Miksi useimmilla suomalaisilla on tavattoman iso ja leveä "perunanenä"?
Onko se jokin slaavilainen/itään vivahtava juttu? Ruotsalaiset ja norjalaiset bongaa kyllä heti katukuvasta naamavärkin perusteella.
Kommentit (35)
Runsas perunoiden syönti aiheuttaa pottunenän.
onko jtn esimerkkiä??
mulla ei oo, mut joskus teininä oli... ja jos lihoon niin kai tulee vähän sellaseks mut ei se kyl muuten oo semmonen... :) mut ei mikää pienikää. oon aina ollu tyytyväinen :)
Slaavilainen? Itä? Heh.. slaavit ovat indoeurooppalainen kansa ja slaaveilla on yleensä ohuet nenät.
Suomalaiset ovat alunperin idästä, euroopan ulkopuolta ural vuorilta, siperiasta ja jostain volgan aroilta.
Mongooleilla on myös paksut peruna nenät.
Vierailija kirjoitti:
Slaavilainen? Itä? Heh.. slaavit ovat indoeurooppalainen kansa ja slaaveilla on yleensä ohuet nenät.
Suomalaiset ovat alunperin idästä, euroopan ulkopuolta ural vuorilta, siperiasta ja jostain volgan aroilta.
Mongooleilla on myös paksut peruna nenät.
Tulee kyllä Itä-Mongolia mieleen kun kattoo steissii tai vaikka Korsoa iltaisin.
Ja useimmilla suomalsisilla ei tod. ole leveät nenät, päinvastoin.
Mulla on kapea luinen nenävarsi ja hirvee pyöreä kärsänenänpää.
En minä ainakaan ole huomannut.
Terkuin Soinin Timppa.
Leveä nenä on hyvä sopeuma kylmään, ehkä jäänne joltain arktiselta esi-isältä. Useimmilla jääkausien eläimillä oli iso nenä, esim saiga-antilooppi ja neandertalilainenkin
Minulla on kapea nenä varresta, mutta peruna nenän päästä. Perunanenä ei tarkoita välttämättä leveää nenää.
Suomen ilma on niin puhdasta, että evoluutio on kehittänyt mahdollisimman isot sieraimet siitä nauttimista varten.
No on se parempi kuin eräiden ihmisryhmien kamala kyömynenä.
Tiedän tarkalleen mistä puhut ja olen miettinyt samaa. Kyseessä siis samantyyppinen nenä kuin esim. Timo Soinilla.
Ei, suomalaisilla ei ole leveitä neniä. Monilla afrikkalaisilla on.
Esimerkkikuvaa?
En ole itse huomannut mitää leveitä neniä sen enempää kui muitakaan...
Jokainen tapaamani pottunokka on ollut Savosta. :P
Ei haittaa pottunokka jos muuten nainen normivartalolla ja mukava luonne 👍
Enpä ole oikeastaan muilla nähnyt kuin Timo Soinilla. Suomalaisella om tyypillisesti pieni ja nykerö tai terävähkö nenä.
Googlen kuvahaulla ”perunanenä” tulee heti useampi oiva osuma.
Kauheusleikkaukset on keksitty, haloo!