Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stailatkaa kiltit minut omenavartaloinen juhliin

Vierailija
05.07.2019 |

Juhlia on harvoin ja yleensä kuljen ihan perusarkivaatteissa.
Oma ajatukseni olisi ostaa joku kaunis pitsitunika ja sen värin mukaan tehdä/teettää jostain napakasta ja joustavasta kankaasta kynähame.

Olen nyt tilannut (ja palauttanut pari mekkoa, kun ne vaan ei kokeilematta "istu" päälleni). Enää en rasita verkkokauppoja vaan otan aikaa vaikka päivän ja menen ostoksille lähikaupunkiin.

Jalkaan ajattelin nudet avokkaat ja ne sukkahousut, joita olen käyttänyt viimeksi lapsena.
Rahaa ei ole paljoa käytettäväksi ja yritän etsiä kirppareilta laukun ja kenkiäkin sieltä voisi etsiä. Tuntuisi kurjalta laittaa paljon rahaa vaatteisiin vain yhtä päivää varten.

Kuvahaun mukaan Cellbesillä olisi ollut pitsitunikoita, mutta tuulillani nekin loppuunmyyty.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tuurillani. Ja yleensä en käytä mekkoja.

Vierailija
2/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä: Tuo kynähame olisi helppo ommella (sellainen putkilo), mutta siinä pitäisi vissiin olla jousto-ommelta helmassa ja vyötäröllä kuminauhakujassa. Paikallisen kirpparin omistaja tekee halvalla pieniä ompelutöitä, kun mulla on ihan tavallinen kone vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen olet? Laita mittasi? Oikean kokoiset rintsikat on ihan must omenavartalolle, varsinkin jos on isompirintainen! Ne kohottavat rintoja sen verran että se (minulla ainakin lähes olematon) vyötärö edes vähän tulee näkyviin.

Vierailija
5/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoinen olet? Laita mittasi? Oikean kokoiset rintsikat on ihan must omenavartalolle, varsinkin jos on isompirintainen! Ne kohottavat rintoja sen verran että se (minulla ainakin lähes olematon) vyötärö edes vähän tulee näkyviin.

Tästä olen samaa mieltä. Mulla ei ole isoja rintoja, mutta liiveillä nuo saisi jotenkin nostettua, että profiilissa olisivat "ulompana" kuin maha.

Vierailija
6/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vielä: Tuo kynähame olisi helppo ommella (sellainen putkilo), mutta siinä pitäisi vissiin olla jousto-ommelta helmassa ja vyötäröllä kuminauhakujassa. Paikallisen kirpparin omistaja tekee halvalla pieniä ompelutöitä, kun mulla on ihan tavallinen kone vaan.

Saat ommeltua ihan tavallisella ompelukoneella. Ompele piilotikki helmaan vaikka käsin tai siksak, jos suora ommel ei kestä. Vyötärö jäänee puseron alle.

Älä hyvä ihminen tunikaa osta, mulle se on omenavartaloisena ihan vihoviimeinen vaate.

Vierailija
7/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä. Mulla ei ole isoja rintoja, mutta liiveillä nuo saisi jotenkin nostettua, että profiilissa olisivat "ulompana" kuin maha.

Käytä näitä kokolaskureita

https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri tää on hyvä

Ja tämä vielä parempi https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Vierailija
8/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin hämätä sen olemattoman vyötäröni tuolla puserolla/tunikalla. Sen pitäisi olla sen verran pitkä, että kuitenkin hame jää näkyviin. Joku liehuke tjn. Vyötärön ympärys on 90cm 😟.

Tämän tyyppinen yläosa. Tuo on kyllä vähän liian... pitsinen.

https://hildaviola.com/kauppa/pitsitunika-7/

Vierailija
9/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ollenkaan vyötäröä,siisti viskoosinen kauluspaita ja runsas kellohelmainen hame.Paidan helmat hameen sisään ja iso vyö.Koruiksi ainostaan isot korvikset.Jalkaan korkkarit.

Katso esim COS-merkin sivulta hame ”handkercchief-henk poplin skirt” ja siihen valkoinen yksinkertainen yläosa.

Jos olet täysin omppu,jos COS:in punaisen ”short-sleeved v-neck cotton dress tyylinen.Isot korvikset ja korkkarit kaveriksi.

