Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies väittää, että hänen tapansa on täysin yleistä perus-järjenkäyttöä?

Vierailija
04.07.2019 |

Asutaan maalla, iso piha ja puutarha. Kiinnitin huomiota siihen, että mies pysäköi automme aina keula portille päin ja renkaatkin valmiiksi suuntaan käännettynä. Luulin ettö se on vaan joku auton keulan näyttely-asento tms.
Mutta pointti onkin kuulemma se,että jos tulee äkkilähtö(??), niin ajoneuvo on jo valmiiksi menosuuntaan.
Samoin moottoripyöränsä kanssa.
Niitä ei kuulemma ikinä,missään parkeerattavan sillä tavalla, että ennenkuin pääsee liikkeelle, joutuu peruuttelemaan ja kääntelemään ja jos huonosti käy,niin on jo ajanut itsensä umpipussiin.
Ja tämä on kuulemma siis jokaisella miehellä ihan peruskoulutuksessa omaksuttu tapa ja tieto!?
Niin että onko teilläkin näin?
Vähän mietin tuota miehen ajatusta siitä että jos tulee äkkinäinen lähtö, niin mitä se sillä tarkoittaa? Venäläiset, krp?? What??

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Yks äijä veti punkkansa pinkkaan joka aamu, "sattui" olemaan armeijassa töissäkin. Vissiin myös kotona henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Osaako hän ennakoida kaikkea muutakin?

Vierailija
4/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ohje on minullekin jo lapsuudessa opetettu. En kuitenkaan toimi sen mukaan, koska pihaamme on vaikea peruuttaa.

N 42

Vierailija
5/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

What?! Jarru ja vaihde päälle sekä pyörät linkkuun opettiin jo autokoulussa -94, mutta tuo syy miksi huutonaurua :D Ideahan siinä, että auto ei lähde valumaan esim. sitä porttia päin.

Vierailija
6/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni pysäköi noin ahtaaseen pihapaikkaamme, mutta ei kyllä ole ikinä perustellut sitä millään maailmanlopun äkkilähdöllä. On vaan mukavampi kotiin tullessa peruutella se auto siihen paikoilleen, kotiin on harvemmin kiire, mutta kroonisesti myöhässä olevalle on kiva, että pääsee lähtemään sutjakasti. 

Ihan fiksua minusta, ja tekisin itse samoin (en itse tuolla autolla ajele).

Vierailija
7/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen omistanut auton 80-luvun puolivälistä lähtien ja aina olen pysäköinyt juuri "valmiiksi lähtöön". Kukaan ei ole sitä opettanut minulle enkä ole ottanut malliakaan mistään. Enkä ole mies.

Minusta tuo on vain käytännöllistä. Minuun tapa on juurtunut niin, että TV-sarjoissa yms. katseeni kiinnittyy siihen, kuinka huolettomasti ihmiset tulevat tuntemattomiin pihoihin keula edellä eivätkä käännä autoa valmiiksi. Ehkä ilmiö on sama kuin se, että istun joka paikassa niin, että näen oven ja mahdollisesti myös ikkunat. En minä päällekarkauksia pelkää, mutta on vain mukava tietää, mitä ympärillä tapahtuu.

Vierailija
8/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What?! Jarru ja vaihde päälle sekä pyörät linkkuun opettiin jo autokoulussa -94, mutta tuo syy miksi huutonaurua :D Ideahan siinä, että auto ei lähde valumaan esim. sitä porttia päin.

Niin tosiaan tuosta unohtui se että kannattaa aina pyrkiä pysäköimään keula lähtösuuntaan.

Vierailija
9/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse samoin, koska siitä ei ole mitään haittaa ja potentiaalisesti voi olla todella paljon hyötyä. Kauppakassitkin on kivempi purkaa takaluukusta joka on suoraan oven edessä.

Fiksusti tehty

N 41v

Vierailija
10/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei vissiin ole lapsia.

Vierailija
11/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutan aina auton parkkiin. En minä tiedä onko se mikään elämääni pelastava tapa, mutta on vain niin mukava lähteä suoraan ajamaan ilman turhia pyörityksiä. 

Eiköhän nuo auton parkkeeraukset ole vähän samaa kuin kuka puristaa mitenkin hammastahnatuubia.

Vierailija
12/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vedättää sua? Sillä tuo pysäköintitapa on ihan yleistä perusjärjenkäyttöä ja jos olet sitä ääneen hämmästellyt hän vastaa siihen ihan yhtä hölmösti?

Vierailija
13/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nokka valmiiksi lähtöön. Jos pitää puolipaniikissa lähteä viemään jotain sairaalaan, niin on hyvä päästä lähtemään heti. Ei tarvitse tehdä siinä tilassa vaikeampaa peruutusta. Kolhii vielä autonsa.

Nainen olen ja isä tuon minulle opetti.

Vierailija
14/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni pysäköi noin ahtaaseen pihapaikkaamme, mutta ei kyllä ole ikinä perustellut sitä millään maailmanlopun äkkilähdöllä. On vaan mukavampi kotiin tullessa peruutella se auto siihen paikoilleen, kotiin on harvemmin kiire, mutta kroonisesti myöhässä olevalle on kiva, että pääsee lähtemään sutjakasti. 

