Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset ei usko että pahoja ihmisiä on olemassa?

Vierailija
04.07.2019 |

Joskus vain huomaa esim julkisuudessa ihmisiä, jotka kuvittelevat selvästi, että kaikkien ihmisten sisällä on vain hyvää, että ne ovat vain väärin ymmärrettyjä jne.

Ilmeisesti noin sinisilmäiset ihmiset eivät ole koskaan törmänneet pahuuteen omassa elämässä?
Vai miten sellasen luonteenlaadun voi selittää.

Tai sitten on niitä, joiden mielestä vain tietynlainen ihminen voi olla paha, mutta esim vähemmistöön kuuluva on aina hyvä, tai jonkun värinen tai johonkin uskontoon kuuluva on aina hyvä ihminen.

Joko tai, joko kaikki ihmiset ovat hyviä tai sitten vain kaikki vähemmistön edustajat ovat hyviä.

Mistä tämä johtuu.
Naiveja ihmisiä käytetään surutta hyväksi pahojen ihmisten toimesta, eivätkä ne edes huomaa sitä ennen kuin on liian myöhästä. Vai huomaavatkohan silloinkaan kun joku heitä k u ris ta a, ajattelevatko silloinkin että k ur ist aj a on vain hyväsydäminen ihminen, joka on väärinymmärretty hyvä ihminen?

Onhan se toisaalta hyvin jaloa että ajattelee ihmisistä vain hyvää, mutta on se myös erittäin tyhmää ja hengenvaarallista.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas huomaan julkisuudessa olevissa tyypeissä just näitä pahoja ihmisiä. Empatiakyvyttömyyttä, narsismia, pinnalliset arvot jne. Julkisuuteen näytetään ihan muuta kuin mikä on totuus.

No joo, en nyt tarkottanutkaan että kaikki julkkikset on hyviä ihmisiä. Tuli vain tämä alotus mieleen kun katsoin eilen a-studion ja siellä oli yksi poliitikko, joka on juuri tollanen, ettei usko pahoihin ihmisiin ollenkaan, sen huomasi jutuistaan selvästi.

Samanlainen oli se joka nousi seisomaan lentokoneessa.

Tarkotin siis että joskus noi ihmiset pääsevät sinisilmäisyytensä takia jopa otsikoihin. 

Tai en tiedä mitä tarkoitin. En ainakaan sitä, että kaikki julkisuuden henkilöt on hyviksiä.

Katsokaapa Trumpiakin, pahuus huokuu hänestä. Huokunut lapsesta asti, koulutoverien mukaan.

ap

Kuka?

Eva Biaudet

Vierailija
22/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaileppas ap sitten sellainen absoluuttisen paha ihminen?

Itse uskon, että kaikissa on jotain hyvääkin ja siksi en jaottele ihmisiä "hyviin" ja "pahoihin" kuten lapsilla on taipumusta tehdä.

Ihminen voi tehdä pahoja ja hyviä tekoja, joku tekee enemmän pahaa tai niin pahan yksittäisen teon, että se on tuomittavaa ja herättää vihan tunteita. Mutta ei minulla ole vaikeuksia ajatella, että sellainenkin ihminen on voinut elämässä tehdä jotain hyvääkin ja esim. auttaa toista ihmistä, pitää huolta lemmikistään tai jostain loukkaantuneesta villieläimestä tai muuta vastaavaa.

En usko että yksikään ihminen olisi tehnyt pelkästään pahaa elämässään.

Tuon lisäksi myös kykenen tarkastelemaan syitä pahojen tekojen takana, se ei tarkoita että hyväksyisin pahat teot, mutta ymmärrän syyn niille ja tämän vuoksi pystyn olemaan avarakatseisempi ja myös vähemmän ahdistunut näitä asioita ajatellessani.

Kuitenkin olen sitä mieltä että esim. joku sarjamurhaajaraiskaaja tulisi pitää visusti lukkojen takana, en ajattele hänenkään välttämättä olevan absoluuttisen paha, mutta on sen verran päävikainen, että päätyy toistuvasti tekemään pahoja tekoja toisille ihmisille ja sellaista ei voi sallia. Täytyy suojella muita väkivallalta.

Niitä on maailma pullollaan, en ala luettelemaan.

Pahakin ihminen voi toki olla jollekin hyvä jollekin henkilölle, mutta ei se poista sitä että kyseessä on pahan ruumillistuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varmaan kaikki näkevät itsensä hyvinä tai kaiken tekemänsä oikeutettuna omasta mielestään. Esim. Breivik.

Vierailija
24/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on nämä jotka ulkonäön perusteella väittävät jotain pahoiksi. Esim. Tatuoidut on pahoja tyyliin.

Vierailija
25/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset laskelmoivat ja ajavat omaa etuaan kärkkäämmin ryhmässä. Ovat häikäilemättömiä. Sosiaalisuus on heille laskelmointia ja omaa etua ja hyötyä. Toisenlaisia pidetään tyhminä ja yksinkertaisina.

Vierailija
26/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua ottaa toisia huomioon tai edes yrittää sitä. He itse ja heidän kaverit.

Vierailija
27/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollut kaikki hyvin eikä varoiteltu.

Vierailija
28/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykyinen mieheni ei millään halunnut uskoa että mun ex-miehessä olisi oikeastaan mitään vikaa. Olen kertonut hänelle asioita avioliittoni ajalta, ex-mies on tehnyt temppujaan lasten suhteen näitten vuosien aikana mitä olen nykyisen mieheni kanssa ollut yhdessä ja silti en olisi saanut pahasti hänestä sanoa. En vaatia hoitamaan omaa osuuttaan lapsistaan tai edes mahdollisesti ilmoittamaan ensin ettei olekaan ottamassa viikoksi lomalla lapsia kuten oli tapaamissopimuksessa sovittu jne.

Ei saanut sanoa pahasti. Koska ei se nyt varmasti niin paha tyyppi ole.

Sitten tapahtui asioita ex-mieheni kotona ja jouduin viemään oman lapseni poliisille kuultavaksi. Sekään ei vielä riittänyt siihen että nyxäni olisi ymmärtänyt että mun ex ON paha ihminen; tunnekylmä, väkivaltaisuuteen taipuvainen ja täysin kädetön kasvatushommissa.

Vasta kun poliisin kuulustelupöytäkirjat jne. tuli asiasta josta exäni oli syyteharkinnassa ja mun lastani kuultu, mun nykyinen on alkanut myöntämään että mä saatan olla oikeassa siinä mitä olen vuosikausia sanonut. Että mun jutuissani on sittenkin perää enkä vaan aina ole se ilkeä ja hankala ex-vaimo joka vaan liioittelee, "ei ne varmasti noin oo mennyt, muistat väärin".

Niin kauheaa kuin tää onkin, niin tuntuu ihan hyvälle että mies on herännyt tähän todellisuuteen.