Täyssähköauto Hyundai Kona on halvempi kuin kalliimmat kilpailijansa jotka eivät ole täyssähköauto Hyundai Konia ja täyssähköauto Hyundai Kona kulkee pidemmälle kuin lyhyemmän toimintasäteen omaavat autot jotka eivät ole täyssähköauto Hyundai Konia!!
Kommentit (10)
"Mitä sinä olet tehnyt kestävän autoilun eteen?"
Katsastanut tänään 27 vuotta vanhan Toyotani. Huomautuksitta meni läpi.
Autoilu on kestävää, kun samaa autoa voi käyttää pitkään. Auton valmistaminen kuluttaa luonnonvaroja ja saastuttaa ympäristöä.
Meillä on Tesla Model S. Ajateltiin ajaa sillä niin pitkää kuin pysyy kasassa ja saadaan varaosia. Kotona on varaava aurinkopaleelijärjestelmä, joka tuottaa sähköä muihinkin tarpeisiin joten on varmasti vihreää sähköä. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Latausverkosto on Suomessa Teslalle jo riittävän tiheä ja kun asutaan täällä pääkaupunkiseudun ulkopuolella niin ei ole vielä ruuhkaakaan latauspaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Tesla Model S. Ajateltiin ajaa sillä niin pitkää kuin pysyy kasassa ja saadaan varaosia. Kotona on varaava aurinkopaleelijärjestelmä, joka tuottaa sähköä muihinkin tarpeisiin joten on varmasti vihreää sähköä. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Latausverkosto on Suomessa Teslalle jo riittävän tiheä ja kun asutaan täällä pääkaupunkiseudun ulkopuolella niin ei ole vielä ruuhkaakaan latauspaikoilla.
Niin ja jatkan vielä. Tuossa mainitsemassasi testissä oli Teslan toimintasäteet ilmoitettu selvästi alhaisemmiksi kuin mitä todelisuudessa ovat. Meidän Teslan toimintasäde on yli 500 km täysillä akuilla joten ei tarvitse latausten vuoksi pysähdellä sen useammin kuin matkalaisetkaan tarvitsevat tankkaus- ja tyhjennystaukoja eikä sen pidemmäksi aikaa.
Munsalan kansallispuku -tyyppi mainostaa sähköautoa?
Noissa on yli vuoden tilaus jono ja toisaalta eikö se ollut vasta jossakin 150tkm jälkeen kun voittaa polttomoottori auton co2 päästöissä.
Oletteko laskeneet myös kokonaiskustannukset autoilulle?
Yritimme tehdä työkavereiden kanssa laskelmia, että sähköauto versus nykyinen auto, perustuen Op:n leasing-sähköauto kampanjaan.
Ainakin mä sain tuloksen, että mun vuosittaisilla ajokilometreillä sähköautoilu olisi puolet kalliimpaa.
Vertailin niin, että vaihtaisin Carina E:n Nissan Leafiin ja ajan vuodessa noin 30000km.
Sähkoautoilussa ongelma ei ole energian hinta (ainakaan toistaiseksi), vaan kallis auto ja kallis ylläpito (akkujen kesto voi olla 160tkm..).
Ennemmin biokaasuauto, kuluttaa vähemmän luonnonvaroja.
Vierailija kirjoitti:
Noissa on yli vuoden tilaus jono ja toisaalta eikö se ollut vasta jossakin 150tkm jälkeen kun voittaa polttomoottori auton co2 päästöissä.
Suomessa sähkö on niin puhdasta, että täällä voi päästä ohi jo 20 tkm jälkeen. Riippuu auton koosta ja missä valmistettu yms. toki. Varsinkin ensi vuodesta alkaen, kun vähäpäästöisen tuotetun sähkön osuus nousee 80 %:sta 95 %:tiin Olkiluoto 3 valmistuessa.
Saa nähdä toteutuuko Suomen lämpötiloissa ja kuinka nopeasti akut kuluvat. Mitä nämä "kilpailijat" ovat?