Tarvitseeko maalla oikeasti taskulamppuja?
Kommentit (23)
Ei tarte. Meillä on valot teiden, lenkkipolkujen ja urheilukenttien varrella.
Maalle muuttaneena olen todennut täkäläisten tarvitsevan tasku- tai otsalamppuja silloinkin, kun kulkevat kirkkaassa kuutamossa omalla kotipihallaan.
Tottakai sellainen pitää olla, eihän hesojen ulkopuolella ole mitään valoja
Kyllä kun menee yöllä ulkovessaan.
Käsituntumallako ajattelit käydä koiran kanssa iltalenkillä pimeässä? Totta kai tarvitsee taskulampun, jos ei ole otsalamppua. Taskarilla ei tosin tee koiran kanssa mitään, kaikilla koiranomistajilla on otsalamppu. Kätevä monessa muussakin asiassa, kun tarvitsee molemmat kädet, vaikka ei asuisikaan maalla.
No riippuu tilanteesta, joskus tarvitsee joskus ei.
Olen asunut lähes koko ikäni maalla. En tarvitse taskulamppua päivittäisiin askareisiin, valot löytyy pihasta ja lenkillä näkee ilmankin. Osa täällä lenkkeilee lampun kanssa pimeässä, osa ei.
Taskulamput on sitten sellaisia tilanteita varten kun pitää johonkin valottomaan liiteriin mennä talvella etsimään jotain tmv.
Kokeile joskus lokakuussa kun ei ole vielä lunta ja taivaskin pilvessä, et näe sisällä edes omaa kättäsi vaikka se olisi 5 cm päässä.
Huom.testi suoritetaan kiinteistöllä josta ei näy naapurin , vastarannan, oman pihan, tien jne valoja.
Testin tulos: aivan prkl pimeää ! Mikäli haluat liikkua ,se tapahtuu käsikopelolla sekä ulkona että sisällä.
Taas kaupunkilaiset paljasti tyhmyytensä
Kyllä tarvii. Ei maalla ole valoja. Ne, jotka väittää että maalla on valot, niin ne ei asu oikeasti maalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kun menee yöllä ulkovessaan.
Pitäähän nähä minne sen pikkunakin tunkee
Vierailija kirjoitti:
Kokeile joskus lokakuussa kun ei ole vielä lunta ja taivaskin pilvessä, et näe sisällä edes omaa kättäsi vaikka se olisi 5 cm päässä.
Huom.testi suoritetaan kiinteistöllä josta ei näy naapurin , vastarannan, oman pihan, tien jne valoja.
Testin tulos: aivan prkl pimeää ! Mikäli haluat liikkua ,se tapahtuu käsikopelolla sekä ulkona että sisällä.
Eikö sisällä voi valoja sytyttää ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sisällä voi valoja sytyttää ?
Et sä uutisia oo seurannut? Hannesmyrskyn jälkeen sähköttlmistä talouksista?
Vaikuttaisi että tässä on tosiaan kaksi koulukuntaa!
Itse olen asunut maalla kaukana naapureista ja taajamista nuoreksi aikuiseksi asti, eikä siihen aikaan lenkillä tai koulumatkoilla valottomilla pikkutiellä mitään otsalamppuja käytetty. En käytä siellä vieläkään. Talvella toki näkee paremmin lumen ansiosta kuin märällä syyskelillä
. Mutta tosiaan, jos jotain tarkempaa puuhaa ulkona niin sitten taskulamppu/ muu valaistus.
Nyt on 46 kunnassa sähköttömiä talouksia vieläkin myrskyn jäljiltä
Sähkökatkokartta https://share.google/voAxFRKz7tjoWxP0X
Hannes-myrskyn huipulla noin 180 000 190 000 taloutta jäi sähköttömäksi
Meillä on otsalamppuja vähän siellä sun täällä. Pihalla on toki pihavalot mutta ei ne pitkälle näytä nytkin on hämärää aamulla melkein 9 asti ja kolmelta taas alkaa hämärtyä. Lisäksi hyvä olla otsavaloja kun sähköt aika usein poikki. Toki nyt on niin isona kuu että ulkona näkee vaikka kirjaa lukea
Vierailija kirjoitti:
AP on tyhmä persu
Kaupunkilaisvihreä ei saa edes tulia tehtyä hellanpesään. Teidät kun tyrkkäisi sähköttömään mökkiin juuressäkin kanssa niin parin päivän päästä olisi kuitenkin säälistä haettava nälkäiset kylmissään olevat reppanat takaisin kaupunkiin.
Mitä jos ajattelisit itse välillä? Milloin tarvitaan taskulamppua? Milloin ei tarvita taskulamppua?