Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuripariskunta on ilmeisesti saanut vauvan. Harmillista kahdesta syystä.

Vierailija
04.07.2019 |

Syy yksi: Vauvan itku. Eilen illalla se alkoi, ja jatkui pienin tauoin pitkälle yöhön. Aamullakin itki jonkun aikaa. En tiennyt äänieristysten olevan näinkin huonot. Saatiin kuitenkin nukuttua, eikä tälle mitään voi. Sen riskin ottaa kun asuu kerrostalossa, että joku naapureista saattaa lisääntyä.

Syy kaksi, se suurempi syy: ollaan miehen kanssa asuttu tässä talossa nyt 7 kk, ja sinä aikana yläkerran pariskunta on tapellut äänekkäästi yleensä vähintään kerran viikossa. Tappelu kuulostaa melkein aina siltä että nainen on altavastaajana. Hän siis huutaa hädissään suoraa kurkkua, mies huutaa ja ilmeisesti paiskoo/siirtelee painavia huonekaluja. Luoja tietää mitä siellä tapahtuu, mutta ei hyvältä kuulosta. Pari kuukautta sitten soitin yöllä hätäkeskukseen, kun herättiin naisen huutoon joka oli niin vertahyytävä ja täynnä itkua ja kauhua, että luultiin miehellä olevan jo kättä pitempää käytössä ja naisen pääsevän hengestään. Tähän väliin pakko sanoa, että mieheni on ns. mind my own business-henkinen tyyppi, ja hän sanoi että nyt täytyy soittaa apua kiireesti. En siis ylireagoinut tippaakaan, vaikka monesti 112-sormi onkin liipasimella melko herkästi. No, kaksi partiota tuli paikalle kolmessa minuutissa, ja sen episodin jälkeen riitely on ollut vähemmän intensiivistä (ts. normaalia huutoriitelyä, molemmat huutavat tasapuolisesti eikä kumpikaan vaikuta olevan alakynnessä).

Nyt tosiaan kuului ensimmäisen kerran vauvan itkua. En tiedä ovatko he saaneet perheenlisäystä, vai onko heillä jonkun toisen vauva hoidossa. Vauva kuulostaa kuitenkin niin pieneltä, että jotenkin pidän todennäköisempänä ensimmäistä vaihtoehtoa. Tein eilen töitä myöhään yöhön, ja kävin parvekkeella kun sain duunit pakettiin. Ensimmäistä kertaa kuulin, että pariskunta oli yhdessä parvekkeella (yleensä vain mies käy tupakalla), enkä voinut olla kiinnittämättä huomiota siihen, että molemmat kuulostivat humalaisilta. Tästä en kuitenkaan voi olla varma, sillä parvekelasit vääristävät varmasti ääntä jonkin verran. Mielestäni kyllä olivat molemmat jokseenkin kännissä. Sovussa kuitenkin muistelivat käsittääkseni jotain yhteistä mennyttä tapahtumaa. Ja kyllä, salakuuntelin korvat höröllä sillä toivoin saavani vahvistuksen siihen, onko vauva heidän omansa vai "lainassa". En siis ole tavannut näitä naapureita koskaan rappukäytävässä, tai siis voi olla että olenkin mutta en ole ketään yhdistänyt juuri tähän pariskuntaan.

En edes tiedä miksi kirjoitan tänne, jotenkin vaan ahdistaa ajatus siitä, että siellä mahdollisesti on nyt syntynyt vauva hyvinkin epätasaisiin elinolosuhteisiin. Ennen kävi sääliksi vaimoa, nyt on suuri huoli vauvasta. Ei kai tässä auta muu kuin seurailla tilannetta ja soitella häkeen aina jos tappelua kuuluu (siis jos vauvan itkua kuuluu jatkossakin).

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma , että riitely ja vauvan itku tulee samasta asunnosta?

Vierailija
2/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet asunut talossa 7 kk, etkä tiedä, onko nainen ollut raskaana vai ei? Onko tämä tyhmä provo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma , että riitely ja vauvan itku tulee samasta asunnosta?

Tätä mietin eilen illalla paljonkin, ja toivoin sydämestäni ettei tulisi. Itku kuuluu kuitenkin asuntoon samalla tavalla kuin aiemmat tappelutkin, joten pidän erittäin todennäköisenä että tulee samasta asunnosta. Muista asunnoista en ole kuullut mitään ääniä koskaan.

/Ap

Vierailija
4/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet asunut talossa 7 kk, etkä tiedä, onko nainen ollut raskaana vai ei? Onko tämä tyhmä provo?

Kyseessä on monen kymmenen huoneiston kerrostalo, minulla ei ole hajuakaan ketä tässä talossa mahdollisesti on raskaana, tai kenellä edes on lapsia. Niitä kuitenkin tuolla pihalla pyörii. Parin naapurin kanssa vaihdetaan muutama sana pihalla aina kun törmätään, muista osa on naamatuttuja ja suurta osaa en varmaankaan ole edes nähnyt, tai jos olen niin en vieläkään tunnistaisi naapuriksi. Voivat olla vierailijoitakin yhtä hyvin.

En muistaakseni ole nähnyt lähiaikoina talossa yhtään raskaana olevaa naista, mutta sehän ei todista mitään. Siksi vauvan itku tuli kyllä aivan puskista, mutta on tosiaan mahdollista etten ole tuohon pariskuntaan vielä kertaakaan edes törmännyt. En minä tuolla rappiksessa mitenkään ylettömästi aikaa vietä, mitä nyt joskus kissa jää joskus siihen hetkeksi päivystämään kun tullaan ulkoa sisään.

/Ap

Vierailija
5/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tosiaan kuvitella, että raskausmaha on tullut huomattua? 

Jos kerran noin lähellä asuvat että itku kuuluu seinien läpi. Muutenkin tekee havaintoja ostoksista: lastenvaunut ilmestyvät, autossa on turvakaukalo jne. 

Outo aloitus, mutta oli miten oli, niin elät sitten vain vauvan itkun kanssa tai muutat pois. 

Vierailija
6/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämpäs äänet kantautuu ihan oudosti rakenteissa, alakerran meteli kuuluu oudosti ylhäältä katonrajasta ja vähän joka puolelta.

Vierailija
7/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran noin lähellä asuvat että itku kuuluu seinien läpi. Muutenkin tekee havaintoja ostoksista: lastenvaunut ilmestyvät, autossa on turvakaukalo jne. 

Outo aloitus, mutta oli miten oli, niin elät sitten vain vauvan itkun kanssa tai muutat pois. 

Siis tosiaan, ei ole edes kovin epätodennäköistä ettemme olisi vielä tässä ajassa törmänneet toisiimme rappukäytävässä, ei siellä ole kellään tapana viettää aikaa. Monesti kuljen asunnosta pois ja takaisin näkemättä yhtään ihmistä. En lisäksi voi mitenkään tietää onko tällä kasvottomalla pariskunnalla autoa, tai jos on, mikä auto ja millä paikalla, tai onko siinä turvakaukalo.

Nyt tuntuu vähän siltä, että monet kuvittelevat minun asuvan jossain idyllisessä pienessä maalaistaloyhteisössä kivalla sisäpihalla varustettuna. Asun siis suuressa kerrostalossa kaupungin keskustassa, olisi aika epätavallista tuntea jokainen naapuri. Edellisessä asunnossani asuin 7 vuotta, eikä minulla ollut hajuakaan keitä talossa asui, seinänaapureita lukuunottamatta (eikä niistäkään toinen puhunut minulle sanaakaan). Siellä oli kyllä erilainen kulttuurikin, naapureita välteltiin melkein hengen uhalla eikä suurin osa edes moikannut.

/Ap

Vierailija
8/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen kommenttiini lisäten vauvan itku ei tässä ole se ongelma, kuten jo aloituksessa sanoin. Totta kai se ärsyttää, mutta sellaista elämä on.

/Ap

Vierailija
9/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vauvan itku tuli kyllä aivan puskista, mutta on tosiaan mahdollista etten ole tuohon pariskuntaan vielä kertaakaan edes törmännyt. 

/Ap

Eikö siellä talossa kukaan muu ole koskaan metelöinyt, ja jos on, niin oletko tehnyt kaikista niistä äänistä aloituksen av:lle? Kun kerran teillä siellä on niin paperinohuet seinät, että vastasyntyneen itku on pilannut yösi. 

Jotenkin lapsellista valittaa heti suureen ääneen, kun yhtenä yönä on vauvan itku kuulunut. Luulisi tosiaan, että sinua häiritsisi kaikki muutkin pihahdukset siinä tapauksessa. Olisit edes odottanut viikon ennen avautumistasi. 

Vierailija
10/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edelliseen kommenttiini lisäten vauvan itku ei tässä ole se ongelma, kuten jo aloituksessa sanoin. Totta kai se ärsyttää, mutta sellaista elämä on.

/Ap

Joo ei muuten vaan SYY YKSI: VAUVAN ITKU!!!

Vierailija
11/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vauvan itku tuli kyllä aivan puskista, mutta on tosiaan mahdollista etten ole tuohon pariskuntaan vielä kertaakaan edes törmännyt. 

/Ap

Eikö siellä talossa kukaan muu ole koskaan metelöinyt, ja jos on, niin oletko tehnyt kaikista niistä äänistä aloituksen av:lle? Kun kerran teillä siellä on niin paperinohuet seinät, että vastasyntyneen itku on pilannut yösi. 

Jotenkin lapsellista valittaa heti suureen ääneen, kun yhtenä yönä on vauvan itku kuulunut. Luulisi tosiaan, että sinua häiritsisi kaikki muutkin pihahdukset siinä tapauksessa. Olisit edes odottanut viikon ennen avautumistasi. 

Voi hyvä luoja, luitko aloitustani ollenkaan? En tiedä yhtään ihmistä, jota ei ärsyttäisi kuunnella vauvan itkua yötä päivää. Se ei kuitenkaan tässä nyt ole se ongelma, sanoinkin jo että sain hyvin nukuttua ja kerrostalossa tällaiset asiat on vain kestettävä. Jos haluaa hiljaisuutta, muuttaa metsään.

Ongelma on se, että pariskunta kuulostaa todella väkivaltaiselta. Tai ainakin mies. Ja heillä on nyt vauva. Sano mitä sanot, mutta minua tilanne kyllä vaivaa.

/Ap

Vierailija
12/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

Joo ei muuten vaan SYY YKSI: VAUVAN ITKU!!!

Ja syy kaksi, se suurempi syy (lue tämä aloituksesta).

Ilmeisesti vauvapalsta oli väärä paikka tulla avautumaan, kun kaikki luulevat nyt että nillitän siitä vauvan itkusta. Toistan; totta kai se jonkin verran vi.tuttaa, mutta pystyn mainiosti elämään sen vi.tutuksen kanssa. Ei se vauva kiusallaan itke.

/Ap

13/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin ennen n. 6 kerroksisessa kerrostalossa ja meidän yläkerran naapurit riiteli välillä hyvinkin äänekkäästi. Asuttiin asunnossa noin neljä vuotta, silti en tuntenut naamalta muita kuin meidän kanssa samassa kerroksessa asuvat ihmiset, joihin oikeasti törmäsi välillä kun oltiin ovilla yhtä aikaa. Ei mitään hajua, oliko joku random ylempiin kerroksiin kulkija esimerkiksi jompi kumpi noista riitelijöistä, tai mihin kerrokseen ne ihmiset oli ylipäätään menossa.

Vierailija
14/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28623 kirjoitti:

Me asuttiin ennen n. 6 kerroksisessa kerrostalossa ja meidän yläkerran naapurit riiteli välillä hyvinkin äänekkäästi. Asuttiin asunnossa noin neljä vuotta, silti en tuntenut naamalta muita kuin meidän kanssa samassa kerroksessa asuvat ihmiset, joihin oikeasti törmäsi välillä kun oltiin ovilla yhtä aikaa. Ei mitään hajua, oliko joku random ylempiin kerroksiin kulkija esimerkiksi jompi kumpi noista riitelijöistä, tai mihin kerrokseen ne ihmiset oli ylipäätään menossa.

Noniin, eksyi tähän keskusteluun sentään yksi kerrostaloasujakin. :)

Olen tosiaan voinut törmätä tuohon pariskuntaan rappiksessa, mutta en välttämättä. Ei mulla ole siinä tilanteessa hajuakaan missä asunnossa he asuvat. En ala kyselemään ohi kulkevilta ihmisiltä että hei missäs asunnossa sinä oikein asut. :D Eihän rappukäytävässä sen jälkeen uskaltaisi kukaan enää kulkeakaan.

/Ap

Vierailija
15/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin sinuna selvittää, kenellä se vauva on ja jos vanhemmat ovat hunalaassa tai tappelevat niin tee lasu.

Vierailija
16/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, kerrostalossa pystyy hyvinkin asumaan vaikka vuosikymmenen tuntematta ollenkaan naapureita. Ei lainkaan epätavallista. Esim. minä olen asunut tässä talossa nyt 7 vuotta, mutta ei ole hajuakaan keitä edes samassa rapussa asuu, paitsi vastapäisessä asunnossa kun ollaan osuttu samaan aikaan rappukäytävään.

Vierailija
17/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäisin sinuna selvittää, kenellä se vauva on ja jos vanhemmat ovat hunalaassa tai tappelevat niin tee lasu.

Lasua mietinkin. En siis vielä, mutta jos vauvan itkua kuuluu jatkossakin (eli on syytä olettaa että kyseessä on pariskunnan jälkeläinen), ja tappelut jatkuvat niin kai sitten teen lasun. En kyllä tiedä onnistuuko se niillä tiedoilla mitä minulla heistä on, eli osoite ja sukunimi.

/Ap

Vierailija
18/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kerrostalokyttääjä siellä! Varmaan joku vauvahullukin vielä, joka käy autot läpi kaukaloiden varalta. Kyseletkö rekkarinumeron perusteella autojen omistajatkin? 

Itse olen asunut asunnossani vuosia enkä todellakaan tunnista naapureita ulkonäöltä, en edes sitä yläkerran metelöijää, joka käsittääkseni myös on asunut täällä vuosia.

Vierailija
19/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisia kyttääjiä on kerrostalot täynnä. Valitettavasti.

Vierailija
20/57 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisia kyttääjiä on kerrostalot täynnä. Valitettavasti.

Kai minä sitten olen kyttääjä. Se on kuitenkin ihan lakiin kirjattu, että jos joku tarvitsee akuuttia apua niin sitä on kynnelle kykenevän paikalle soitettava. Ja jos on huoli lapsen olosuhteista niin on otettava yhteys virkavaltaan tai tehtävä suoraan lastensuojeluilmoitus.

Muuten minua ei kyllä kiinnosta tippaakaan mitä muut ihmiset tässä talossa puuhaavat, mutta väkivaltaan ja/tai lapsen kärsimykseen puutun varmasti. Vaikka sitten olisin kyttääjä.

/Ap