Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan käynyt kuivasilmäisyystutkimuksissa?

Vierailija
03.07.2019 |

Onko kukaan käynyt silmälääkärillä tutkituttamassa kuivia silmiä? Paljonko maksoi? Haluaisin käydä, kun silmiä kirvelee ja punoittaa. Kauppakeskukset ovat ihan pahimpia paikkoja valon ja ilmastoinnin takia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään silmälääkärillä, kyseessä voi olla esim. meibomin rauhasten toiminhäiriö, syitä voi olla muitakin, tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Älä pohdi yksin, vaan hae apua lääkäriltä, voit katsoa hintoja netistä. Uskon, että apua löytyy  vaivaasi.

Vierailija
2/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen käymään silmälääkärillä, kyseessä voi olla esim. meibomin rauhasten toiminhäiriö, syitä voi olla muitakin, tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Älä pohdi yksin, vaan hae apua lääkäriltä, voit katsoa hintoja netistä. Uskon, että apua löytyy  vaivaasi.

Kiitos vastauksesta! Olen tosiaan aikeissa mennä silmälääkärille kuivasilmätutkimukseen kunhan ehdin. Yritin hintoja googletella, mutta en oikein löytänyt. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muuten kuivuutta? Limakalvojen tms.

Mulla tuli e-pillerien käytön aikana tosi kuivat silmät ja suukin kuivui.

Vierailija
4/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin silmälääkärillä kun silmissä oli aika ajoin kuin neulojen pistoja, jotka vaihtui nuppineuloista hakaneuloihin. En tajunnut, että ongelma oli kuivasilmäisyys (kilpirauhasen vajaatoiminta). Niinpä käytän aamuin illoin silmätippoja.

Vierailija
5/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla muuten kuivuutta? Limakalvojen tms.

Mulla tuli e-pillerien käytön aikana tosi kuivat silmät ja suukin kuivui.

Ei ole, enkä käytä hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
6/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoista en osaa sanoa koska itse pääsin työterveyden kautta ilmaiseksi, mutta testi oli todella epämukava! Mulle tehtiin Schirmerin testi eli laitettiin alaluomien sisäpuolelle liuskat, laput tms. Istuin ne silmissäni sairaalan käytävällä testin ajan, silmiä poltti ja koska todella kärsin kuivista silmistä, laput pysyivät kuivina eli paikallaan ja niiden pois ottaminenkin oli siten aika kauheaa. Hoidoksi suositeltiin reseptivapaita kosteuttavia silmätippoja eli testi oli sinänsä ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
7/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, varmasti inhottava kokemus. Eikö sinulla tutkittu luomia? Tehtiinkö mitään muuta kuin tuo testi?