Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelan työntekijöitä paikalla? Tarvitsisi neuvoja..

Vierailija
05.07.2019 |

Osaisiko joku kelan asioista tietävä neuvoa näin nimettömästi? Olen saanut kelasta asumistukea n. 1,5 v. Aikanaan kun tein hakemuksen olin henkisesti tosi huonossa kunnossa, enkä oikein pystynyt hoitamaan raha-asioitani psyykkisensairauden vuoksi. Luulin käyttäneeni kaikki säästöni, mutta vointini kohennuttua n. 6 kk sitten huomasin, että minulla oli edelleen muutama tuhat euroa säilössä, en vain ollut osannut käyttää nettipankkiani oikein. En uskaltanut ilmoittaa asiasta Kelalle, koska pelkäsin petossyytettä ja rahojen takaisin perintää.

Minun pitäisi kuitenkin nyt tarkistuttaa asumistukea määrä ja se periaatteessa ilmeisesti nousisi...Mutta mitä tapahtuu, jos ilmoitan nyt puuttuvan tilin hakemuksessa? Peritäänkö maksetut rahat takaisin tai katsotaanko, että olen tehnyt petoksen ym.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo säästöt vaikuta vain toimeentulotukeen?

Vierailija
2/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.2015 vuoden jälkeen omaisuus ei vaikuta asumistuen määrään sanoo kela-kerttu.

https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?t=4367

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt ei vaikuta asumistukeen.Ainoastaan tulot.

Vierailija
4/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukeen vaikuttavat vain tulot, ei omaisuus.

Vierailija
5/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan chat-palvelusta voi kysellä nimettömänä

Vierailija
6/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla Kelan asumistukilaskurilla vaikuttaako säästöt. Ymmärtääkseni säästöjä pitää olla paljon enemmän kuin muutama tonni ennen kuin asumistuki pienenee.

Vierailija
7/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi asumistuen kanssa tulla ongelmia, se katsoo vain sun tuloja eikä mitään muuta. Toimeentulotuen kanssa saattaa tulla ongelmia, esim. vaatia että käytät ne säästössä olevat 1000 euroa rästien maksamiseen ensin ennenkuin antavat rahaa.

Vierailija
8/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tosi paljon! - sama ongelma, en ole ap.

Paukahti perintöä eläkeläisen tilille aika paljon. Mikäköhän tuo euromäärä sitten on, mikä saa olla rauhassa.

Mietin vain, kun tuo on ns. läpikulkuerä eli vaikka tilillä tällä hetkellä näkyy iso summa, niin siitä menee valtavasti vielä perintöveroa.

Vierailija
9/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan silti tulla joku petossyyte? Miten siihen kelan chattiin pääsisi nimettömästi? T: Ap (Kiitos vastauksista)

Vierailija
10/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka kirjastoon ja tee itsellesi uusi sähköpostiosoite väärillä henkilötiedoilla ja sitten vaan kysymjään. Muuta tietoa kelan palvelussa ei kysytä kuin sähköpostiosoitetta eikä kukaan tarkasta onko se oikea.

Vierailija
11/11 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.1.2015 vuoden jälkeen omaisuus ei vaikuta asumistuen määrään sanoo kela-kerttu.

https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?t=4367

Jestas,lähellä oli etten saisi asumistukea.