Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiasta tietäviä? Ranne murtui töissä ja seuraavalla viikolla alkaa kesäloma?

Vierailija
05.07.2019 |

Miten menee? Lekuri kirjoittaa vaikka 4 viikkoa saikkua. Ke murtui ranne, niin saanko sairasajan palkan 3melta päivältä ja loput menee ns. Omaan piikkiin lomarahoista?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nkyään saa tosiaan sairaslomaa kuten ennen. Itse sain leikkauksen jälkeen viikon sairaslomaa vaikka olin niin kipeä etten voinut kunnolla istua. Lisää ei tippunut vaikka kävin pyytämässä. 

Riippunee paljon lääkäristä. Itse ole aina saanut tarpeen mukaan.

Vierailija
22/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on kaapeliojan kaivaja niin helposti 4 vko tulee saikkua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nkyään saa tosiaan sairaslomaa kuten ennen. Itse sain leikkauksen jälkeen viikon sairaslomaa vaikka olin niin kipeä etten voinut kunnolla istua. Lisää ei tippunut vaikka kävin pyytämässä. 

Heh. Itse asun maassa jossa saikkua saa aina ja kaikesta. Esim. Jos saat 10pv antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen, olet myös 10pv sairauslomalla...

Vierailija
24/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kesäloma siirry niin, että alkaa vasta kun saikku on päättynyt?

Ei välttämättä. Kesäloma kyllä siirtyy, mutta ajankohdan päättää työnantaja. Loma voi siis siirtyä vaikka heinäkuulta syyskuulle, välissä elokuu töitä.

Vierailija
25/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Kiitos vastauksista. Eilen nuori lekuri kirjoitti su asti saikkua. Tänään tullut todella kipeeksi ranne ja tiedän millaista murtumakipu on.

Pitää käydä huomenna kuvauttaan kun tänään ei ehdi.

Kaippa ne pikkukaupungin sairaalassa lauantainakin kuvaavat.

Et ehdi lääkäriin, vaikka ranne on murtunut? Sitten tuskin olet niin kipeä, ettet töitäkään pysty tekemään.

Vierailija
26/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Kiitos vastauksista. Eilen nuori lekuri kirjoitti su asti saikkua. Tänään tullut todella kipeeksi ranne ja tiedän millaista murtumakipu on.

Pitää käydä huomenna kuvauttaan kun tänään ei ehdi.

Kaippa ne pikkukaupungin sairaalassa lauantainakin kuvaavat.

Pikkukaupungin tk röntgen ei ole välttämättä auki lauantaina. Ja perjantainakin rtg menee täällä kiinni klo 15. Sitä paitsi sinun täytyy käydä ensin lääkärissä joka kirjoittaa sinulle lähetteen sinne rtg:iin. Rannemurtumasta tulee saikkua usein 4-6 vkoa, riippuen murtumatyypistä. 

Vierailija
27/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi kysyä tätä tosissasi?

Työpaikan seinällä, kahvihuoneessa tai intrassa on lakiopas, joka on pakko pitää nähtävillä kaikilla työpaikoilla. Siellä neuvotaan hakemaan välittömästi sairausloman alkaessa loman siirtämistä. Varmasti olet sen jo tehnyt?

Kaikilla työpaikoilla ei ole näitä kahvihuoneita tai introja. Mun työpaikka esimerkiksi on tällä hetkellä oma koti ja niin on melkein kaikkien muidenkin perhepäivähoitajien.

Tyhmää ei myöskään ole se, että kysyy kun ei tiedä, vaan se että jää ruikuttamaan eikä tee asialle mitään.

Vierailija
28/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ensin sairauslomalla ja lonasi siirtyy toiseen ajankohtaan. Selvitä kuitenkin vaikka oman työpaikan luottamusmieheltä miten tämö lomansiirtoprosessi teillä etenee. Tiedän useita tapauksia joissa lomalla sairastunut on ajatellut että lääkärintodistus sairaudesta on ainoa mitä tarvitaan ja loma jatkuu sairauden ajalta automaattisesti mutta ei menekään niin vaan siirto saattaa vaatia paljonkin byrokratiaa työpaikasta riippuen. Ja muista että loma ei välttämättä jatku suoraan saikun jälkeen vaan ajankohta on sovittava erikseen työnantajan kanssa.

Vierailija
29/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo. Työtapaturman korvaa aina vakuutusyhtiö. Tapaturmavakuutus on joka työnantajan lakisääteisesti pakko ottaa työntekijöille ja työtapaturmasta tehdään lääkärissä työtapaturmailmoitus.

Vierailija
30/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojelun sivulta: jos sinulle sattuu työtapaturma, ilmoita siitä heti työnantajallesi tai esimiehelle. Saat häneltä vakuutustodistuksen, jolla saat hoitoa maksutta esimerkiksi terveyskeskuksessa tai sairaalassa. Jos vakuutustodistus ei ole mukanasi, joudut maksamaan hoidon ja lääkkeet. Tällöin maksamasi kulut korvataan kuitteja vastaan vakuutusyhtiöstä.

Korvauksen haku käynnistyy kun työnantaja lähettää vakuutusyhtiölle tapaturmailmoituksen. Hoitava lääkäri lähettää lääkärintodistuksen vakuutusyhtiöön.

Jos työnantajalla ei ole vakuutusta, Tapaturmavakuutuskeskus huolehtii korvausasian käsittelystä ja maksamisesta.

Vierailija
31/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaadittiin kurkunpääntulehduksessa opetustöihin. Oli siis lääkärin määräämä puhekielto. En mennyt. Ei tullut potkuja. 

Vierailija
32/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ilmoitit sairaslomastasi välittömästi eteenpäin?

Vierailija
33/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma siirtyy. Ensin olet saikulla sen mitä lääkäri määrää ja siitä seuraavana päivänä alkaa sun kesäloma. Loma ja sairausloma ei voi olla päällekäin 👍

Vierailija
34/34 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ensin sairauslomalla ja lonasi siirtyy toiseen ajankohtaan. Selvitä kuitenkin vaikka oman työpaikan luottamusmieheltä miten tämö lomansiirtoprosessi teillä etenee. Tiedän useita tapauksia joissa lomalla sairastunut on ajatellut että lääkärintodistus sairaudesta on ainoa mitä tarvitaan ja loma jatkuu sairauden ajalta automaattisesti mutta ei menekään niin vaan siirto saattaa vaatia paljonkin byrokratiaa työpaikasta riippuen. Ja muista että loma ei välttämättä jatku suoraan saikun jälkeen vaan ajankohta on sovittava erikseen työnantajan kanssa.

Ei pidä paikkaansa. Lomaa ei niin vaan siirretä minne tahansa vaan jatkuu saikin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi