Töihin eväät, jotka säilyy lämpimässä
Olisko antaa ideoita siihen, mitä ottaa töihin evääksi? Pitäisi siis keksiä sellaista, joka säilyy huoneenlämmössä.
Kommentit (53)
Voisiko joku nyt luetella niitä eväitä jotka EIVÄT säily!?!
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöä.
Kiitos. Noniin, älä ap ota jäätelöä evääksi. Nyt tämä älymystön suosikkiketju voikin painua unholaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankaaja.
On oma asiasi jos haluat syödä esim useamman tunnin kuumassa puistotyöntekijön autossa muhineen kinkkujuusto-voileivän, kaikki EIVÄT halua tuollaista syödä.
Ruoka ei kaikille ole polttoainetta vaan myös nautinto. Kaikki eivät kaapaise homekerrosta pois ja syö sen jälkeen ruokaa, vaan ostavat ja SÄILYTTÄVÄT ruuan niin että se myös maistuu hyvältä.
Kaikille ei riitä se ettei "ruoka tapa" siihen että se on hyvää.
Ihan tavalliseen tapaan tehty lanttukiisseli säilyy yllättävän hyvin. Olen myös huomannut, että maksamakkarahillolla päällystetyt voileivät ovat raikkaita ja maukkaita vielä useamman tunnun kuluttua. Maksamakkarakeitto ei sen sijaan säily, koska se on maitopohjainen.
Lanttukiisseli kuulostaa hyvältä. Onko sinulla reseptiä ?
Kolmen teinin äiti kirjoitti:
Ihan tavalliseen tapaan tehty lanttukiisseli säilyy yllättävän hyvin. Olen myös huomannut, että maksamakkarahillolla päällystetyt voileivät ovat raikkaita ja maukkaita vielä useamman tunnun kuluttua. Maksamakkarakeitto ei sen sijaan säily, koska se on maitopohjainen.
Säilyy. Lanttukiisselillä tuskin on mitään merkitystä vaikka ei säilyisikään.
Lanttukiisseli tehdään kuten mikä tahansa marjakiisseli, mutta siihen lisätään hiukan runsaammin lantturaastetta kuin marjakiisseliin marjoja. Maustetaan suolalla, salvialla, mustapippurilla ja juustokuminalla. Hyvää on ja säilyykin hyvin muutaman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ollut epävarma kuinka kylmänä eväät pysyy niin otan mukaan kreikkalaista salaattia. Salaattijuusto ja juustot ylipäätään myydään joissakin maissa viileässä eikä kylmässä.
Riisipiirakat, juustoleivät, hedelmät, vihannekset, pähkinät, rahka...
Ja mä siis pakkaisin eväät pieneen kylmälaukkuun.
Miksi kylmälaukkuun? Nuo ovat kaikki erittäin hyvin säilyviä. Säilyvät päiviä.
Miksi te valopäät ette lue mammojen eväskilpailua?? Siellä on kaikki maailman tieto.
Mikä ruoka muka ei säily? Onko tämä taas sitä mammojen hysteriaa? Tuo meinaan tarttuu laumasielujen kuin kulovalkea. Omat aivot ja itsenäinen arkisten asioiden ajattelu on jäänyt unholaan ja tilalle on tullut älyttömyyksiä kumartavat kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankaaja.
On oma asiasi jos haluat syödä esim useamman tunnin kuumassa puistotyöntekijön autossa muhineen kinkkujuusto-voileivän, kaikki EIVÄT halua tuollaista syödä.
Ruoka ei kaikille ole polttoainetta vaan myös nautinto. Kaikki eivät kaapaise homekerrosta pois ja syö sen jälkeen ruokaa, vaan ostavat ja SÄILYTTÄVÄT ruuan niin että se myös maistuu hyvältä.
Kaikille ei riitä se ettei "ruoka tapa" siihen että se on hyvää.
Oletko sinä vähän yksinkertainen?!? Lue aloitus uudelleen. Kerro mihin ruokaan tulee homekerros tunneissa? Et taida ymmärtää edes että lakiasiat ovat henkilökohtaisia ja vaihtelevia. Etkö ole ymmärtänyt että jos sinulla pidät jostakin, niin tämä ei tarkoita että muut pitää samoista asioista. Sinua olisin hiljaa ennen kuin on jotakin järkevää sanottavaa.
Ei tarvita mitään kylmälaukkua vaan ihan tavallinen muovipussi mihin kylmäkalle ja eväät ja tiukasti kiinni. Se pysyy koko päivän kylmänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään kylmälaukkua vaan ihan tavallinen muovipussi mihin kylmäkalle ja eväät ja tiukasti kiinni. Se pysyy koko päivän kylmänä.
Miksi edes tuo kylmäkalle? On ilmastollisestikkin jo järjetöntä jäädyttää ja sulattaa vettä, varsinkin jos tämän vuoksi joudumme polttamaan vähänkin kivihiiltä.
Mitkä ruoat ei mukamas säily muutamaa tuntia?? Kukaan ei tiedä, mutta silti tämä ketju on olemassa. Nyt on parempi unohtaa tämä hysteerinen oksennus.
Vierailija kirjoitti:
...
Riisistä sanotaaun usein että se pilaantuu herkästi, sitä e kyllä söisi.
Aasian maissa missä itse on tullut kierrettyä on paikallisillla tapana keittää aamulla koko kattilallinen riisiä. Sitä syödään sitten joka aterialla päivän mittaan. Ei ne viitsi montaa kertaa päivässä keittää riisiä. Toki Suomessa ollaan totuttu vähän parempaan hygieniaan ruokien kanssa. Eihän niillä tuolla ole edes jääkaappeja joka kodissa.
Antaa vaan perspektiiviä aiheeseen kun miljardit ihmiset elää ilman jääkaappia ja täällä ei voi syödä pari tuntia lämpimässä ollutta voileipää.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ruoat ei mukamas säily muutamaa tuntia?? Kukaan ei tiedä, mutta silti tämä ketju on olemassa. Nyt on parempi unohtaa tämä hysteerinen oksennus.
Kaikilla se ei ole "muutama tunti", esim. minulla se olisi 6h.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ollut epävarma kuinka kylmänä eväät pysyy niin otan mukaan kreikkalaista salaattia. Salaattijuusto ja juustot ylipäätään myydään joissakin maissa viileässä eikä kylmässä.
Riisipiirakat, juustoleivät, hedelmät, vihannekset, pähkinät, rahka...
Ja mä siis pakkaisin eväät pieneen kylmälaukkuun.
Feta-juustoa on ollut olemassa 2700 vuotta sitten. Veikkaisin, että sitä ei ole tyypillisesti säilytetty kunnolla kylmässä kuin vasta viimeisen sadan vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla se ei ole "muutama tunti", esim. minulla se olisi 6h.
Sinulla sitten niin. Eipä tuo muuta asiaa.
Ymmärrättekö että säilyviä ruokia on vaikka kuinka paljon. Ei säilyviä ei juurikaan ole ja silti te valopäät keskustelette täällä että mikä säilyy?!!!! Miten olette pysyneet hengissä? Älkää todellakaan tehkö lapsia jos tämä on näin vaikeaa.