Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä: mä suunnittelen ruokia, laitan ruokaa, siivoan ja raivaan keittiötä ja sitten voikin taas aloittaa uutta!?

Vierailija
03.07.2019 |

Olemme lapseton keski-ikäinen pari, asumme kaupungin keskustassa ja taloutemme pyörii helposti ja vaivattomasti, myöskin ruokahuolto.
Mennäänpä saareen miehen perintömökille, niin johan muuttui päivieni kulku!

Siis tätä laittamista, veivaamista, suunnittelua, kellarin ja jääkaapin tutkimista, miehen tuomien kalansaalden jalostamista syötäväksi! En jaksa. En pysty kykeentymään. Olen ihan loppu.
Ja vasta pälkähti päähäni että miten sellaiset ihmiset klaaraa tän show’n joilla on lapsia roikkumassa vaatteissa parin tunnin välein ja kinuamassa nälkäänsä?
Kiessus.
Ainoat mahdollisuudet saada jotain muuta ruokaa on ajaa veneellä reipas matka ja syödä jtn kamalaa pizzaa...
Täytyy olla joku Martta-ihminen, ehtoisa emäntä syntyjään että tästä ruokashouvista selviää. Ei ole mun juttu kyllä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsojen ihmisten elämä on hankalaa.

Vierailija
42/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen suunnittelemista ja vaivaa ruoan laitosta on mökillä?

Kala grilliin tai savustuspönttöön. Jos tästäkin saa ongelman itselleen niin elämä on aika helppoa.'

Aikaa on kuitenkin maata palstalla? 

Miehelle ruoka pitää olla hyvää ja vaihtelevaa.

Mitään pyttipannuja tai paistettuja nakki-kananmuna-sörlssedönejä ei kannata tarjota, tulee valitusta. Itse pärjäisin yksinkertaisella ja erittäin vähällä vaivalla.

Mieluiten lipittelisin viiniä ja vaikkapa roikkusin palstalla tosiaan.

Ainoa hyvä puoli tässä on, että pystyn vetämään aika rauhassa viiniä kun veivaan keittiössä. Muuten vois tulla siitä sitten sanomista.

Sita suuremmalla syylla mies ottakoon vetovastuun ruuista, ainakin 50-50.

Edelleen, mita mies tekee silla valin kun sina toimit piikana? 

Mies huoltaa veneittään, laituria, raivaa risukkoja, tekee puita ja kantaa niitä sisälle ja saunalle, käy verkoilla, puhdistaa niitä, perkaa verkkojaan ja kalojaan, lämmittää saunaa, pesee sitä, öljyä jotain huonekaluja , asettelee hyttysverkkoja, suunnittelee aurinkopaneelien asennusta -kyllähän sitä hommaa on.

Syödään tukeva puuroaamiainen , kananmunia ja leipää. Sekä yksi lämmin ateria alkuillasta. Iltapala jotain voileipää.

En ole mikään keittiön ihmeiden-tekijä: tyhjästä ja parista säilypurkista tomaattikastiketta ihania aterioita. Ei riitä mielikuvitus eikä voimat.

Vene tai laituri ei tarvitse päivittäistä huolto, risukkojakaan ei koko aikaa lisää kasva. Saunan lämmitys tapahtuu kerran päivässä. Hyttysverkot pysyvät paikoillaan asettelematta ja aurinkopaneelin asennusta voi suunnitella samalla kun vaikkapa grillaa kalaa. Ei noihin hommiin saa millään koko päivää menemään. 

Ohis hieman, mutta näitä vastauksia mä en kertakaikkiaan tajua! Joku täysin tuntematon ihminen jossain netin päässä vastaa ja luettelee kirjaimellisesti ap:n mainitsemat miehensä mökkipuuuhastelut!? Ja toteaapa siihen sitten tyytyväisenä, että joopa! Problem solved!

Ihan niinkuin joku voisi tietää mitä ja millainen se mökkipaikka on, ja mitä siellä tarkalleen joku tekee.

Kun ei tämäkään vastaaja edes senverra osaa sisäistää lukemaansa, että ne mainitut miehen puuhastelut EI OLE se ongelma!

Vaan se, että ap ei ole keittiöihminen, ei ruuanlaittaja, ei mielikuvitusta ja ideoita ruokaan liittyen, homma tuntuu vaivalloiselta ja käy voimille!! Se on se problem.

Mä en tajua että suurin osa ei sitä tässä tajua.

Ruvetaan vaan hankaaman, että ei voi saunan lämmittäminen kestää niin-ja-niin kauan. Ei tässä varmasti ollut siitä kysymys.

Ongelmahan on se, että miehelle pitää olla hyvää ja vaihtelevaa ruokaa. Muuten tulee valitusta.

Tuollaisen ihmusen pitää tehdä ruokansa itse ja aikaakin siihen on vallan mainiosti.

ihmisen*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka lässytätte miehen passaamisesta, väitättekö että aloittaja ei itse syö mökillä mitään? 

Vierailija
44/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka lässytätte miehen passaamisesta, väitättekö että aloittaja ei itse syö mökillä mitään? 

Mieshän siitä ruuasta valitti.

Vierailija
45/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja sanoi että mies valittaa, jos tekee yksinkertaisia ruokia, jotka aloittajalle kelpaisi. Kyllä sellainen mies kokkaa itse tai on syömättä. Esittää vielä omat huvittelunsa jonain työnä.

Vierailija
46/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö tietenkin. Tarkoitatko siis, että miehen pitäisi myös tehdä vastavuoroisesti ruokaa ap:lle?

Vierailija
47/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö tietenkin. Tarkoitatko siis, että miehen pitäisi myös tehdä vastavuoroisesti ruokaa ap:lle?

Tarkoitatko siis, että aloittajan pitää käydä niinä päivinä kalassa? 

Vierailija
48/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herramunjee ku täytyy ihan jääkaappiinki kurkata ruokaa laittaessa...

Vierailija
49/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko siis, että aloittajan pitää käydä niinä päivinä kalassa? 

Kalastus kannattaa ehdottomasti lopettaa molempien, jos se on tuollainen rasite. Miehellä on siitten aikaa panostaa ruokaan jos se on tärkeää, ja nainen saa levätä, jos se on tärkeää.

Jos mökki estää lomalla lepäämisen, siellä käyminen pitää lopettaa.

Vierailija
50/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen naisen valitus ja märinä on ehtymätön luonnonvara. Sen jos saisi jotenkin valjastettua energiantuotantoon, niin uutta ydinvoimalaa ei tarvittaisi ja edellisetkin voitaisiin ajaa alas.

Vierailija
51/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaja siivoaa itse saaliinsa. Ja kun kalastus ilmiselvästi on ajanvietettä, mies voi harrastaa sitä silloin kun siihen riittää aikaa. Oikeasti, jos meidän mökillä mies yrittäisi kalastuksen varjolla lykätä kaikki taloustyöt minulle, menisin kirjan kanssa makaamaan riippumattoon tasan tarkkaan samaksi ajaksi kuin mies luuhaa kalassa.

Vierailija
52/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en harrasta mökkeilyä mistään hinnasta. Neljän tähden hotellissa kelpaa lomailla.

Vierailija
53/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen naisen valitus ja märinä on ehtymätön luonnonvara. Sen jos saisi jotenkin valjastettua energiantuotantoon, niin uutta ydinvoimalaa ei tarvittaisi ja edellisetkin voitaisiin ajaa alas.

Niin, on se kumma kun ei akka lomallaan haluaisi  alkaa piiaksi ja orjaksi, kun mies vähän kalastelee ja nauttii ulkoilmasta. Ja voi sitä suomalaisen miehen valituksen ja märinän määrää, kun ruuan pitäisi olla "kurmeetta eikä mitään pyttäriä!"

On se rankkaa sniif.

Vierailija
54/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Sen sijaan jokainen mies olisi innoissaan, jos pääsisi keittiöhommiin naisen sukulaisten mökille (ja haukut tulisi jos ruoka on liian yksinkertaista) samalla kun vaimo järjestelisi kirjahyllyjä, lukisi tuntitolkulla kirjoja päivässä, ja ompelisi sukulaisille istuintyynyjä. Ei kuuluisi miehiltä mitään valitusta, jos lomat kuluisivat näin.

Vierailija
55/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maatalon ehtoisa emäntä ja elämäni on tuota ympäri vuoden.

Rahaa ei riitä ostaa kaikki valmiina eli tehdään ruokaa puhtaista raaka-aineista.

Tiskikone pyörii monta kertaa päivässä ja pyykkikone myös.

Vierailija
56/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on se kumma kun ei akka lomallaan haluaisi  alkaa piiaksi ja orjaksi, kun mies vähän kalastelee ja nauttii ulkoilmasta. Ja voi sitä suomalaisen miehen valituksen ja märinän määrää, kun ruuan pitäisi olla "kurmeetta eikä mitään pyttäriä!"

On se rankkaa sniif.

Juuri tuollaisen kommentin jälkeen kiitän luojaani, ettei tarvitse kuunnella akan märinää mökilläni.

Mikä hienosti soiva hiljaisuus.

Laitan itselleni salaatin kolmessa minuutissa. Ja kahvit päälle kaksi minuuttia.

Ja siivoan kun siltä näyttää.

Loput 22 tuntia teen mitä lystään.

Vierailija
57/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan teille kaikille maakravuille kerrostalokuutioissanne! Tulikuuma parveke koko päivän aurinkoon eikä kylppärissä tietenkään ikkkunaa että sais sitäkään tuuletettua! Lähiössä ei kuulu kuin pihojen kakaroidrn jatkuva huuto ja rääkyminen. Autona joku semipaska, j rahat loppui just siinä kohtaa kun ilmastoinnista tuli puhe. V—u että sen täytyy olla tuskaa.

Me ollaan saaressa, puhtaassa ilmassa, omalla terassilla katellaan auringonpaistetta. Xo: lla käy alkossa Dahlsbrukissa 30min. Juomat on jalojuomia mitä sieltä haetaan, viinarallia ei tarvetta enenmpää.

Laitan juuri uudet perunat tulille, tuoretta kalaa, yrittejä ja salaatteja.

En valita, mulla jääkaappi ja pakastin bunkrattu hyvään malliin.

Mies tekee ja hakee ja laittaa mulle mitä haluan.

Tsori siitä. Mulla kaikki loistavasti.

Vierailija
58/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mökillä tarvitse syödä mitään gourmet-aterioita vaan tavallista ruokaa. Aamupalaa ja välipalaa voi jokainen ottaa itse. Tavallisen lounaan ja illallisen tekoon menee yhteensä enintään tunti. Ja nekin voi tehdä perheen kanssa yhdessä. Ihme uhriutumista taas.

Vierailija
59/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mökillä tarvitse syödä mitään gourmet-aterioita vaan tavallista ruokaa. Aamupalaa ja välipalaa voi jokainen ottaa itse. Tavallisen lounaan ja illallisen tekoon menee yhteensä enintään tunti. Ja nekin voi tehdä perheen kanssa yhdessä. Ihme uhriutumista taas.

Niin. Mieheltä, joka vaatii jotain muuta passaamista.