Sain skitsofrenia - diagnoosin
Kommentit (21)
Ootko varma, että diagnoosi on oikea?
Vierailija kirjoitti:
Saitko sen osastolla vai avohoidossa? Mikä diagnoosi oli aiemmin? Mikä on lääkitys?
Sain diagnoosin osastolla jonne olin joutunut psykoosin takia. Ennen skitsofreniaa diagnoosini oli skitsoaffektiivinen häiriö (ja sitä ennen vaikea masennus). Lääkeinä minulla on abilify ja olantsapiini.
Luotan diagnoosin tehneeseen lääkäriin. Uskon diagnoosin olevan oikea.
Ap
Millä tavoin skitsofreniaa voi hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin skitsofreniaa voi hoitaa?
Omalla kohdallani sitä hoidetaan lääkityksellä ja terapia käynneillä.
Miten läheiset suhtautuneet diagnoosiin?
Vierailija kirjoitti:
Miten läheiset suhtautuneet diagnoosiin?
Olihan se aluksi järkytys kaikille. Hyvin ovat suhtautuneet.
Minä sain sen uskoakseni assan vessasta.
Miten oireilet/oireilit ennen laakitysta?
treffit kirjoitti:
Miten oireilet/oireilit ennen laakitysta?
Minulla oli harhaluuloja ja näköharhoja. Ajattelin että kotona on kameroita ja minut haluttiin tappaa. Ajattelin myös että en hallitse kehoani ja että muut ihmiset pystyvät lukemaan ajatuksiani.
Mitä ikäluokkaa olet? Jos haluat, kertoisitko tarkan iän? Mietin vaan siksi kun pelkään että itsellenikin tulee skitsofrenia. Mulla on siis ollut psykoosi joskus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikäluokkaa olet? Jos haluat, kertoisitko tarkan iän? Mietin vaan siksi kun pelkään että itsellenikin tulee skitsofrenia. Mulla on siis ollut psykoosi joskus.
Olen 19.
Tsemppiä. Käsittääkseni pystyt elämään melko normaalia elämää, jos lääkitys on sopiva ja jos syöt lääkkeitä lääkärin ohjeen mukaan.
Miten sairaus näkyy arjessasi? Miten sairaus näkyy kyvyissäsi (tekstin tuottaminen, puhuminen, ihmisten kanssa oleminen..)
Vierailija kirjoitti:
Miten sairaus näkyy arjessasi? Miten sairaus näkyy kyvyissäsi (tekstin tuottaminen, puhuminen, ihmisten kanssa oleminen..)
Muistini on huonompi, sanat menee välillä sekasin , tekstin tuottaminen ei oikein onnistu ja väsyn helposti eteenkin sosiaalisten tilanteiden jälkeen olen ihan puhki.
Jos olet mies, niin osanottoni. Ei koskaan naisen kosketusta sinun osaksesi.
Jos olet nainen, niin ei haittaa. Voit jatkaa rokkitähden elämää ja paistatella miesten suosiossa.
oletko käyttänyt kannabista tai muuta huumaavia aineita koskaan?
Vierailija kirjoitti:
oletko käyttänyt kannabista tai muuta huumaavia aineita koskaan?
En ole koskaan käyttänyt kannabista tai tupakkaa. Alkoholia olen juonut muutaman kerran. Ei ole minun juttuni.
Saitko sen osastolla vai avohoidossa? Mikä diagnoosi oli aiemmin? Mikä on lääkitys?