Miten voi olla näin vaikea löytää hiukan muotoon ommeltu, ryhdikäs tummansininen (tai musta) trikoomekko.
Jossa lyheyköt hihat ja polvipituus. Olen etsinyt nettikaupoista viikkoja :(
Kommentit (29)
Sanna Hopiavuorella on laadukkaita, kotimaisia ja kutinsa pitäviä trikoomekkoja monessa klassisessa mallissa. Esim. Sokos nykyään myy näitä. Suosittelen, itsellä parikin kappaletta: https://www.hopiavuori.com/fi/tuoteryhma/408787
Vierailija kirjoitti:
Trikoota harvoin tehdään muotoon ommelluksi, koska se on aika hankalaa kankaan jouston takia, ja joustavana kankaana se ”sopii” useimmille ilmankin. Vaikka usein muotoleikkaus olisi ryhdikkäämmän näköinen.
On noita. Paljon. Ei ehkä jollain hm:llä, mutta aikuisten vaatteita myyvillä merkeillä. Itselläni on yksi jossa on kaksinkertainen trikoo räätälöityä mallia, merkki Saint tropez.
Trikoomekkoja saa halpakaupoista. Lyhythihaiset on kyllä yleensä järkyttäviä ohuita riepuja, pitkähihaisissa saattaa olla kunnon kangasta. Ja kokoja ei kovin isolle löydy kun normaalisti s kokoisenkin on otettava m-l ettei näytä makkarankuorelta.
Mulla on hyvä basic trikoomekko H&M:ltä ja just ostin New Yorkerin alesta 2,99e mustan mekon. Molemmissa pitkät hihat.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Hopiavuorella on laadukkaita, kotimaisia ja kutinsa pitäviä trikoomekkoja monessa klassisessa mallissa. Esim. Sokos nykyään myy näitä. Suosittelen, itsellä parikin kappaletta: https://www.hopiavuori.com/fi/tuoteryhma/408787
Noi ei kyllä millään muotoa täytä käsitettä istuva.
Näyttää suorista kappaleista kyhätyiltä, vyöllä kurtistaminen ei tee vaatteesta istuvaa.
Vähän kuin B-mielisairaalan potilasvaatteet vanhoissa elokuvissa
Ap, mulla on laadukas ja ryhdikäs Benettonin joustava neulosmekko (ei neulemekko), joka muotoonleikattu, puolipitkät hihat, polvipituinen, melko avara pääntie. Kesäkäyttöön pidän itse sitä kyllä turhan paksuna. Kerran päällä ollut "pikkumusta".
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tietää mistä löytää tiukkoja, trikoisia, nilkkapituisia maksihameita (ei mustia, koska tulee ma**et ja s**alit mieleen) niin saa vinkata myös. Ollut vaikea löytää. T. Ei ap
Lidl:ssä noita on joskus.
Kts Prisman yöpaidat: siellä on yksi tummansininen Nanso mutta vaatteen lapussa lukeekin oloasu. kiva perus kotimekko.
Jos sulla on vähintään D-kuppi niin Lumingeriesta löytyy ainakin.
Entäs Neulomo-merkki? Prismasta löytyy.
No en nyt sanoisi, että väärää infoa... Ompelijoilta kannattaa kysellä hintoja etukäteen. Ehkä jopa joku ompelutaitoinen ystävä/tuttava voi ommella mekon? Olen varma siitä, että kannattaa maksaa mielummin laadukkaasta kankaasta ja yksilöllisestä "mittatilausmekosta" kuin tilata joku - vaikka sitten miten kallis ja brändiltään hieno, mutta pahimmillaan mitoitukseltaan täysin epäsopiva mekko - postimyynnistä.
Kukin tietty tyylillään! Suomi on vapaa maa :o)