Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perintö" riidoista" ov

Vierailija
26.05.2006 |

Usein puhutaan miten perinnöstä riiteleminen erottaa lähisukulaiset. Nyt sattui omalle kohdalle ja opin taas uutta: tässäkään asiassa kaikki ei ole siltä miltä näyttää.

Meillä kysymys on kesämökistä. Mökki on kuulunut äitini suvulle ja on mulle ja myös veljelleni ollut todella tärkeä paikka. Mulla on ollu (osaksi omaa kuvitelmaa tietty) ajatus että " äidiltä tyttärelle" tää menee ja on äitini joskus näin vihjannut suunnittelevansakin. Toisin kuitenkin kävi ja nyt vielä vanhempien eläessä, omistusoikeus siirtyi veljelleni.

Samaan aikaan mulla on menossa vaikea kausi muutenkin, avioero on suht tuore. Äitini ei eroa hyväksynyt ja syytti siitä enimmäkseen minua. En tiedä sitten oliko tarkoituksellista samaan syssyyn tehdä musta " perinnötön" kuin rangaistukseksi, mutta siltä se tuntuu :/

Nyt veljen vaimo kutsuu mua kylään mökille (" olet totta kai tervetullut milloin haluat" ) mutta mä en voi mennä :( Luonnollisti käly on laittanut siellä paikkoja uusiksi oman mielensä mukaan ja se on mulle kova paikka. Se ei ole enää se mökki missä minä lapsuuden kesät vietin. Okei, maailma muuttuu ja tää on luonnollista kuten sanoin, mutta tässä tilanteessa mulle liian kova paikka.

Tuntuu että mun on laitettu kummankin suvun ulkopuolelle: miehen sukuun en sitten kelvannutkaan ja sen takia en sitten kelvannut jatkamaan oman sukuni perinnettä (perintöä...)

Käly pitää mua nyt katkerana (on sen sanonut) ja on loukkaantunut kun " en hyväksy häntä" . Toivottavasti en katkeroidu, mutta ulkopuoliseksi ja arvottomaksi kyllä itseni tunnen...

että tämmöinen vuodatus... näin lomakauden kynnyksellä :/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sun ihmisyys on mökin omistamisesta kiinni niin mee ittees.

Vierailija
2/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedällä kun luonnollisesti oli vielä vahvemmat tunnesiteet paikkaan, olihan hän siellä kasvanut lapsuutensa. Joten ymmärrän kuitenkin tunteesi. Minustakin on kamalaa katsella vanhassa mummulassani tapahtuneita muutoksia, toisaalta se vain täytyy hyväksyä.

Se mikä on kummallista, on se että vanhempasi ovat myyneet paikan veljellesi kysymättä sinun mielipidettäsi asiaan. Miten ihmeessä niin on päässyt käymään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että pahalta tuntuu.

Vierailija
4/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halua niihin vaikuttaa. Ja niinhän tuo teki :/

kiitos sympatioista muutenkin :)

ap

Vierailija
5/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teistä on enemmän käyttänyt mökkiä aikuisiällä sinä vai veljesi perhe?

Se on outoa ettei asiasta ole voitu avoimesti puhua perheessä ennen omistusoikeuden siirtymistä. Mutta mökki oli äitisi hänellä on oikeus tehdä sille mitä haluaa, ja veljesi perhe on väärä osoite katkeruudellesi. Selvitä asia äitisi kanssa.

Vierailija
6/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri näiden asioiden vuoksi minä aion pitää huolen että tuhlaan koko omaisuuteni ennen kuolemaa. Siis jos elän vanhaksi. Jos en niin sitten meni hukkaan tämä suunnitelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä