Oma mies ei enää kiinnosta
Seksuaalisessa mielessä siis. Yhdessä ollaan oltu 9 vuotta ja meillä 4-vuotias lapsi. Viimeisen 5 vuoden aikana haluni ovat kohdistuneet vaan muihin miehiin (en kyllä ole siis kenenkään muun kanssa ollut tänä aikana) mutta oma mies ei voisi vähempää kiinnostaa.
Mieheni ei ole ensimmäiseni ja erityisesti yksi entinen saa minussa aikaan tunteita, joita en kehtaisi kenellekään kertoa. Tiedän etten hänen kanssa ikinä voisi olla muuta kuin kasuaalissa suhteessa ja molemmat ollaan tahoillamme varattuja.
Oma mieheni on ehdottomasti sängyssä paras mitä minulla on ollut ja kaikin puolin ihana ja täydellinen. Silti haluja ei ole nimeksikään häntä kohtaan. Seksiä on jos kiihotun jostain ihan muusta ensin.
Miten ihmeessä saisin haluni miestäni kohtaan palaamaan ja haluni muita miehiä kohtaan laantumaan? Erota en halua ja avoimeen suhteeseen mies ei suostu, olen kysynyt.
N30
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuten sanoinkin, arvostan kovasti miestäni mutta sitä halua ei vaan ole. Kaikin puolin muuten täydellinen mies.
Täydellinen mies ehkä mutta aivan surkea ehdokas kumppaniksi. Seksuaalinen halu on se, jonka päälle mahdolliset muut elementit rakennetaan. Jos se puuttuu, puuttuvat kaikki suhteen edellytykset.
Suhteen alussa haluja oli kyllä. Saatettiin hommailla vaikka 2 kertaa päivässä ekat 3 vuotta.
Ap
Mitä sitten tapahtui?
Esim. näitä:
"Suhde oli vakiintunut, joten ei tarvinnut enää miellyttää."
"Mies alkoi tuntua enemmän veljeltä kuin rakastajalta."
T. 21
Kieltämättä välillä tuntuu että ollaan vaan kämppiksiä..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän se noin voi mennä, että halut vaan katoaa, ilman syytä? Mikä on syy? Mitä lisää odotat saavasi muilta miehiltä, mitä et omaltasi saa? Kaipaatko huomiota, onko sulla ikäkriisi ja haluat tietää, oletko yhä haluttava, vai mikä?
Halujen loput rippeet katosi kun lapsi syntyi. Ennen sitä koin ehkä hieman kyllästyneeni. Muilta miehiltä odotan sitä alkuhuumaa enkä oikeastaan usko että jos eroaisin, haluaisin enää vakavaa suhdetta. Mutta tiedän että 95% muilta saamastani seksistä tulisi olemaan huonompaa kuin oman mieheni kanssa harrastaessa. Joten en oikeastaan edes ymmärrä miksi haluaisin muita miehiä mutta haluan silti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Vaimo kadotti minuun kohdistuvan seksuaalisen halunsa tuossa 15 vuotta sitten. Siksi meillä ei ole niitä lapsiakaan. Ei halua erota. Vietämme niin tiiviisti aikaa yhdessä, ettei hänellä voi olla muita suhteita. Samasta syystä tiedän hänen myös masturboivan paljon.
WTF? Vaimo ei halua erota? Eikö sinulla ole mielipidettä ollenkaan? Ei mikään ihme ettei ole kiinnostunut sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se noin voi mennä, että halut vaan katoaa, ilman syytä? Mikä on syy? Mitä lisää odotat saavasi muilta miehiltä, mitä et omaltasi saa? Kaipaatko huomiota, onko sulla ikäkriisi ja haluat tietää, oletko yhä haluttava, vai mikä?
Halujen loput rippeet katosi kun lapsi syntyi. Ennen sitä koin ehkä hieman kyllästyneeni. Muilta miehiltä odotan sitä alkuhuumaa enkä oikeastaan usko että jos eroaisin, haluaisin enää vakavaa suhdetta. Mutta tiedän että 95% muilta saamastani seksistä tulisi olemaan huonompaa kuin oman mieheni kanssa harrastaessa. Joten en oikeastaan edes ymmärrä miksi haluaisin muita miehiä mutta haluan silti.
Seko akka. Katsele ympärillesi, vaihtokauppa/alkuhuuma on hetken onni. Toisilla ei edes seiso, saati että saisit enää koskaan hyvää seksiä.
Ap
Olen myös antanut miehelleni luvan käydä vieraissa mikäli asia on sitten molemmille sallitua koska kotona seksiä on noin kerran 2 kuukaudessa. Välillä voi olla kausia että haluam useammin ja pisin pätkä kokonaan ilman oli lähes vuosi.
Ap
Mieti näitä:
- Tuntuuko miehen kosketus hyvältä vai vältteletkö?
- Suuteletteko?
- Pidättekö toisianne kädestä?
- Mitä tapahtuisi, jos mies silittelisi ja hieroisi sinua pidempään ei-erogeenisilta alueilta?
- Osaako mies kosketella sinua erogeenisilta alueilta, esim tyydyttää käsin/suulla? Mitä tapahtuu jos hän yrittää, vaikka et olisi aluksi kiihoittunut?
- Pystytkö palaamaan/virittäytymään niihin ajatuksiin ja tunteisiin, joita teillä oli suhteen alkuaikoina?
Alussahan teillä on ollut himoa ja intoa. Uskon, että kipinä on silloin palautettavissa, mikäli mies ei ole alkanut "haisemaan" pahalta sinun kannaltasi.
Ja ei siis tarvitse minulle vastata, mutta ihan omaksi pohdittavaksi nuo kysymykset. Myös olisiko jonkinlaisesta seksuaaliterapiasta apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seko akka. Katsele ympärillesi, vaihtokauppa/alkuhuuma on hetken onni. Toisilla ei edes seiso, saati että saisit enää koskaan hyvää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku palstamies piti toisessa keskustelussa normaalina sitä, että virittää itsensä nettiprnolla ja/tai instakuvilla, ja ajattelee sitten niitä kun sekstaa vaimonsa kanssa. Ehkä sinäkin voisit kokeilla fantasioinnin mukaan ottamista peitonheilutukseen?
Ei tosiaan ole normaalia. Jos nainen ei viehätä omana itsenään, menköön vaihtoon.
M33
Niin, no sittenhän ap:n pitäis laittaa samalla logiikalla miehensä vaihtoon. Mutta hän nyt ei pitänyt sitä vaihtoehtona jälkikasvun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Vaimo kadotti minuun kohdistuvan seksuaalisen halunsa tuossa 15 vuotta sitten. Siksi meillä ei ole niitä lapsiakaan. Ei halua erota. Vietämme niin tiiviisti aikaa yhdessä, ettei hänellä voi olla muita suhteita. Samasta syystä tiedän hänen myös masturboivan paljon.
WTF? Vaimo ei halua erota? Eikö sinulla ole mielipidettä ollenkaan? Ei mikään ihme ettei ole kiinnostunut sinusta.
On mielipide: en halua erota vaimostani. En haluaisi erota muidenkaan ongelmien, kuten vakavan sairauden takia. Onko tällainen sinusta mielipide, joka johtaa automattisesti siihen, että vaimo ei ole kiinnostunut miehestään?
Erotkaa, ei siinä muu auta. Petät kännissä lopulta kuten kaikki muutkin samassa tilanteessa olevat.
Vierailija kirjoitti:
Mieti näitä:
- Suuteletteko?
- Mitä tapahtuisi, jos mies silittelisi ja hieroisi sinua pidempään ei-erogeenisilta alueilta?
- Osaako mies kosketella sinua erogeenisilta alueilta, esim tyydyttää käsin/suulla? Mitä tapahtuu jos hän yrittää, vaikka et olisi aluksi kiihoittunut?
- Pystytkö palaamaan/virittäytymään niihin ajatuksiin ja tunteisiin, joita teillä oli suhteen alkuaikoina?
Alussahan teillä on ollut himoa ja intoa. Uskon, että kipinä on silloin palautettavissa, mikäli mies ei ole alkanut "haisemaan" pahalta sinun kannaltasi.
Ja ei siis tarvitse minulle vastata, mutta ihan omaksi pohdittavaksi nuo kysymykset. Myös olisiko jonkinlaisesta seksuaaliterapiasta apua?
Hyviä kysymyksiä, näitä olen aiemminkin pohtinut ja saattaa tulla muutosta parempaan hetkellisesti. Rehellisesti elämämme on niin kiireistä ettei nähdä paljoakaan toisiamme. Suuteleminen ”ällöttää” enkä hakeudu miehen lähelle. Jos olen sillä mielellä saattaa mies suuttua jostain tai sanoa jotain typerää tai muuten pilata mielialani.
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa, ei siinä muu auta. Petät kännissä lopulta kuten kaikki muutkin samassa tilanteessa olevat.
En juo alkoholia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti näitä:
- Suuteletteko?
Hyviä kysymyksiä, näitä olen aiemminkin pohtinut ja saattaa tulla muutosta parempaan hetkellisesti. Rehellisesti elämämme on niin kiireistä ettei nähdä paljoakaan toisiamme. Suuteleminen ”ällöttää” enkä hakeudu miehen lähelle. Jos olen sillä mielellä saattaa mies suuttua jostain tai sanoa jotain typerää tai muuten pilata mielialani.