Ihan fiksua minusta, ja tekisin itse samoin (en itse tuolla autolla ajele).

Ahtaassa paikkassa esim. töiden jälkeen näkee paremmin peruutella kuin aamuisin pimeässä töihin lähtiessä. 

Vierailija
15/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin bikerit tietää niiden pyöriessä kanssa tämän. Niissä kun ei ole peruutusvaihdetta. Pyörät ajetaan aina niin että ne saadaan samoin tein liikenteeseen. Ja tosiaan voi tulla hätäinen lähtö johonkin joukkotappelun taikka jos poliisin atari-ukot päättää tehdä kerhotiloihin jonkun kotietsinnän tai muun hyökkäyksen.

Vierailija
16/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeväähän se on. Itse yritän aina pysäköidä niin, että lähteminen on helppoa. Siis keula menosuuntaan ja ahtaissa paikoissa niin, että ajolinja on selvä, eikä tarvitse venkslailla. Ainoastaan lohkolämppärin johdon takia joutuu poikkemaaan perussäännöstä, tai pihan aurauksen sujumisen varmistamiseksi.

Lisäksi kannattaa varmistaa, että polttoainetankki ei ole ihan tyhjä ja muutkin nesteet ovat kunnossa. 

Huonoa elämänhallintaa ja yleistä varautuneisuutta, jos auto on jossain punkelissa, josta sitä ei tahdo saada pois, tankki ihan tyhjä, jolloin ensimmäisenä on kurvailtava huoltsikalle, lasinpesuneste lopussa, jolloin suolaloska/ötökät/aurinko+pöly tuottaa haittaa ja vaaraa, renkaiden paineetkin ovat mitä sattuu jne. 

Ei niitä dramaattisia äkkilähtöjä tarvitse tulla kuin kerran elämän mittaan, niin tällainen vaivaton varautuminen voi pelastaa hengen. Kun saat sen aivoveritulpan, niin elämäsi on minuuteista kiinni. Ehkä osaat arvostaa silloin sitä, että miehesi saa sinut toimitettua lääkärikopteria vastaan juuri ratkaisevat kolme minuuttia nopeammin, minkä vuoksi palaudut normaalikuntoiseksi etkä jää vihanneksena lojumaan koomaan. 

Vähemmänkin dramaattisia asioita voi sattua. Huomaat viime hetkellä jonkin tarvikkeen olevan loppu, minkä vuoksi juhlat meinaavat mennä pieleen. Mutta kas, ehdit juuri ja juuri ajoissa kauppaan, koska nopean lähdön valmius oli hoidettu,.

Kummallista, jos joku ei koskaan edes ajattele tällaisia, saati vielä halveksuu.

Vierailija
17/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin bikerit tietää niiden pyöriessä kanssa tämän. Niissä kun ei ole peruutusvaihdetta. Pyörät ajetaan aina niin että ne saadaan samoin tein liikenteeseen. Ja tosiaan voi tulla hätäinen lähtö johonkin joukkotappelun taikka jos poliisin atari-ukot päättää tehdä kerhotiloihin jonkun kotietsinnän tai muun hyökkäyksen.

Tuleeko tällaisia joukkotappeluihin yleisiä liikekannalle panoja ja manöövereja useinkin? Kerran kuukaudessa, kerran sesongin aikana? Kuka sen käskyn niinkuin antaa? Että huomio! Joukkotappeluun auralaaksion ABC:lle mars. Ja sitte lähetään.

Vierailija
18/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat hyvin neuroottisia olentoja. Se näkyy jokaisella yksilöllä eri tavalla.

Vierailija
19/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä autokatoksesta joutuu lähtemään peruuttamalla. Mutta jos muuten parkkeerataan pihaan niin yleensä juurikin niin että helppoa lähteä. En ole vielä keksinyt /lukenut yhtään syytä miksi tuo olisi huono tapa?

Hyviä puolia tuosta ennakoinnista on helppo keksiä. Esim tulee vähän kiire lähtö jonnekkin ja naapurin lapset ovat parkkipaikalla. Kuinka helpooa onkaan lähteä kun ei tartte peruuttaa lasten keskelle.

Meillä kanssa pyritään huolehtimaan ettei auton tankki ole tyhjä, aina on kotona käteistä rahaa, kotoa löytyy myös aina kuivakaapeista/pakastimesta syötävää useammaksi päiväksi jos ei pääsekkään kauppaan. Saunan pesään laitetaan puut usein jo aamusta joten helppoa sitten vaan raapaista tulitikku kun aika sytyttää. Jne eli jos tekee ennakkoon asioita kuntoon ei tartte kokoajan juosta ja hätäillä viimetingassa.

Vierailija
20/37 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nokka valmiiksi lähtöön. Jos pitää puolipaniikissa lähteä viemään jotain sairaalaan, niin on hyvä päästä lähtemään heti. Ei tarvitse tehdä siinä tilassa vaikeampaa peruutusta. Kolhii vielä autonsa.

Nainen olen ja isä tuon minulle opetti.

Vain miehet menee paniikkiin kriisitilanteessa.

Ja mitä ihmeen väliä on jollain lommolla ylipäätä, jos on henki kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi