Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinini tietää jo ettei halua lapsia.

Vierailija
02.07.2019 |

18v täyttävä nuori mies todennut asian pariinkin kertaan, ei kuulema näe perheen perustamisessa oikein järkeä.
Saanko olla surullinen? No, olen silti 😢

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit intoutuu lihansyönnin ilmastovaikutuksista, mutta lisääntyvät kyllä aivan huoletta. Jopa vaativat kaikille oikeutta lisääntyä.

Miksi luontoa yritetään suojella, siksikö, että luonto saisi kukoistaa ilman ihmisiä sitä tuhoamassa? Että sittenkö asiat olisi hyvin, kun yksi planeetta lilluisi universumissa, eikä olisi ketään, joka siitä välittäisi?

Vierailija
42/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko olemaan homo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli lapsesta saakka itsestään selvää, että omia lapsia en elämäni aikana hanki. Nyt olen 51-vuotias ja päätös on pitänyt.

Vierailija
44/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen aikuisista lapsista kukaan ei ole hankkinut lapsia. Aikuisia lapsia meitä on 5, joista yksi ei vain ole hedelmällinen ja 4 ei vain halua tällä hetkellä. En tiedä tuleeko meistä oikeasti yksikään kuudesta lapsesta lisääntymään koskaan. Yhdellä on kriteerinä ihminen, jota rakastaa, mutta ongelma on siinä, että hän ei pidä yhteiselosta lainkaan, eli on erakko. Toinen ei halua lapsia lainkaan, vaikka lapsisa pitääkin. Kolmas ei saa lapsia vaikka haluaa, neljäs lykkää ja minä en todellakaan tahdo lapsia. Nuorimmaisesta en vielä tiedä, mutta on muistaakseni sanonut haluavansa perustaa perheen. Näyttää siltä, että perheemme pienenee aika radikaalisti tässä sukupolvessa, mutta onko sillä mitään käytännön merkitystä? No ei ole.

Vierailija
45/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen aikuisista lapsista kukaan ei ole hankkinut lapsia. Aikuisia lapsia meitä on 5, joista yksi ei vain ole hedelmällinen ja 4 ei vain halua tällä hetkellä. En tiedä tuleeko meistä oikeasti yksikään kuudesta lapsesta lisääntymään koskaan. Yhdellä on kriteerinä ihminen, jota rakastaa, mutta ongelma on siinä, että hän ei pidä yhteiselosta lainkaan, eli on erakko. Toinen ei halua lapsia lainkaan, vaikka lapsisa pitääkin. Kolmas ei saa lapsia vaikka haluaa, neljäs lykkää ja minä en todellakaan tahdo lapsia. Nuorimmaisesta en vielä tiedä, mutta on muistaakseni sanonut haluavansa perustaa perheen. Näyttää siltä, että perheemme pienenee aika radikaalisti tässä sukupolvessa, mutta onko sillä mitään käytännön merkitystä? No ei ole.

Ajattele kuinka pomminvarmoja teidän vanhempanne ovat olleet lapsenlapsista, moni uskoo kolmenkin riittävän. Ja sitten on sukuja, joissa "neljällä saa yksitoista", kuten jo eläköitynyt työkaverini.

Vierailija
46/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit intoutuu lihansyönnin ilmastovaikutuksista, mutta lisääntyvät kyllä aivan huoletta. Jopa vaativat kaikille oikeutta lisääntyä.

Miksi luontoa yritetään suojella, siksikö, että luonto saisi kukoistaa ilman ihmisiä sitä tuhoamassa? Että sittenkö asiat olisi hyvin, kun yksi planeetta lilluisi universumissa, eikä olisi ketään, joka siitä välittäisi?