Ap
Sama vika. Yhdessä ollaan oltu jo 12 vuotta, 5 naimisissa. En ole koskaan halunnut miestäni. Söin e-pillereitä kun tavattiin enkä hslunnut silloin ketään fyysisesti. Mies oli täydellinen match muuten. Puoli vuotta ennen häitä jätin pillerit pois, masentuneisuuden ja fyysisten ongelmien takia (hiivaa ym.) puoli vuotta häuden jälkeen halut heräsi rytinällä. Vslitettavasti eivät kohdistuneet aviomieheen. Joka päivä haluaisin haluta häntä. En vaan pysty pakottamaan sitä ja tämä syö minua joka päivä. N34
Tiedän tuon tunteen aikaisemmasta suhteestani. Miehessä ei ollut mitään vikaa, oli hyvin varusteltu ja seksi periaatteessa hyvää. Mutta, jotakin vain puuttui. En halunnut häntä muutaman vuoden seurustelun jälkeen enää yhtään. Hänen kosketuksensa ja suutelu ei mikään tuntunut oikein mieltään. Periaatteessa kaikki oli mutta ei kuitenkaan. Jätin hänet ja en ole katunut. Ap:lla on tietysti eri asia koska hänellä ja miehellänsä on lapsi.
Eksän jälkeen aloin seurustella käytännössä samantien toisen miehen kanssa. Yhdessä nyt 8v, lapsi 3v ja haluan häntä vieläkin, päivästä toiseen eikä mistään "ensihuumasta" ole ollut tietoakaan kun olen aina halunnut vain ja ainoastaan häntä. Seksi on ehkä objektiivisesti ajatellen "huonompaa" kuin eksän kanssa koska se on lyhytkestoisempaa ja mieheni ei ole yhtä hyvin varusteltu, mutta harrastaisin seksiä hänen kanssaan silti miljoona kertaa mielummin kuin kenenkään muun.
En siis kehoita ap:ta tekemään minkäänlaista päätöstä suuntaan tai toiseen mutta miettisin silti vakavasti onko ap:n tilanne sellainen että voiko sitä pelastaa. Totuus on myös se että ruoho ei aina ole vihreämpää aidan toisella puolella vaikka parisuhteessa voi helposti niin ajatellakin. Voihan se olla että sinkkuna ei saisi seksiä ollenkaan, ei huonoa eikä hyvää. Nämä on näitä ikuisuuskysynyksiä että jäädäkö suhteeseen kun kaikki on periaatteessa ok ja on vielä lapsikin.
N29
Vierailija kirjoitti:
Sama vika. Yhdessä ollaan oltu jo 12 vuotta, 5 naimisissa. En ole koskaan halunnut miestäni. Söin e-pillereitä kun tavattiin enkä hslunnut silloin ketään fyysisesti. Mies oli täydellinen match muuten. Puoli vuotta ennen häitä jätin pillerit pois, masentuneisuuden ja fyysisten ongelmien takia (hiivaa ym.) puoli vuotta häuden jälkeen halut heräsi rytinällä. Vslitettavasti eivät kohdistuneet aviomieheen. Joka päivä haluaisin haluta häntä. En vaan pysty pakottamaan sitä ja tämä syö minua joka päivä. N34
hajoo siihen ihan oma vika.
Minäkään en halua enää miestäni. Yhdessä viisi vuotta ja lapsi 2v. Tiedän mistä johtuu. Haluni vähenivät radikaalisti kun sain lapsen. Mies lihoi 15 kiloa ja minä 5 kiloa. Mies ärsyttää, on laiska ja haukkuu mua. Teen lähes kaikki kotityöt töiden lisäksi. Olen alkanut haluamaan muita miehiä.
Äidilleni kävi noin.
Ero on väistämätön.
Aika turha tuollaisessa suhteessa on olla. Lapsi kärsii kun ei näe ja aistii että et pidä hänen isästään.
Ei siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä, mutta tuo vääristää lapsen ajatusmaailmaa miehen ja naisen välisestä suhteesta myöhemmin. Parempi erota nyt kuin pitkittää suhdetta.
Lapsi ihmettelee myöhemmin kun äiti työntää isän pois ja sanoo isälle hyi kun isä haluaa halata tai suudella.
Tulee ristiriitaisuuksia mieleen ja tunne-elämä menee sekaisin lapsella.
Äitini paljasti minulle kaikki miesseikkailut. Oli pannut kaikkia, jopa naapurin ukkoa, mutta isäni ei kelvannut. Rahat toki kelpas.