Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse miehen synttäreille töiden vuoksi...

Vierailija
04.07.2019 |

Miehelläni on synttärit, ja hänen veljensä puolisoineen sanoi järjestävänsä juhlat (heillä on isompi asunto kuin meillä). Miehellä ja hänen veljellään on muutenkin pitkälti yhteinen ystäväpiiri. Tämä tapahtui melko lyhyellä varoitusajalla.

Minä teen kolmivuorotyötä. Minulle on merkitty yövuoroputki sille päivälle, kun juhlien olisi tarkoitus olla. Nyt näyttää siltä, etten mitenkään pysty sitä vaihtamaan. Olivat myös ajatelleet minun osallistuvan juhlien valmisteluun tekemällä tarjottavia (rakastan kokkaamista), mutta yövuoroja tehdessä se on vähintään haastavaa.

Mies on verisesti loukkaantunut ja pitää mykkäkoulua.
Minä en tietenkään näitä työvuorolistoja tee. Pelivaraa on rajallisesti, ja jos vaihto tai sijaisjärjestely ei onnistu, sille ei oikein mahda mitään. Kurjaa on sekin, jos saan töissä p*aa niskaani siitä, että vaikeutan asioita esimieheni ja työtovereideni osalta.

Miehen mielipide on, etten rakasta ja arvosta häntä niin että osallistuisin hänen juhliinsa.

Tuntuu, että tästä ei pääse yli eikä ympäri. Anteeksi, piti vain purkautua jonnekin.
Mites muut vuorotyöläiset, oletteko joutuneet jättämään tärkeitä juhlia väliin töiden vuoksi, ja miten teillä sopu säilyy?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut oikeasti haluttaisi mukaan juhliin ja sinua kunnioitettaisi edes vähän, sinulta olisi kysytty, mikä ajankohta sinulle sopii. Jos sinulta ei ole mitään kysytty, sinä menet vain siinä tapauksessa, että saat elämäsi järjestettyä niin että pääset mukaan. Siinäpähän oppivat, että sinulla on omakin elämä.

Myös tuo on loukkaavaa, että päätetään, että sinä osallistut juhlien järjestämiseen, mutta ei ollenkaan kysytä, sopiko se sinulle.

Vierailija
2/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja veli haluavat järjestää juhlat varsinaisena juhlapäivänä, eivätkä pidä siitä ajatuksesta, että niitä siirrettäisiin, varsinkaan kun kyse ei ole siitä, etteikö miehelle itselleen sopisi. Olivat jo menneet puhumaan juhlista useille ihmisille, ja olisi kuulemma noloa muuttaa ajankohtaa nyt.

Minulla on sellainen olo, että eivät tee sitä pahantahtoisuuttaan, vaan eivät vain pysty asettumaan minun asemaani, sillä olen ainoa jolla on tällaiset työajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omalla kohdallani tuo oli syy miksi lopetin vuorotyöt. Palkka pieneni, mutta elämänlaatu kasvoi 1000 %. En halunnut olla se, joka jää aina kaikesta kivasta paitsi ja varsinkin lasten saamisen myötä tuli tärkeäksi, että saan jakaa heidän kanssa joulut, vaput ja juhannukset. 

Vierailija
4/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ukkoa.

Vierailija
5/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi teini vai muuten vajaa? Jos eivät ole etukäteen osanneet kysyä sopiiko ajankohta sinulle niin oma moka, turhaan mies sinulle murjottaa.

Juhlikoot sitten kun juhlivat, työpaikka on kuitenkin tärkeämpi kuin yhdet pikku juhlat.

Vierailija
6/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, omalla kohdallani tuo oli syy miksi lopetin vuorotyöt. Palkka pieneni, mutta elämänlaatu kasvoi 1000 %. En halunnut olla se, joka jää aina kaikesta kivasta paitsi ja varsinkin lasten saamisen myötä tuli tärkeäksi, että saan jakaa heidän kanssa joulut, vaput ja juhannukset. 

Minullakin on suunnitelmissa vaihtaa päivätöihin, mutta näillä näkymin joudun elämään näiden työvuorojen kanssa vielä ainakin vuoden.

Kun olin lapsi, äitini teki nelivuorotyötä.

Muistan aina jännittäneeni veljen kanssa, että onko äiti juhlapäivisin kotona. Se oli stressaavaa koko perheelle.

Vierailija
7/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana provo: taas kerran muut jossain muualla puhuvat muiden kanssa ja siitä seuraa, että ap:lle tulee ongelmia ja mies/anoppi/työkaveri/kuka milloinkin mököttää. Onneksi tosielämässä ei ole tuollaista.

Vierailija
8/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ikä?

Vierailija
9/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun nyt tehdä kuten mies ja ala murjottamaan..? Teettele kyyneliä ja valita, kuinka rakastat miestäsi ja synttäreiden järjestämistä ja kuinka sinusta tuntuu pahalta, ettei sinua, miehesi puolisoa, haluta juhliin oikeasti, vaan juhlat järjestetään tahallaan sinulle sopimattomaan aikaan ja tunnet olosi erittäin loukatuksi. Ja asiasta ilmoitettiin tahallaan niin myöhään, ettet ehtinyt vuoroa vaihtaa.

Ja oikeasti, sinulle tässä on nyt tehty vääryyttä. Kyllä aikuisten ihmisten pitää osata ajatella muitakin ja tälläisiä juhlia järkätessä kysellä todellakin läheisen ihmisen työvuorot.

Vierailija
10/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita miehellesi, että irtisanouduit työpaikastasi, joten voit hyvin osallistua hänen juhliinsa ja niiden valmisteluun, eikö ole ihanaa! Sano, että rakastat häntä niin paljon, etkä halunnut tuottaa hänelle pettymystä. Ja hyvinhän te pärjäätte hänenkin palkallaan eikö vain?

Vierailija
11/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaikka palkatonta vapaata tai sailkua. Mirs täyttää 15 vuotta vain kerran.