Vierailija
10/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallissa saisi olla rypytystä rintojen alla, jolloin vyötärön kohdalle jää väljyyttä ja katseen kiinnittävää tulee yläosaan. Juuri polven yläpuolelle yltävä mekko saattaisi olla paras kesäasuna, jos sääret kestää, mutta tunika käy myös.  

Vierailija
11/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin hämätä sen olemattoman vyötäröni tuolla puserolla/tunikalla. Sen pitäisi olla sen verran pitkä, että kuitenkin hame jää näkyviin. Joku liehuke tjn. Vyötärön ympärys on 90cm 😟.

Tämän tyyppinen yläosa. Tuo on kyllä vähän liian... pitsinen.

https://hildaviola.com/kauppa/pitsitunika-7/

Itse olen hämäillyt vyötäröni puutetta kietaisumekoilla ja -puseroilla. 

Vierailija
12/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietaisumallinen mekko luo illuusion vyötäröstä. Tunika-kynähame -yhdistelmä korostaa isoa ylävartaloa.

Vierailija
13/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on ollenkaan vyötäröä,siisti viskoosinen kauluspaita ja runsas kellohelmainen hame.Paidan helmat hameen sisään ja iso vyö.Koruiksi ainostaan isot korvikset.Jalkaan korkkarit.

Katso esim COS-merkin sivulta hame ”handkercchief-henk poplin skirt” ja siihen valkoinen yksinkertainen yläosa.

Jos olet täysin omppu,jos COS:in punaisen ”short-sleeved v-neck cotton dress tyylinen.Isot korvikset ja korkkarit kaveriksi.

Mä olen rinnakas omppu, enkä ole lukuisista yrityksistäni huolimatta löytänyt yhtään ostettavaa vaatetta COS:sta. Sanonkin aina, että se on rinnattomien kauppa.

Vierailija
14/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instyle.com/fashion/clothing/best-dress-your-body?slide=162…

Empire sopii vain pienirintaisille.

Vierailija
15/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenäinen mekko on yleensä parempi kuin tunika-hame-yhdistelmä.

Vierailija
16/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika kellohametta ja paitaa hameen kauluksen sisään, jos on pienet tissit ja vyötärön ympärys 90cm! Siihen vielä vyö!

Vierailija
17/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtenäinen mekko on yleensä parempi kuin tunika-hame-yhdistelmä.

Mekkoa on hankala löytää, mutta jos onnistuu saamaan sopivan pitkähkön puseron ja samanvärisestä napakasta kankaasta teettää/tekee kynähameen niin se litistää vähän mahaakin. Varsinkin, jos yrittää saada vähän painoa pois ennen juhlia.

Vierailija
18/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen rinnakas omppu, enkä ole lukuisista yrityksistäni huolimatta löytänyt yhtään ostettavaa vaatetta COS:sta. Sanonkin aina, että se on rinnattomien kauppa.

Tämän hetkinen muoti on aika anteeksiantavaa,kun hameet on reilusti korkeavyötäröisiä ja voi yhdistää paitaan.Monilla ompuilla on hyvät sääret!

Nämä oli vaan vinkkinä,että mitä voisi yrittää etsiä sovitukseen kaupasta.Esim nuo leveähelmaiset hameet näyttää ihanilta yllättävän monenlaisen vartalon kanssa kun mittasuhteet toimii.

Vierailija
19/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-linjainen, polvipituinen, hartioista tykoistuva (mutta jo vatsasta loysa) mekko on paras. Osta ensin mekko ja mene sitten metsastamaan laukkua/kenkia, etta ne sopivat mekkoon. Samalla voit ostaa kirpparilta myos korvikset. 

https://www.outfittrends.com/apple-shape-body-outfits-19-fashion-tips-f…

Vierailija
20/33 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä suosittelikin jo kietaisuhametta. Ehdottomasti sellainen tai yksivärinen mekko jossa vyötärön kohdalla jokin kaistale joka vetää kangasta vähän sivuun/rypyttää sitä. On anteeksiantava vatsalle ja luo vyötärölle mallia. Ei missään nimessä tunikaa omenavartaloiselle! Itselläni sama vartalon malli ja näytän tunikassa sotanorsulta vaikken iso olekaan.

Sinulla on varmaan tyypilliset ompun hoikat jalat? Näitä voit myös korostaa suht lyhyellä hameella/hyvin istuvilla housuilla. Yläosaan sitten hyvin istuva kauluspaita ja sen helmat vyötärön sisäpuolelle. Paitaa kannattaa käyttää muutama ylänappi auki. 

Hauskoja juhlia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan