Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten urapolkusi on mennyt?

Vierailija
04.07.2019 |

Eli suunnilleen tähän tyyliin kronologisessa järjestyksessä:

Peruskoulu
-kokkikerhon pito 8€/h 2 vuotta
-kesätyö ravintolassa 10€/h 1kk
Lukio
-kesätyö huonekaluliikkeessä 15€/h 2kk

Jne.

Toivon, että moni vastaisi! Teininä itseäni kiinnostaa miten erilaisia polkuja ihmisillä on.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päin vittua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä mansikanpoiminta, joku kilohinta.

Huvipuisto 18 mk/t.

Tutkimusapulainen, tutkimusassistentti, tutkimusamanuenssi ja tutkija, ei hajua tuntipalkasta.

"Oikea työ", maisteri, n. 10000 mk /kk

Sama työ 15 v myöhemmin, "vastaava" 4500 e/kk.

Vierailija
4/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion jälkeen ennen armeijaa hanttihommissa, snagarilla ja siivoamassa ja niitäkin töitä oli vähän

Armeijasta yliopistoon, jonka jälkeen muutto maalle, 3 vuotta opettajan hommia + atk-töitä. Rahaa tuli ovista ja ikkunoista. Siten iski burnout, pettymys maaseudun juntteihin (kaikki maaseudulla eivät ole juntteja, mutta tuolla paikkakunnalla olivat) ja/tai ehkä yleinen kyynistyminen oravanpyörään

Muutto kaupunkiin, jossa olen tehnyt 14 vuotta hommia IT-firmassa. Matalan tason duuneja eivätkä vastaa koulutustasoani mutta ihan tyytyväinen olen ja palkkaa siitäkin saa

Nyt olen yrittänyt jotain amisopen paikkoja hakea mutta 43-vuotiaana kohtaa jo vähän ikärasismia, vaikka on loistavat osaamiset ja kokemukset, ainakin vakipaikoissa tuntuu että joku on heillä aina valmiina. Luultavasti näitä töitä tehdään siis eläkeikään saakka ellei joku robotti vie paikkaani tai työ siirry Intiaan. Onneksi rahallisesti on jo suureksi osaksi varmistanut että pärjää vaikka näin kävisikin.

------

Aika laimeaa. Onneksi onnistuminen voidaan mitata muutenkin kuin uralla ja palkalla:)

Vierailija
5/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin. En ole koskaan tehnyt tuntitaksalla hommia joten latelen kk-palkat mitä muistan.

Lukion jälkeen yliopistoon.

Siellä jonkun 3. tai 4. vuoden kesällä kesätöistä valtiolla 1100€/kk (2005/2006?).

Eka ”oikea” palkka: lopulta jt 5500€ + jotain extra-lisiä (menin eka joksikin kesäharjoittelijaksi reilun parin tonnin palkalla), palkattiin syksyllä vakkariksi jolloin palkka nous jonnekin 3-4 väliin, en muista. Vuoden päästä taas viilattiin ylöspäin jolloin tuli tuo 5500€. Olin firmassa reilut 1,5vuotta.

Sitten taas seuraavana kesänä kesätöihin harjoittelijaksi (palkka alle 2tonnia), syksyllä vakkariksi ja suostuivat ”hulluun” palkkapyyntööni: 4500€. Kun lähdin (4v jälkeen), palkka oli melko sama.

Nykyinen palkka: 5900€.

Seuraava palkka (vaihdan työpaikkaa syksyllä): 5100€ + muutama muu etu. Palkkaa tarkistetaan muutaman vuoden sisällä.

Ihan ok omasta mielestäni kun olen kuiten vasta 34 vuotias. Ja nainen miesten alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi