Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taidan olla onnenkaisa: asun maaseudun rauhassa järven äärellä omakotitalossa

Vierailija
03.07.2019 |

Säälin kerrostaloissa asuvia, joudutte kuumuudessa ahdistelemaan. Itse pulahdan kotipihalta vilpoisaan järveen ja juon aamukahvit puutarhassa linnun liverryksestä nautiskellen. Ja samaan aikaan sinä hajoat kerrostaloluukkuusi. 😄

Kaisa

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sääli Kaisaa kun on keskitalven pakkaset ja pimeät ja Akateemiseen ja Hakaniemen halliin pääsee sporalla tai uimahalliin, Ekbergiin kahville, oopperaan, leffaan, yliopistolle jne jne.

Tila loppuu kun kaikki tukkii pääkaupunki seudulle

Vierailija
22/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja järvikin on ihan rannassa

Se on kyllä ihme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kulkee sporalla.

Vierailija
24/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta. Jos voisin, asuisin maalla veden äärellä toukokuun - elokuun ja Helsingin keskustassa syyskuun - lokakuun ja maalis - huhtikuun, marraskuun - tammikuun voisin olla Thaimaassa.

Vierailija
25/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin kaukaisilla maaseuduilla omakotitalossa asuvia, jotka joutuvat kärsimään ainaisista ötököistä ja tontinkunnostustöistä. Ilmastoidussa kerrostalossani saan nauttia aamukahvin parvekkeella, josta aukeaa kaunis näkymä läheiseen puistoon. Ihmiset kiiruhtavat töihin kaupungin kaduilla, pikkuiset kahvilat avaavat oviaan ja kirkonkellot soivat keskipäivän aikaan merkaten lounasajan alkamista. Taloyhtiön piha on talonmiehen ansiosta ympäri vuoden siistinä pidetty, enkä tarvitse omaa autoani useinkaan päästäkseni kauppaan/teatteriin/sairaalaan/mihin nyt ikinä haluankin. Samalla maaseudulla omakotitaloissa asuvat hajoavat mökkeihinsä, joista aina jokin kulma repsottaa: milloin on putsattava rännit, leikattava nurmi, tuhottava ampiaispesiä tai muurahaiskekoja tai häädettävä kattorakenteisiin pesiään rakentavia oravia. Ah ihanuutta! Minun ei koskaan!

Vierailija
26/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa kuvaili juuri painajaiseni! Hyttysiä, paarmoja, kärpäsiä. Punkkeja, käärmeitä. Ympärillä synkkä hiljaisuus, mitä nyt varis jossain saattaa vaakkua. Hirvikärpäsiä hiuksissa!

Olen kaupunkieläin.

Vierailija
27/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattele Kaisa, meillä on omakotitalo järven rannalla ja kesähuvila merenrannalla. Taidan olla varsin onnekas ihminen! 

Minä olen nainut vain rakkaudesta.

Vierailija
28/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerrostaloasunto 4 km ison kaupungin keskustasta. Pääsen töihin bussilla, lyhyessä ajassa. Bussilla kuljen myös 10-15 minuutissa leffaan, konsertteihin, teatteriin ja mihin tahansa keskustan tapahtumiin. En tarvitse autoa eikä lumitöitä koko talviaikaan. Asuntoni on lämmin, kaunis ja hyvässä kunnossa. Hiljainenkin, koska katu on toisella puolella taloa.

Mökki on 40 km kotoa. Ja siellä tietty ollaan suuri osa kesästä.

Kadettaako?

Vierailija
29/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla Kaisalla kaikki hyvin kun tänne tuohon tyyliin avautuu. Jos olisi kaikki hyvin niin ei ihminen tuntisi tarvetta sääliä toisten hajoamista. Kaisalla taitaa olla elämän valttikortit hukassa. Mutta toki se talo maalla ja järvi jonne juosta.

Vierailija
30/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kaukaisilla maaseuduilla omakotitalossa asuvia, jotka joutuvat kärsimään ainaisista ötököistä ja tontinkunnostustöistä. Ilmastoidussa kerrostalossani saan nauttia aamukahvin parvekkeella, josta aukeaa kaunis näkymä läheiseen puistoon. Ihmiset kiiruhtavat töihin kaupungin kaduilla, pikkuiset kahvilat avaavat oviaan ja kirkonkellot soivat keskipäivän aikaan merkaten lounasajan alkamista. Taloyhtiön piha on talonmiehen ansiosta ympäri vuoden siistinä pidetty, enkä tarvitse omaa autoani useinkaan päästäkseni kauppaan/teatteriin/sairaalaan/mihin nyt ikinä haluankin. Samalla maaseudulla omakotitaloissa asuvat hajoavat mökkeihinsä, joista aina jokin kulma repsottaa: milloin on putsattava rännit, leikattava nurmi, tuhottava ampiaispesiä tai muurahaiskekoja tai häädettävä kattorakenteisiin pesiään rakentavia oravia. Ah ihanuutta! Minun ei koskaan!

Käytkö itse koskaan töissä kun kerkeät ikkunasta katsella toisten töihinmenoa, vai makaatko vain perse homeessa?

Vierailija
31/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaupunkielämästä. Ikkunastani nään juoppojen ja heikko-osaisten kävelevän katua pitkin. Muutaman kerran olen hypännyt sammuneen yli ulko-ovella. Tunnen itseni puhtaaksi ja terveeksi, kun näen metsien miehen ryystämässä juomaansa. Kuinka ihanaa on oma koti ja suihku.

Olen kamala ihminen, mutta voin hyvin keskellä kontrastia. Kuuntelen riitoja ja raivoamista, sirpaleiden ääntä. Seuraan vierestä muiden suuria tunteita. Imen nuo tunteet itseeni tarvitsematta kuitenkaan elää sitä tuskaa.

Vierailija
32/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö itse koskaan töissä kun kerkeät ikkunasta katsella toisten töihinmenoa, vai makaatko vain perse homeessa?

Teen kaksivuorotyötä. Työpäiväni voi sijoittua mihin tahansa 05:00-23:00 väliin. Toki en voi siis aina katsella muiden kirmaavan aamulla töihin. Joskus olen yksi aikaisin töihin lähtevistä, mutta toisinaan saan nukkua pitkään ja nauttia iltahämärässä kotiin palatessani kauniista kaupungin valoista.

Vierailija
33/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on liian rauhallista. Pää hajoaisi pelkästä linnunlaulusta ja veden liplatuksesta.

Oksentaisin onnesta kahden viikon jälkeen.

Vierailija
34/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kaksivuorotyötä. Työpäiväni voi sijoittua mihin tahansa 05:00-23:00 väliin. Toki en voi siis aina katsella muiden kirmaavan aamulla töihin. Joskus olen yksi aikaisin töihin lähtevistä, mutta toisinaan saan nukkua pitkään ja nauttia iltahämärässä kotiin palatessani kauniista kaupungin valoista.

Kello viisi aamuyöllä keskellä kaupunkia on ihanaa. Silloin kuulee linnunlaulun.

Vierailija
35/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kaupunkielämästä. Ikkunastani nään juoppojen ja heikko-osaisten kävelevän katua pitkin. Muutaman kerran olen hypännyt sammuneen yli ulko-ovella. Tunnen itseni puhtaaksi ja terveeksi, kun näen metsien miehen ryystämässä juomaansa. Kuinka ihanaa on oma koti ja suihku.

Olen kamala ihminen, mutta voin hyvin keskellä kontrastia. Kuuntelen riitoja ja raivoamista, sirpaleiden ääntä. Seuraan vierestä muiden suuria tunteita. Imen nuo tunteet itseeni tarvitsematta kuitenkaan elää sitä tuskaa.

Noh, jos itse on hajuton ja mauton ujo piimä, joka huomaamattomasti tarkkailee muita, niin suotakoon tuo.

Vierailija
36/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista onnellisemmalla hetkilläni en koskaan kirjoita vauvapalstalle.

Onnen Kaisa on vielä aika nuori tai ainakin aika raakile tapaus kun joutuu jotenkin omaan onneaan täällä pönkittää.

Kaikkea hyvää kuitenkin sinne luonnon rauhaan.

Haikailen itse hieman kerrostaloon kun on tässä omakotitalossa omat hommansa. Kesällä kiva, mutta onhan tämä aika kaukana kaikesta, kun on täällä kaupungin laidalla meren rannalla.

Vierailija
37/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Veitola yökylässä Markkasen luona,kyllä mua ahdistais asua laillaan, korkealla kerroksissa kymmenien metrien korkeuksissa maan pinnasta. Luonto jossain pitkien ruuhkaisten katuosuuksien takana. Mikään ei ole niin ihanaa,kun saa muutamalla askeleella olla ulkona maan kamaralla ja luonto on siinä.

Ootko ikinä miettiny että kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä?

Kyllähän minä sen tiedän!! Miks pitää aina vastata niin kettumaisesti! Kerroin nimenomaan omasta tuntemuksesta.

Elä välitä, noien helevetin säätäjien pitää päästä aina pätemään toisia latistamalla. Mieluusti asusin laillais, vaan kivikylässä on asuminen, pääsispä pois järven ääreen itekkii. Hyvää jatkova siule.

Vierailija
38/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaisa kuvaili juuri painajaiseni! Hyttysiä, paarmoja, kärpäsiä. Punkkeja, käärmeitä. Ympärillä synkkä hiljaisuus, mitä nyt varis jossain saattaa vaakkua. Hirvikärpäsiä hiuksissa!

Olen kaupunkieläin.

Niiin näköjään kun et tiedä ettei näitä mainitsemiasi ympäri vuoden ole. Mitäs negatiivistä on vastaavasti kaupungissa,melu,pakokaasut,narkkarit,kerjäläiset,ja ne joista ei saa puhua ..jne..

Vierailija
39/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajattelee minunkin puoliso, asumme järven rannalla, on pihasaunaa, iso talo ilmalämpöpumppuineen.. Maksoin koko paskasta reilu 600000 euroa muutama vuosi sitte

Itse vihaan tätä paikkaa, tai paikassa ei ole mitään mutta kanssa asujien kotihoidon into sapettaa. Yksin on kiva asua omakotitalossa mutta perheellisenä asuisin mieluummin kerrostalossa.

Vierailija
40/44 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun unelma, minun painajainen. Haluan asua kaupungissa. Haluan palvelut kävelymatkan päähän, nopeat ja toimivat kulkuyhteydet, kaupungin viihdemahdollisuudet, puistot, kaupat, ostoskeskukset, kahvilat, ravintolat ja muut hyödyt. Haluan asua helposti, ei ongelmia putkista, lumitöistä, lämmityksistä tai vastaavista. Huoltoyhtiö hoitaa, ongelmat korjaa. Juuri talvella rassasivat pattereita ja päivittivät ilmanvaihtoa, itse vain soitin paikalle. Lattiakaivonkin avasivat ilmsan pyyntöä. En ikinä haluaisi asua omakotitalossa järven rannalla, tuntuisi vankileiriltä. Kyllästyisin ja turhautuisin. Kesällä mielelläni mökkeilen ja viihdyn loistavasti mutta asuminen olisi nounou.

Mutta provohan tämä.