kasvatin sen takaisin on se tosi ihana ja paljon parempi kuin mitä kampaajat ovat päähäni vuosia loihtineet. Ärsyttää miten paljon rahaa on mennyt hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla se oma väri on kärsinyt ja jopa muuttunut värjäyskierteen päätyttyä. Myös hiusten laatu usein heikkenee eivätkä näytä niin elinvoimaisilta kuin ennen värjäyksiä. Osalla muuttuu suoraan kokoharmaiksi, toisille tulee ikävä maantienharmaa väritys. Jos pystyy olemaan aloittamatta koko värjäyskierrettä, se kannattaa myöskin tehdä.

Vierailija
4/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla se oma väri on kärsinyt ja jopa muuttunut värjäyskierteen päätyttyä. Myös hiusten laatu usein heikkenee eivätkä näytä niin elinvoimaisilta kuin ennen värjäyksiä. Osalla muuttuu suoraan kokoharmaiksi, toisille tulee ikävä maantienharmaa väritys. Jos pystyy olemaan aloittamatta koko värjäyskierrettä, se kannattaa myöskin tehdä.

Hiushan kasvaa tyvestä, jota ei ole värikäsitelty kasvatusvaiheessa. Kuulostaa hieman oudolta, että tähän hiukseen vaikuttaisi latvoissa oleva väri.

Kasvatin itse oman värini takaisin ja olin periaatteessa ihan tyytyväinen, mutta halusin kuitenkin kokeilla vielä toisenlaista sävyä ja värjäys”kierteessä” ollaan taas.

Vierailija
5/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kuulin jonkun ammattilaisen sanoneen, että ihmisille sopii parhaiten se väri mikä on lapsena ollut. Tiedä sitten onko väitteessä perää.

Saman olen kuullut. Todellisuudesta en tiedä. Ainakin useilla suomalaisilla on ihan lapsina vaaleat pehkot, jotka tummuvat iän myötä, mutta silti monellekaan "syntymäblondille" ei sovi vaaleaksi värjätyt hiukset. Jos väri säilyy luonnollisesti vaaleana aikuisuuteen, silloin hiusten sävy yleensä myös sopii kantajalleen.

Vierailija
6/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään omasta pellavan värisistä hiuksistani. Sopivat parhaiten omaan ihonsävyyn.

Vierailija
7/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjätkää hiuksenne sen värisiksi, mitä ne ovat tyvestä luonnollisessa värissään. Itse värjäsin näin ja olen tyytyväinen. Hiusten väri usein tummenee iän myötä ja se platinablondi mikä on lapsena ollut ei välttämättä enää oikein sovi.

Vierailija
8/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin että ajattelin aina oman värin olevan ruma maantien harmaa, tyvikasvu näytti niin rumalta. Kuitenkin 2015 värjäsin vikan kerran kampaajalla hiukset mahd lähelle omaa sävyä. Nyt hiukset on jo kokonaan omaa väriä ja täähän onkin kaunis ruskea väri :)

Vierailija
9/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut omaa väriä n. 5 vuotta ja nyt koko tukka on omaani. Olen tykännyt tästä väristä, koska aikaisemmin juurikasvun väri näytti harmaalta verrattuna punertavaan värjättyyn osaan. Nyt hiukset näyttävät ihan perus pehmeän tumman ruskealta.

Ehkä joskus innostun ottamaan raitoja, mutta samanlaiseen värjäyskierteeseen en enää ikinä ala.

Vierailija
10/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tunne oli pettymys ja heti olisin ollut tunkemassa uutta väriä päähän, jos intuitio ei olisi vedonnut odottamaan. Yllättävän äkkiä siihen omaan väriin lopulta tykästyikin, eli ajattelisin tämän olevan ihan tottumiskysymys. Kaikki uusi näyttää aina aluksi oudolta ennen kuin silmä tottuu.

Vierailija
11/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Oma värini on ihan nätti keskiruskea, vähän lämmintä pigmenttiä löytyy. Mutta... se tulee esiin vasta hiuksen kasvaessa, esim. kesällä hiuksiin tulee kullanruskeita sävyjä. Mulla on nyt olosuhteiden pakosta ihan lyhyet hiukset, joten ne eivät ehdi kasvaa kivan värisiksi vaan ovat tylsän maantienväriset. :-/

En kuitenkaan jaksa alkaa värjätä, koska sitten seuraa taas juurikasvua. Joskus käytän sävyttävää shampooja ja hoitoainetta, niistä tulee tarpeeksi sävyä. 

Oon siis asennoitunut niin, että tukan väri on se mikä on. Leikkaus on kuitenkin kiva ja sopii mulle. 

