Vastaantulijat nauravat ja haukkuvat ulkonäköäni.
Olen masentunut (keskivaikea) ja nyt minua ahdistaa mennä esim. kauppaan tai minnekään paikkoihin, missä on paljon ihmisiä.
Viimeksi jotkut nuoret miehet ~18v haukkuivat ja naureskelivat ohi mennessään. Meinasin purskahtaa itkuun, mutta nielin kyyneleet ja jatkoin lenkin loppuun. Sitten myöhemmin kotona ajatukset ja itseinho nousivat liian ahdistaviin tasoihin ja itkin pitkän tovin.
Miten osaisin olla välittämättä muiden mielipiteistä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Eivät naura sinulle vaan omille jutuilleen. Eivät hauku sinua, vaan kuulet heidän puheensa väärin. Eikä kukaan sinua tuijota, korkeintaan nopeasti vilkaistaan vastaantulevaa silmiin niin kuin jokainen tekee, se ei ole tuijotusta.
Aloittaja on lihava ja totuus on että kyllä lihavalle nauretaan ja hänelle huudellaan pilkkaa ihan avoimesti. Joten aivan turha tulla sanomaan että kuvittelee. Tiedän tämän omasta kokemuksestani. Mielenkiintoista on myös se että tätä tapahtuu ainoastaan kun olen yksin. Kun olen liikkeellä puolison kanssa, kukaan ei sano mitään. Puoliso on normaalipainoinen, ja jotenkin se että hän on nähtävästi hyväksynyt minut, antaa signaalin että olen hyväksyttävissä. Mutta yksin liikkuva lihava on vapaata riistaa kommenteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät naura sinulle vaan omille jutuilleen. Eivät hauku sinua, vaan kuulet heidän puheensa väärin. Eikä kukaan sinua tuijota, korkeintaan nopeasti vilkaistaan vastaantulevaa silmiin niin kuin jokainen tekee, se ei ole tuijotusta.
Aloittaja on lihava ja totuus on että kyllä lihavalle nauretaan ja hänelle huudellaan pilkkaa ihan avoimesti. Joten aivan turha tulla sanomaan että kuvittelee. Tiedän tämän omasta kokemuksestani. Mielenkiintoista on myös se että tätä tapahtuu ainoastaan kun olen yksin. Kun olen liikkeellä puolison kanssa, kukaan ei sano mitään. Puoliso on normaalipainoinen, ja jotenkin se että hän on nähtävästi hyväksynyt minut, antaa signaalin että olen hyväksyttävissä. Mutta yksin liikkuva lihava on vapaata riistaa kommenteille.
Missäpäin tällaista tapahtuu, isossa kaupungissa/pienessä kaupungissa, lähiössä/keskustassa..?
Ikinä en ole moista nähnyt, että lihavaa tuntemattomat haukkuisi tai kommentoisi. Täälläpäin pyörii useampi sairaalloisen lihava ja ehkä saavat ylimääräisen silmäyksen mutta en ole nähnyt kenenkään kommentoivan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinullekkaan kukaan naura. Sinulla on vain huono itsetunto, jolloin luulet kaiken naurun, vilkaisut yms negatiivisesti. Puolisosi kanssa taas itsetuntosi hieman kohenee etkä enää kiinnitä muihin niin huomiota.
Ei se mitään mielikuvitusta tai huonoa itsetuntoa ole, kun ääneen sanotaan ohikulkevalle.
Sivussa tirskunnat ja muut sellaiset voivat olla joko oman mielikuvituksen tuotosta tai sitten oikeasti pilkkaa.
Oho. Jos sua on suoraan näin haukuttu niin olen kyllä yllättynyt!! Aivan älyttömän sairasta ja outoa käytöstä tuntemattomilta.. Ulkona kävelee niin paljon erinäköisiä/kokoisia ihmisiä että tuntuu käsittämättömältä jos joku on erikseen ruvennut sua haukkumaan..