Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näin tehdä? Asiaa koeaikapurusta!

Vierailija
05.07.2019 |

Purin koeaikaa työsuhteeni henk. Koht syistä. Työnantaja toivoo, että voisin työskennellä vielä muutaman päivän koeajan päättymisen jälkeen, jotta hän saisi helpommin setvittyä minulle sijaisen.

Minulle sopii tämä käytäntö, mutta onko se ok, että olen purkanut koeajalla työsuhteeni, mutta silti työskentelen koeajan ulkopuolella vielä muutaman päivän?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Mikään laki ei sinua suojaa (tapaturmat yms) jos olet siellä ilman työsopimusta,

Vierailija
2/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei sopisi? Ei laki määrää, että koeaikapurku tarkoittaa lähtöä samantien, ihan hyvin voi työnantajan kanssa sopia työsuhteen päättyvän vaikka viikon lopuksi tai 3 vrk kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Mikään laki ei sinua suojaa (tapaturmat yms) jos olet siellä ilman työsopimusta,

Miten niin ilman työsopimusta? Ei koeaikapurku tarkoita sitä, että työsuhde pitää päättää nyt, se voi päättyä vasta ensi tiistaina. Olennaisempaa on se, että koeaikana tapahtuvat työsuhteen päättyminen voi päättyä koeaikapurkuna, ei irtisanomiseen. Työsuhteen päättyminen voidaan sopia vaikka 2 vko päähän.

Vierailija
4/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minulla työsopimus, mutta se lopetettaisiin vasta muutama päivä koeajan jälkeen.

Vierailija
5/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok jos työsuhde on voimassa tuohon asti. Koeaikapurun tehtyäsi voitte suullisesti tai kirjallisesti jatkaa sopimusta jos MOLEMMAT osapuolet haluaa niin. T. hr

Vierailija
6/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan mielelläni työnantajaani sen verran, että työskentelen vielä vaivaiset pari päivää koeajan päättymisen jälkeen.

Lähinnä vain pohdin, onko se ihan ok, että koaikana purkaa sopimuksen, mutta kuitenkin työskentelee vielä pari päivää koeajan päättymisen jälkeen. Eli siis koeaikani kokonaan päättyy, ja sen jälkeen vielä työskentelisin muutaman päivän? Siis koeajan ulkopuolella?

Vierailija
7/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan suullinenkin sopimus on sitova. Riitatilanteessa tosin hankala osoittaa toteen.

Vierailija
8/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjallista dokumenttia siitä, että olen purkanut työsuhteeni koeajan aikana.

Onneksi.

Mutta työnantaja tosiaan siis haluaisi, että koeajan päättymisen jälkeen työskentelisin hänelle vielä pari päivää, jotta saisi tilanteen tasoitettua ja minut korvattua.

Tämä sopii minulle ja tietysti myös työnantajalle, mutta onko jotain mitä pitää huomioida?

Ap

Vierailija
9/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kirjallista dokumenttia siitä, että olen purkanut työsuhteeni koeajan aikana.

Onneksi.

Mutta työnantaja tosiaan siis haluaisi, että koeajan päättymisen jälkeen työskentelisin hänelle vielä pari päivää, jotta saisi tilanteen tasoitettua ja minut korvattua.

Tämä sopii minulle ja tietysti myös työnantajalle, mutta onko jotain mitä pitää huomioida?

Ap

Työttömyyskassa tulee ihmettelemään palkamaksun päivämääriä.

Vierailija
10/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok jos työsuhde on voimassa tuohon asti. Koeaikapurun tehtyäsi voitte suullisesti tai kirjallisesti jatkaa sopimusta jos MOLEMMAT osapuolet haluaa niin. T. hr

Miten muka - kahden päivän määräaikaisen solmimallako?

T. Legal

Vierailija
11/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työskentelisit siis koeajan loppuun ja vielä pari päivää sen ylitsekin, mutta purkaisit työsopimuksesti koeajan perusteella?

Hankala oikeudellinen kysymys. Luulen että Suomen oikeuslaitos arpoisi tässä asiassa eri oikeusasteissa ristiriitaisia päätöksiä, mikäli työnantaja alkaisikin väittää että olit kaksi päivää vakituisessa työsuhteessa ja normaalin irtisanomislainsäädännön piirissä. Mahdoton sanoa mikä oikeuden kanta jäisi viimeiseksi. Mutta ei työnantaja tuossa juuri mitään voittaisi, irtisanomisaika olisi kuitenkin enintään 2 viikkoa.

Vierailija
12/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi.

Ap

Työttömyyskassa tulee ihmettelemään palkamaksun päivämääriä.

Olen opiskelija, mitkään karenssit yms ei sinänsä minun kohdallani vaikuta mitään enkä tietenkään edes hae mitään työttömyysrahoja yms.

Ap

Vierailija
13/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteen voi ihan vapaasti solmia päiväksi tai kahdeksi ja ihan ilman kirjallisia työsopimuksia.

Vierailija
14/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen soppari kyseessä ja koeajan jälkeen työskentelisin vielä pari päivää ns. Koeajan ulkopuolella.

Ap

Vierailija
15/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen soppari kyseessä ja koeajan jälkeen työskentelisin vielä pari päivää ns. Koeajan ulkopuolella.

Ap

no miksette vain pidemmä koeaikaa parilla päivällä ja kirjoita vaikka uutta sopparia., Eipä niin kela, työkkäri tms ihmettelisi. Jos niille tilivelvollinen olet.

Vierailija
16/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soppa tuosta syntyy. Sinuna pyytäisin pomolta purkuilmoituksen takaisin ja tekisin uuden sen kahden päivän kuluttua tai edes sillä päiväyksellä jos nyt parilla päivällä mitään väliä on. Itse en vaivautuisi.

Vierailija
17/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden päivän määräaikainen? Mitä idiootteja täällä oikein pyörii... melkoinen juridinen riski työnantajallekin.

Vierailija
18/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö, päättymisen jälkeen olet tuntityöntekijä ja voit tehdä keikkaa 2 päivää tai tunteja eri päivinä myöheminkin.

Vierailija
19/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukijaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka - kahden päivän määräaikaisen solmimallako?

T. Legal

No mikä sen estää? Esim. sairausloman sijaisuudet ovat monesti yhden-kolmen päivän määräaikaisia, eikä siinä ole mitään ongelmaa.

Vierailija
20/22 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto