Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetän lapseni

Vierailija
03.07.2019 |

Tyttö on ollut keväästä asti sijoitettuna kun ei totellut mitään. Sossu päätti että muuttaa isälleen syksyllä. On paha olla sen takia... Muutenkin on huonot ja etäiset välit tyttöön. Koko ajan ollut vaikeaa syystä tai toisesta siitä asti kun syntyi. En tiedä miten selviän. Tuntuu niin kurjalta. Epäonnistunut olotila. On murrosikäinen. Voisiko joku lohduttaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta noin 20 vuotiaana äidin kanssa saatiin sukset pois rististä. Ollaan todella erilaiset ihmiset, joten vaati molempien puolien joutamista, että tullaan toimeen. Nykyään hyvät välit. Ehkä toivolla teilläkin näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Siis kun olin 20-vuotias ja joustamista... **

Vierailija
4/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kovasti

Olen 35v korkeakoulutettu nainen, minullakin on etäiset välit äitiini. Se tuntuu melkein joka päivä pahalta, mutta hän ei ole normaalijärkinen.

Lapsena hän luki päiväkirjaani. Hän ilkkui minua. Hän ei hankkinut perushygieniatarvikkeita, kuten shampoota yms jota murrosikäinen olisi tarvinnut, koska se maksaa... Hän ei hankkinut vanhojen tanssien pukua, koska se maksaa...

Ei ole koskaan elämässäni käyty kahdestaan yhdessä missään. Ei ostoksilla, ei teatterissa, ei millään matkalla. Hän vietti aikansa kunnallispolitiikassa ym. Sitten hän erosi isäni kanssa, joi ja sekoili 50-vuotiaana (läheisriippuvainen). Seurusteli ja seurustelee ihmeellisten ukkeleiden kanssa. Ei käy eikä soita, ei ole elämässäni, muuten kuin että tekstailee viikottain. Ei ymmärrä työstäni yhtään mitään. Ei tiedä oikeasti asioitani yhtään mitään. En voi kunnioittaa häntä, enkä luottaa häneen.

Tässä tyttären/ lapsen näkökulmasta avaamista, minkä takia ei ole kunnioitusta vanhempaani kohtaan.

Vierailija
5/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se että olen huolehtinut lähes yksin alusta alkaen tytöstä. Isänsä ollut töissä muualla. Murrosikään tultaessa ei kuunnellut mitään ja karkaillut kavereidensa kanssa. Ei käynyt koulua. Siksi oli pakko pyytää sijoitus. Isänsä kanssa on hyvät välit kun antaa kaiken periksi. Mua ei kuuntele yhtään. Ehkä on hyvä ettei tule kotiin mutta olen huolissani kuinka käy välimme. Kun ne jo muutenkin huonot. Surettaa

Vierailija
6/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä iskä on huipputyyppi

Vierailija
7/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on se että olen huolehtinut lähes yksin alusta alkaen tytöstä. Isänsä ollut töissä muualla. Murrosikään tultaessa ei kuunnellut mitään ja karkaillut kavereidensa kanssa. Ei käynyt koulua. Siksi oli pakko pyytää sijoitus. Isänsä kanssa on hyvät välit kun antaa kaiken periksi. Mua ei kuuntele yhtään. Ehkä on hyvä ettei tule kotiin mutta olen huolissani kuinka käy välimme. Kun ne jo muutenkin huonot. Surettaa

Jos on vähänkään täysjärkinen, tulee aikuiseksi kasvettuaan kiittämään sinua.

Tietenkin hän purkaa ahdistustaan sinuun, koska olet enemmän läsnä, etkä päästä helpolla.

Tee yhteistyötä sijaiskasvattajien kanssa, niin asiat lutviutuvat ajan kanssa.

Vierailija
8/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia! Miksi siis sijoitetaan isälleen? Siksikö että ei tottele sinua mutta tottelee isää? Onko lapselta kysytty miksei tottele sinua? Haluaako lapsi mennä mieluummin isälleen asumaan? Hänenkin mielipidettään pitäisi kysyä ja kunnioittaa. Eihän isällä asuminen kai tarkoita että menettäisit lapsen. Hän voi olla luonasi 50:50 tai joka toinen viikonloppu tai jotain siltä väliltä. Vielä voit rakentaa hyvän suhteen häneen, älä luovuta tässä vaiheessa. 

Vierailija
9/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi isälleen kun tulee paremmin toimeen sen kanssa. Mä oon jo menettänyt sen. Ei ole aikoihin käynyt ns kotona kuin kääntymässä. Ei puhu mulle mitään eikä ota kontaktia. Mä masennun tästä hyvästä

Vierailija
10/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se tekee lapselle hyvää ja saa uusissa ympyröissä uuden otteen elämästään?

Vierailija
12/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi isälleen kun tulee paremmin toimeen sen kanssa. Mä oon jo menettänyt sen. Ei ole aikoihin käynyt ns kotona kuin kääntymässä. Ei puhu mulle mitään eikä ota kontaktia. Mä masennun tästä hyvästä

No hae apua, masentuminen tuosta kertoo jo sen, että olisit tarvinnut sitä hankkiessasi lapsen. Ei lapset ole mitään nukkeja, joilla leikitään.

Vierailija
13/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla vanhemmilla on sellainen olo, että kaikki on lopullisesti pielessä, kun on teinin kanssa pitkään etäiset välit ja jatkuvasti riitoja. Se on teini-ikä. Osoita ja kerro monella eri tavalla tytölle, että välität hänestä ja rakastat häntä kaikesta huolimatta. Kun pahin kuohunta on ohi, tilanne paranee kyllä.

Vierailija
14/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla vanhemmilla on sellainen olo, että kaikki on lopullisesti pielessä, kun on teinin kanssa pitkään etäiset välit ja jatkuvasti riitoja. Se on teini-ikä. Osoita ja kerro monella eri tavalla tytölle, että välität hänestä ja rakastat häntä kaikesta huolimatta. Kun pahin kuohunta on ohi, tilanne paranee kyllä.

Ei sitä kiinnosta mun yhteydenotot. Vaikka oon kyllä sanonu että on mulle tärkeä. Se haluaa olla vaan isänsä kanssa tekemisissä

Vierailija
15/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun siskolta. Sisko oli 13-vuotias, kun muutti perhekotiin. Sen jälkeen äiti yritti paikkailla välejä ostamalla siskolle viinaa (siskolla alkoi alkoholiongelma 11-12-vuitiaana, 13-vuotiaana huostaanotettiin). Nyt äidillä ja siskolla on läheiset välit. Äiti tekee kaiken mitä sisko haluaa ja sisko on tyytyväinen.

Ehkä tämä voisi olla varoittava esimerkki miten sun ei ainakaan kannata yrittää niitä välejä paikkailla.

Anna tilanteen rauhoittua. Tytär arvostaa tulevaisuudessa enemmän kasvattajaa. On varmasti vielä kiitollinen sulle.

Vierailija
16/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki vielä järjestyy, kun aikaa kuluu.

Vierailija
17/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ♥️

Vierailija
18/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan teitä rukouksin.

Vierailija
19/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten pitää vaan päästä aikaseen itsenäistynämään, sellanen olin itsekin ja nyt on taas välit äitiin paremmat ku ikinä!

Vierailija
20/20 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi