Älkää antako rahaa, HESYllä on 5-6 miljoonan nettovarallisuus
Teen ihan oman aiheen tälle. Musta tämä on nimittäin ihan törkeetä lahjoittajien kusetusta. Luulin itsekin tukevani hyvää työtä, mutta loppui HESY:n huijaukset tähän:
ÄLKÄÄ ANTAKO HESYLLE RAHAA! Sillä organisaatiolla on yli 4 miljoonan nettovarallisuus, joka on laitettu vaan kasvamaan korkoa. Samaan aikaan Hesy itse kohtelee eläimiään tosi huonosti. Nyt varallisuus on varmaan jo 5 miljoonaa, mutta rahaa eläinten hoitoon he eivät laita. Ihmisiäkin kohdellaan kuin saastaa. Kuppaavat vaan rahaa hyväuskoisilta.
”Viime vuonna (2014) yhdistyksen budjetissa oli kissanhiekan ostoon varattu 10 000 euroa. Tänä vuonna (2015) kissanhiekkaan on varattu vain 2 000 euroa. Yhdistys sai viime vuonna lahjoituksina yli 800 000 euroa.
Yle Huvudstadsregionen kertoi marraskuussa 2013 yhdistyksen miljoonaomaisuudesta, joka vain kasvaa korkoa. Silloin yhdistyksen omaisuus oli noin 4,2 miljoonaa euroa.
Työntekijöiden kirjeen mukaan olosuhteet työpaikalla ovat huonot. He kertovat uhkailusta, erimielisyyksistä ja kommunikaation puutteesta. Toiminnanjohtaja Satu Lehtinenkin irtisanoutui oltuaan töissä vain puolitoista kuukautta.
– Minusta työhyvinvointi ja työntekijöiden kuunteleminen on tärkeää. HESY:ssä tarvitaan suuria muutoksia, jotta työhyvinvointi paranisi. Itse en pystynyt niitä muutoksia tekemään. Irtisanouduin koska en voinut toimia arvojeni mukaisesti, kertoo Lehtinen Yle Huvudstadsregionille.”
https://yle.fi/uutiset/3-8534918
http://creat.fi/elainsuojelusta-ihmisraakkaykseen-mita-hesyssa-tapahtuu/
Jos haluatte eläintensuojelukohteen, jossa raha menee just siihen mihin pitää, niin Alavuden Seudun Eläintiimi on hyvä. Se perustettiin viime vuonna ja he saivat vähän aikaa sitten varainkeruuluvan. Kaikki on lähtökuopissa ja kissoja tulee jo nyt enemmän kuin mihin vapaaehtoiset ja rahat riittävät. Juuri tällä viikolla oli FB:ssä kuulutus kissanhiekasta, lääkkeistä ja ruoasta. Itse olen lahjoittanut jo pitkään ja kaikki eurot ovat menneet kissoille. Heille voi myös lähettää tai viedä hiekka-, lääke- ja ruokalahjoituksia suoraan.
https://www.elaintiimi.fi/
https://www.facebook.com/elaintiimi/
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, miksi nettovarallisuutta pitäisi käyttää? Parissa vuodessahan koko kakku olisi poltettu. Elätkö itse leveästi, jos sulla on 200 000 euron asuntolaina?
Siitä oli ainakin ennen puhetta, että sitä rahaa kerätään uuteen rakennukseen, joka tulisi olemaan todella moderni, tilava jne.
Hesyn tilathan on ihan aikansa eläneet, ja varsinkin kesäisin siellä ei ole tarpeeksi tilaa.
Se kustannusarvio oli aikoinaan noin 10milj uusille tiloille, mutta en tiedä varmaksi onko se suunnitelma enää voimissaan.
Syksyllä avattiin uusi eläintalo, 2,3 miljoonaa maksoi.
Tälläiset keskustelut pitäisi kyllä kieltää, kun toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä, eikä edes ymmärretä tai tiedetä mitä peruskäsitteet tarkoittavat. Poimitaan joku sana, jolla edetään ja tässä keskustelussa se on "nettovarallisuus" joka ei välttämättä kerto vielä mitään, onko rahaa vai ei.
Pyhtäällä on villieläinten hoitola joka tuskailee rahoituksen kanssa.
Sitäkin voi tukea.
ja rahaa jäi yli 5 miljoonaa. Hesyn vuosikertomukset on julkisia. Ne kertoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Hesyllä töissä olleena voin kertoa kyllä, että työilmapiiri on huono ja työntekijät riitelee aina hallituksen kanssa. Työntekijät on yleisesti ottaen hyvin eläinrakkaita, mutta osa ihmisiä kohtaan epäsosiaalisia.
MUTTA, eläimiä hoidetaan aina hyvin, ja se on ainoa paikka, jossa eläimiä ei lopeteta sen takia, että ovat olleet kauan aikaa siellä.
Esim. siellä oli eräskin kissa ollut jo kaksi vuotta, kun olin itse siellä töissä, sitä ei lopetettu ja odotettiin, että joku haluaa ehkä joskus adoptoida sen.
En voi tietää, mitä hallitus touhuaa rahojen kanssa, mutta ainakin eläimet on aina hyvin hoidettuja, hyvin ruokittuja, lääkittyjä tarpeen vaatiessa jne. Sinne tulee välillä todella huonossa kunnossa olevia eläimiä isoja määriä (ns. laumoja huonoista oloista) ja ne hoidetaan aina mahdollisimman hyvin.
Eläinsuojelussa hesy on hyvin harvinainen siinä ettei se lopeta eläimiä liukuhihnalta, ja toivoisin, että mietitte sitä, vaikka hallitus on mitä on.
Villiintyneen kissan pitäminen vuositolkulla pienessä häkissä ei kyllä ole se armeliain teko.
Lahjoittakaa villieläinhoitoloille, luonnonperintösäätiölle tai BirdLife Suomelle. Kaikille näille tahoille voi tehdä myös testamentin.
Rahat menevät oikeaan paikkaan ja eläinten avuksi.
Joo, mutta nämä samaiset valittajat eivät edes ymmärrä, mitä tarkoittaa nettovarallisuus ja siksi se vääristää koko keskustelun.
Jos nettovarallisuus on 1milj. euroa, se ei tarkoita suinkaan että rahaa on käytössä, jos se muodostuu jostakin vanhasta ja purkukuntoisesta kiinteistöstä, jota kukaan ulkopuolinen ei osta.