Onko kukaan ollut pettynyt omaan hiusväriin, kun on sen kasvattanut takaisin värjäyskierteen jälkeen?
Voiko luonto siis olla väärässä ja ihmisellä väärän väriset hiukset?
Kommentit (28)
Kasvatin oman värini takaisin ja näytin vanhemmalta ja väsyneeltä siinä. Sen jälkeen värjäsin hiukseni ja ilmeeni piristyi kummasti ja näytän taas ikäistäni nuoremmalta.
Mulla oli lapsena vaaleat hiukset ennen kouluikää. Ne tummui nopeasti vaaleanruskeiksi ekalla luokalla. Jostain viidennestä luokasta lähtien niihin tuli jostain syystä paljon punertavuutta, niin että ne näytti melkein värjätyiltä. 3-kymppisenä punnerrus on heikentynyt ja hiukset on harmaamman ruskeat. Mutta mikähän mulle olis se oikea lapsuuden värin mukaan valittu hiusväri? Vaalea, vaaleanruskea vai punaisenruskea?
Mä oon nyt antanu oman värin kasvaa.Tää on oikeesti aika kiva.Kauan meni vaan asian ymmärtämiseen itsellä :)
Kyllästyin hiustenvärjäilyyn. Joten, kun mulle oli kasvanut tarpeeksi tyvikasvua kävin leikkaan lyhyeksi hiukset. Viimekesästä asti on ollut omaväri,mikä ei olekkaan niin maantienharmaa kun olinkuvitellut. Monesti värjättyjenhiusten kanssa näytti,että olis ollu.
Olen nyt raskaana enkä ole värjännyt hiuksia koko tänä vuonna. En usko, että voin lopettaa värjäystä kokonaan, mutta en ainakaan koske enää kestoväreihin. Ehkä jatkan sävytteillä, jotka (mahdollisen seuraavan raskauden aikana?) voivat tarvittaessa lähteä pois ilman ihan kamalaa juurikasvua. Olen värjännyt eri punaisen sävyillä 2000-luvun alkupuolelta lähtien, oma väri on maantienruskea.
Lisäys edelliseen, siis en aio värjätä raskauden aikana, mutta heti sen jälkeen. Juurikasvu on kamala vaikka värjäsin yli puoli vuotta ennen raskautta vain sävytteillä.
Kymmenen vuotta värjäsin, nyt on ollut oma väri kymmenen vuotta. Oon tosi tyytyväinen, kyllä tää sopii mulle parhaiten.
Kyllä aika monelle, jolla on maantienväriset hiukset, sopii vaikka vaaleat (vaalennetut) raidat. Tai pari astetta tummempi väri juuresta tuo silmät paremmin esille.
Yhdellä kaverilla on lämmin, kellertävä iho ja vihreät silmät. Hänellä oli kerran päässyt kasvamaan 10 cm juurikasvua ja se harmaanvaalea väri kyllä latisti ja korosti liikaa ihon keltaisuutta. Epäilen, että hiukset ei näyttäisi hyvältä, vaikka hän olisi kasvattanut oman värin kokonaan. Ehkä hän on aikainen harmaantuja, jolloin hiustenväri ja ihonväri on ristiriidassa, jos kasvot ei ole vielä tavallaan menettäneet väriä samassa suhteessa.