Vierailija
12/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sairauskierteessä niin en jaksanut värjätä hiuksiani, näin oma värini pääsi kasvamaan takaisin. Vihasin sitä maantienharmaata rotanhäntää. Jos edes mahdollista niin mun hiukset näytti entistä ohuemmilta ja niiiin likaisilta 24/7. Näytin siltä kuin olisin vetänyt hiuksiini tuubillisen geeliä ja vielä paistorasvaa sekaan varmuuden vuoksi 😂 Kävin sitten värjäämässä hiukseni pari astetta vaaleammaksi ja aina kun juurikasvu ottaa vallan, laitan ohuita raitoja väriä kirkastamaan.

Värjään hiukset n. 2 kertaa vuodessa, lopun sävytyksen hoidan pesun yhteydessä. Mutta sitä maantienharmaata kammotusta en halua enää itselläni nähdä 😂 Ihan muksuna mulla oli ihanan väriset hiukset mutta ikävä kyllä se maantienharmaa otti vallan 😢

Vierailija
13/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkäsin pettyväni, mutta olikin yksi parhaista ulkonäköön liittyvistä päätöksistä ikinä. Lapsena oli maantienharmaat hiukset, nyt suklaanruskeat ja vivahteikkaat. Ja tämä suklaanruskea on juuri se väri, mitä yritin vuosia kampaajalla saavuttaa, siinä onnistumatta :D

Vierailija
14/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon hiusväreistä, nyt väri on kokonaan oma. Vitutti se ainainen tyvikasvun värjääminen.

Vierailija
15/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset usein pitävät luonnollisia hiussävyjä "pliisuina". Kyllä varmaan monet pettyvät, jos ovat tottuneet lähinnä täysin tummaan, vetyperoksidiblondin valkeaan tai räikeän punaiseen. Suomalaisten luonnolliset hiusvärit kun putoavat useimmiten niihin välimaastoihin. 

Vierailija
16/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma värini olisi ihan ok vaaleanruskea, ellei harmaata pukkaisi niin paljon. To-del-la-kin siis värjään nyt ja jatkossakin!

Vierailija
17/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen omaan väriin, ja elämä on helppoa kun ei 5arvitse värjätä/värjäyttää hiuksia, rahaakin säästyy.

Alkuun väri oli tylsä/maantie, mutta kun hiukset tulivat pidemmiksi (siis se oma väri) huomasin etä kiva väri, ja aurinko tekee hienoja lupnnollisia raitoja. Latvoissa hiukset vaaleammat mitä päällä (puolipitkät hiukset, aurinko vaalentanut) joten hiukset näyttävät tuuheammilta mitä ns. "värikypärä", ja värit sulautuvat hyvin yhteen.

Vierailija
18/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aina sanotaan että oma hiusväri sopii parhaiten , mutta minun kasvoistani maantienharmaa vei viimeisenkin elävyyden ja sai minut näytttämään ikäistäni vanhemmalta. Väri myöskin pystyi tylsänä vaikka kehotettiin odottamaan että tulee kokonaan esiin "se vain näyttää nyt pahalta mutta odotahan kun kasvaa kokonaan esiin." No kasvoi, eikä muutosta. 

Vierailija
19/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole tyytyväinen. Maantien pölyinen harmaanruskea ei vaan ole mun väri. Lapsena oli siis aivan kirkkaan vaalea. Nyt mennään raidoilla ja hoitavilla sävytteillä, koska oma väri on vaan niin 😝 mutta en jaksa ruveta 6-8vk tyvivärjäyskierteeseenkään enää...mulla on muutenkin sekavat värit, koska hius on ikäänkuin kylmän sävyinen hailakka tumma vaalea, silmät siniset mutta iho vähän kellertävä ja lämpimään taittava, verisuonet näkyvät vihertävinä eivätkä sinisinä. Viileät hiusvärit tekevät minusta sairaan zombien näköisen, kuitenkaan minulle eivät myöskään sovi mitkään oranssit tai muut syksyiset värit.

Vierailija
20/28 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin oman värini eli maantien takaisin muutamia vuosia sitten ja pidän siitä kyllä, mutta ennen pitkää päädyin kuitenkin raidoittamaan sitä vaaleilla raidoilla. Nykyisin minulla on pohjana oma väri, ja siinä vaaleita raitoja. Omasta mielestäni tämä sopii minulle paremmin kuin pelkkä oma väri. Raitojen tuoma vaaleus kirkastaa olemustani todella kivasti mutta on kuitenkin luonnollinen, koska ei ole kokonaan värjätty/vaalennettu. Pelkkä maantie on jotenkin hieman tunkkainen tai ainakin mitäänsanomaton minun päässäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme