Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisi tässä tilanteessa

Vierailija
04.07.2019 |

Olemme molemmat itä-suomessa kotoisin, mutta asumme nyt töiden takia etelä-pohjanmaalla. Minulla olisi töitä kuopion seuduilla, mutta en voi edes hakea, koska mies kieltää. Tämä rassaa mun mielestä suhdetta tosi paljon. Mies on tradenomi ja töitä ei hänen mukaansa ole, itse olen tämän vuoden alussa seurannut työpaikkoja ja minulla olisi ollut 10 vakipaikkaa mitä olisin voinut hakea(itse elintarvikkeiden valmistaja). Meillä on 1v lapsi ja mietin et erotako koko liitosta. Molempien suku+meillä on mökki asuu itä-suomessa, et mitähän tässä tilanteessa muut tekisivät?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät kotiäidiksi tietysti. Nauti perheestäsi, äläkä haikaile turhia. Hyvänen aika!

2/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Otsikossasi kyselet, mitä joku muu tekisi tilanteessasi. Tekstissäsi kirjoitat, että mies kieltää sinua. Minulle tuli näistä mieleen, onko oma minäsi, oma tahtosi ja itsenäisyytesi jäänyt varjoon? Oletko tottunut siihen, että joku muu määrittelee sinun tekemisesi ja tietää asiat paremmin?

Parisuhteessa kumpikin vastaa omasta käytöksestään ja siitä, että kunnioittaa toisen rajoja. On eri asia tehdä päätöksiä yhdessä kuin se, että toinen kieltää, määrää tai hallitsee ja toinen alistuu ja tottelee. 

Minulle tuli mieleen, että teille voisi tehdä hyvää keskustella parisuhteenne tilasta ammattilaisen parissa. Seurakuntien perheneuvonnasta voisi varata ajan parisuhteen huoltamiseen.  Mutta myös sinun kannattaa tutkistella omaa itsenäisyyttäsi.  Olet erillinen ihminen, vaikka oletkin parisuhteessa. Toimiva liitto syntyy vain, jos erillisyys ja yhteys ovat tasapainossa. 

Miltä nämä pohdiskeluni sinusta kuulostavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö, että miehelläkään ei ole töitä ja kieltää sinun työnhaun. Nyt haet niitä töitä ja katsot minne pääset ja mitä tapahtuu liitolle. Miksi mies ei hae töitä samoista paikkakunnista?

Toisen ehdoilla ei voi elämää elää. Puoliso ei voi kieltää asioita. Perheenä toki yhdessä yleensä päätetään tietyt asiat, mutta joskus se ei vain toimi. Toinen ei voi jarruttaa ja päättää yksin tärkeistä asioista ja varsinkin kun ne asiat koskevat enemmän toista ja liittyvät perheen toimeentuloon ym tärkeään.

Vierailija
4/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä kiertää, et mies uskoo äitiään, et hänellä pitää ensi olla työpaikka ennenkuin pystyy muutamaan. Aina alkaa ärsyttää, kun tulee uusi työpaikka mitä voisi hakea mies uskoo äitiään. Tällä paikkakunnalla ei ole lapsenhoito apua, ainoastaan molemmat työpaikat.

Ap

Vierailija
5/5 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö, että miehelläkään ei ole töitä ja kieltää sinun työnhaun. Nyt haet niitä töitä ja katsot minne pääset ja mitä tapahtuu liitolle. Miksi mies ei hae töitä samoista paikkakunnista?

Toisen ehdoilla ei voi elämää elää. Puoliso ei voi kieltää asioita. Perheenä toki yhdessä yleensä päätetään tietyt asiat, mutta joskus se ei vain toimi. Toinen ei voi jarruttaa ja päättää yksin tärkeistä asioista ja varsinkin kun ne asiat koskevat enemmän toista ja liittyvät perheen toimeentuloon ym tärkeään.

Miehellä on kyllä töitä, mut rassaa, et tuo tradenomin tutkinnolla ei saa mitään ja mies ei lähde työ ohessa opiskelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän