Miks ihmiset kävelee paksuissa vaatteissa kuumalla?
Mikä niitä hölmöläisiä riivaa? Ei siis ainoastaan peittävissä, vaan PAKSUISSA vaatteissa. Helvetin hullut!
Kommentit (10)
No esimerkiksi vanhuksilla on helpommin kylma kun verenkierto on heikentynyt.
Itse kavelin kanssa takki paalla ja pitkat housut jalassa kun muut menivat shortseissa ja hihattomissa, oli n. 25 astetta. Olin ollut Lahi-Idassa muutaman kuukauden ja siella lampotila oli 35-40 astetta varjossa, eli mulla oli rehellisesti kylma 25 asteessa.
Riippuu siis siita, mihin keho on tottunut.
1 ja 2 kummankaan selitys ei toimi, koska joukossa on myös miehiä ja ihan hyväkuntoisia työikäisiä, ei lähelläkään vanhusta.
Vierailija kirjoitti:
niin siis MISSÄ nyt on kuuma??
Yleensäkin kuumalla ilmalla. Ei tarkoitettu, että juuri NYT.
Määrittele kuuma.
Esim. eilen oli 18-19 astetta ja hillitön tuuli. Minulla oli t-paita, huppari ja ulkoilutakki. Ei ollut yhtään liikaa.
Joskus ulkona on reilusti yli 20 astetta, mutta ruokakauppojen kylmyyttä varten pitää pukea sama vaatetus kuin yllä.
Helsingissä ihmisillä toppatakit päälle sitten mulkoilevat kun itse kävelee kauniissa kesäpaidassa.
Ihmiset ovat nykyään niin masentuneita, aneemisia, robottimaisia, patoutuneita, kyllästyneitä, pelokkaita ja tylsistyneitä elämään, sen takia käyttäytyvät niin oudosti nykyään. Tilannentaju hävinnyt totaalisesti.
Tuaregit pitävät muuten yllättävän massiivista vaatekertaa siellä aavikolla jossa ei juuri auringolta suojaan pääse. Niissä vaatteissa on kyllä ideana se että ilma pääsee kiertämään eri kerrosten välissä, mikä ei ihan toteudu esim. kuulolaitteen värisen pappapusakan kanssa. Kyllä tässä jotain mystistä on... Toisaalta olen itse vasta 38 vuoden iässä ja vielä 23 asteessa palelen helposti jos tuulee vähänkään.
Kaikki eivät halua paljastella itseään pakonomaisest ohikulkijoille vain sen vuoksi, että kalenterin mukaan on kesä. Kesälläkin voi olla kylmää ja tuulista.
Että ukot ei huutelis perään?