Vastaantulijat nauravat ja haukkuvat ulkonäköäni.
Olen masentunut (keskivaikea) ja nyt minua ahdistaa mennä esim. kauppaan tai minnekään paikkoihin, missä on paljon ihmisiä.
Viimeksi jotkut nuoret miehet ~18v haukkuivat ja naureskelivat ohi mennessään. Meinasin purskahtaa itkuun, mutta nielin kyyneleet ja jatkoin lenkin loppuun. Sitten myöhemmin kotona ajatukset ja itseinho nousivat liian ahdistaviin tasoihin ja itkin pitkän tovin.
Miten osaisin olla välittämättä muiden mielipiteistä?
Kommentit (27)
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Emt.
Ite en enää jaksa ees välittää jos joku haukkuu. Karma kostaa aikanaa huutelijoille!!!
Sama koettu aikoinaan, nykyään saan olla suht rauhassa. Kyllä se vaan vie itsetunnon ihan nolliin kun ulkonäölle nauretaan päin naamaa, pilkataan ja kerrotaan miten olen niin ruma etten kelpaa kenellekään. Olen varmaan sen verran nykyään "komistunut", että näytän tavalliselta tallaajalta kun kukaan ei enää naureskele tai auo päätään ulkonäöstäni. Se, että saa olla rauhassa asian suhteen on minusta niin helpottavaa. Tietää, että saa mennä kauppaankin ihan rauhassa ja kukaan ei ala nauramaan hyllyjen välissä kun saavut paikalle. Tavallaan se nauraminen ja pilkkaaminen on ihan hyväkin juttu, tietääpähän, että on ruma eikä ala maalailemaan itsestään kuvaa minään missinä tai komistuksena.
Terveisin Naispelko26
Liittyisikö masennukseesi myös paranoiaa? Voi olla siis harhaluuloja ja sellainen poire jonka vuoksi kannattaa hakeutua lääkäriin.
Missä te oikein asutte? En ole ikinä kuullut moisesta.
Kyllä tuota oikeasti tapahtuu, tyhmää väittää vainoharhaisuudeksi. Toki ihmiset yleensä vain tuijottavat h*lvetin pitkään, mikä sekin on tosi loukkaavaa.
Jos asut Tampereen seudulla, täällä alkaa syksyllä juuri sinulle sopiva ilmainen ryhmä.
Tiedän kyllä tuon tuijottamisen ahdistavuuden mutta ei mulle ole vielä naurettu päin naamaa selän takana kylläkin tirskuttiin kun kävin kuntosalilla mutta ei ole uskallettu suoraan tulla naureskelemaan mulla on voimaa ja kun suutun oikein kunnolla saatan vaikka purra.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä tuon tuijottamisen ahdistavuuden mutta ei mulle ole vielä naurettu päin naamaa selän takana kylläkin tirskuttiin kun kävin kuntosalilla mutta ei ole uskallettu suoraan tulla naureskelemaan mulla on voimaa ja kun suutun oikein kunnolla saatan vaikka purra.
Mun mielestä henkilöt jotka tuota tekee ovat itse älyttömän noloja , lapsellisia ja erittäin rumia sisältä.. Ei kannata antaa painoarvoa tullaisille.
Tuntematta tarinan yksityiskohtia heitän vaihtoehtoisen faktan: Luultavasti kukaan ei tuijottanut sinua. Jos tuijottivat, se johtui siitä, että kuljit kumarassa katse omissa kengissäsi, ja ihmiset katsoivat, onko sinulla vatsa todella vakavasti kipeä. Nuoret jannut kaupan kulmalla törisivät edellisen illan toilailureissustaan, ja nauraa räkättivät ihan omille jutuilleen, eivät sinulle. Tuskin huomasivat sinua lainkaan.
Missä ihmeessä ap kävelee ? Meilläpäin lähinnä väistellään vastaantulijoita eikä jäädä tuijottelee saati kommentoimaan.
Olen 25-vuotias ja kyllä ihan ääneen haukkuivat reisiäni ja mennessään nauroivat. Myös lähitienoon lapset huutelevat läskiksi jne. omilta pihoiltaan, mutta niistä nyt en niin ole "loukkaantunut".
Kouluissa kiusattiin aina, mutta siihen turtui aikanaan. Jonkin aikaa sain olla rauhassa, mutta nyt taas tuntemattomat alkaneet moisia huutelemaan.
-Ap
Joskus eräs masennusta sairastanut puolituttu kertoi loukkaantuneensa, kun me naureskeltiin hänelle selän takana. Ei me oltu puhuttu hänestä sanaakaan. Naurettiin jollekin omalle jutulle ja sai siitä päähänsä jotain muuta. Yritettiin selittää, mutta en tiedä uskoiko. Masennus on kurja sairaus. Toki jotkut pölvästit arvostelevatkin julkisesti ja ääneen.
Onko ulkonäössäsi jotain selvästi poikkeavaa?
Älä välitä. Ymmärrä heitä. Niin kestät parhaiten.
Ovat vielä niin kokemattomia ja lapsellisia.
Eivät naura sinulle vaan omille jutuilleen. Eivät hauku sinua, vaan kuulet heidän puheensa väärin. Eikä kukaan sinua tuijota, korkeintaan nopeasti vilkaistaan vastaantulevaa silmiin niin kuin jokainen tekee, se ei ole tuijotusta.
Haukkuivat miten? Minkä ikäinen olet?