Onko täällä ketään muuta, joka on ihan totaalisen kyllästynyt itseensä ja omiin juttuihinsa?
Mulla tulee usein puhuessakin sellainen kyllästys, kun kuuntelen itseäni, että tekisi mieli sulkea suunsa ikuisesti ja olla hiljaa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap ajattele mitä puhuu. Tiesitkö että voit myös valita mitä sanot?
Jos pään sisällä ääni hokee päivästä toiseenettä on ihmisenä täysin turha, niin kaiken sanomansa tuppaa silloin omassa mielessään silloin kokemaan ikävänä ja turhanpäiväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauska! 😂
Millä tavalla?
Ap
Anteeksi, en tarkoittanut pahalla.
Oli vain jotenkin piristävä lukea näin päin tämän päivän *minäminä ja munjutut!!!* maailmasta.
Pahoittelut.Joo, ei mitään. Onhan tämäkin kuitenkin tavallaan minä minä, mun jutut, huomioikaa mua -avaus.
Ap
Avauksesta en heti ymmärtänyt, että kyseessä on masennus. Peukutin kyllä.
Itsekin vaikean elämäntilanteen uuvuttamana masennuin, nyt jo parempaan päin. Voimia!
Kiitos kauniista sanoista!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pään sisällä ääni hokee päivästä toiseenettä on ihmisenä täysin turha, niin kaiken sanomansa tuppaa silloin omassa mielessään silloin kokemaan ikävänä ja turhanpäiväisenä.
Jospa menisit hoidattamaan tuon äänen pois? Tuo ei ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, johtuu masennuksesta.
Mulla ei ole aikaisemmin kauheasti ollut tätä, vaikka masennusta on ollut pitkään. Välillä kesken puhumisen tuntuu, että tekisi mieli oksentaa omien juttujen takia.
Ap
Onko elämääsi tullut jotain uusia vaativia juttuja? Itse huomaan ettei perheellisenä energia oikein tahdo enää riittää vuorovaikutukseen kenenkään perheen ulkopuolisten ihmisten kanssa.
Ei kai erityisesti, mutta kyllä tämä kaikki elämä perheellisenä tuntuu välillä aika työläältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauska! 😂
Millä tavalla?
Ap
Anteeksi, en tarkoittanut pahalla.
Oli vain jotenkin piristävä lukea näin päin tämän päivän *minäminä ja munjutut!!!* maailmasta.
Pahoittelut.Joo, ei mitään. Onhan tämäkin kuitenkin tavallaan minä minä, mun jutut, huomioikaa mua -avaus.
Ap
Avauksesta en heti ymmärtänyt, että kyseessä on masennus. Peukutin kyllä.
Itsekin vaikean elämäntilanteen uuvuttamana masennuin, nyt jo parempaan päin. Voimia!Kiitos kauniista sanoista!
Ap
Kiitos! 😊
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ajattelen! Tuntuu vain, ettei ajatteluni tai huumorini kehity, vaan junnaa sitä samaa kehää.
Ap
Joudutko jollain tavalla esittämään niiden ihmisten seurassa joiden kanssa puhut? Voisi selittyä sillä ettet pysty ilmaisemaan todellista itseäsi vaan muokkaat puhettasi kuulijan mukaan , ja siksi tuntuu vastenmieliseltä? Ehkä olet ajautunut muita miellyttääksesi tietynlaiseen puheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt nuorempana kolmen vuoden terapian ja yrittänyt pari kertaa myöhemminkin hakeutua hoitoon, mutta ei se ole oikein ottanut tulta alleen. Musta ei ole oikein terapiaan, ja "hoidattaminen" ei ehkä kuvaa parhaiten sitä, miten tästä suosta noustaisiin. Tarvittaisiin vähän omaakin panosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joudutko jollain tavalla esittämään niiden ihmisten seurassa joiden kanssa puhut? Voisi selittyä sillä ettet pysty ilmaisemaan todellista itseäsi vaan muokkaat puhettasi kuulijan mukaan , ja siksi tuntuu vastenmieliseltä? Ehkä olet ajautunut muita miellyttääksesi tietynlaiseen puheeseen?
No tietyissä yhteyksissä joo, mutta kyllä kotonakin tapahtuu tätä, ja myös sellaisissa tilanteissa, joissa olen ns. vahvoilla. Ihan hyvä pointti tuo esittäminen, olen kyllä joutunut kouluajoista lähtien usein piilottamaan omat ajatukseni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietyissä yhteyksissä joo, mutta kyllä kotonakin tapahtuu tätä, ja myös sellaisissa tilanteissa, joissa olen ns. vahvoilla. Ihan hyvä pointti tuo esittäminen, olen kyllä joutunut kouluajoista lähtien usein piilottamaan omat ajatukseni.
Ap
Minulla oli ennen tuollainen samanlainen tunne, kun puhuin sillälailla miten ajattelin että on sopivaa, ''miten kuuluu puhua''. Nykyään olen mielummin hiljaa kun puhun jotain lööperiä, olen hyväksynyt että olen hiljaisuuteen taipuvainen ja vähän synkkä, enkä yritä olla enää mikään reipas tai ilomielinen jos ei siltä tunnu.
Suurin osa ihmisistä alkaa jossain vaiheessa elämäänsä toistaa itseään. Sulla on nyt se vaihe.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Ajatuksena ehkä mutta päämääräänä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ajattelen! Tuntuu vain, ettei ajatteluni tai huumorini kehity, vaan junnaa sitä samaa kehää.
Ap
Lue, lue, lue. Ole niiden ihmisten kanssa jotka miellät hauskaksi. Kehitä itseäsi havaitsemaan erilaisia asiayhteyksiä. Katso parhaita standuppeja, ei suomalaisia. Kehitä itseäsi, naapurin aarne ei sitä tule tekemään, muuta voi tehdäkkin, riippuu aarnesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt vuosikausia terapiassa. Ääni ei ole kadonnut yhtään mihinkään. Tiedostan kyllä itsekin ettei tuo ole hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt vuosikausia terapiassa. Ääni ei ole kadonnut yhtään mihinkään. Tiedostan kyllä itsekin ettei tuo ole hyvästä.
Sitten en osaa sanoa, kuin sen mitä kirjoitin ensimmäisessä viestissä. Valitsi sanasi, jos et ole varma, voit olla myös hiljaa, onneksi olet suomessa. Kaikkea hyvää sinulle.