Siksi, että meillä olisi edes jokin elinkelpoinen koti. Minua ei haittaa, että ihmiset lisääntyvät. Minua haittaa, että ihmiset lisääntyvät kuin jotkut hiiret etenkin kehitysmaissa. Ihanteellinen maailman väestö olisi ehkä 100 miljoonaa. Nykyinen lisääntymisvauhti johtaa väkisinkin massiiviseen nälänhätään ja maailmansotiin, joten on reagoitava nyt, mikäli haluamme välttää turhia kuolemia selviytymistaistelussa.

Vierailija
47/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saat olla surullinen - toisaalta mieli voi muuttua hänellä. Minulla on kolme lasta, kaikki nuoria aikuisia jo. Heistä kaksi on sanonut, etteivät halua lapsia, yksi taas haluaa. Eihän minun auta kuin hyväksyä heidän ratkaisunsa, olivat ne mitä hyvänsä. Olen myös ajatellut, että tässä voi käydä miten vaan - voihan se olla, ettei minusta koskaan tule mummua tai sitten saan monen monta lastenlasta. Aika näyttää.

Vierailija
48/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele kuinka pomminvarmoja teidän vanhempanne ovat olleet lapsenlapsista, moni uskoo kolmenkin riittävän. Ja sitten on sukuja, joissa "neljällä saa yksitoista", kuten jo eläköitynyt työkaverini.

Lapsenlapsista on oikeus haaveilla ja niitä saa toivoa, mutta niiden vaatiminen on väärin. Jos lapsia tehdään vain lastenlasten vuoksi, niin miksi tehdä lapsia sitten ollenkaan?

Vierailija
49/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teisin myös tuon ikäisenä etten halua lapsia eikä koskaan tullut vauvakuumetta. 

N49

Vierailija
50/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväni oli jo kymmenen vanhana kauhuissaan kysynyt äidiltä, että ei kai lapsia ole pakko hankkia, jos ei halua. Kyllä monet tietävät tämän asian hyvin varhain.

Niin mäkin kysyin äidiltä lapsena ja äiti sanoi ettei tarvitse. Äiti myös sanoi, että mieli voi muuttua.

Sain kolme lasta. Luuleeko joku tosiaan, että kymmenen vanhana asiat lyödään lukkoon? 😂😂

Vierailija
51/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväni oli jo kymmenen vanhana kauhuissaan kysynyt äidiltä, että ei kai lapsia ole pakko hankkia, jos ei halua. Kyllä monet tietävät tämän asian hyvin varhain.

Niin mäkin kysyin äidiltä lapsena ja äiti sanoi ettei tarvitse. Äiti myös sanoi, että mieli voi muuttua.

Sain kolme lasta. Luuleeko joku tosiaan, että kymmenen vanhana asiat lyödään lukkoon? 😂😂

Kukaan meistä veloista ei ole lyönyt lukkoon tätä päätstä uskoakseni missään vaiheessa. Minä pidän mieleni avoimena jos vaikka haluankin joskus lapsia, mutta epäilen vahvasti, koska pidän omaa henkilökohtaista tilaani täreänä. Kumppania voi pyytää lähtemään, jos kyllästyy, mutta lastaan ei voi noin vain hyljätä.

Vierailija
52/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvat miehet sitä pystyvät yksin päättämään,ainoa varma on selibaatti.

Vierailija
53/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin tuon ikäisenä tiesin etten lapsia halua. Mutta olen sen jälkeen useaan otteeseen käynyt asian läpi itseni kanssa ollakseni varma päätöksestä.

Vierailija
54/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi lasta, ja kumpikaan ei erittäin todennäköisesti tule lapsia hankkimaan. En ole kyllä hetkeäkään miettinyt, miltä tämä mahtaa vanhemmistamme tuntua. Minusta kun asia ei kuulu heille pätkän vertaa.

Vierailija
55/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin 18v lapseni on sanonut jo monta vuotta sitten, ettei halua lapsia. Hän on perustellutkin sen hyvin, joten ymmärrän hänen päätöksensä, enkä ole yhtään surullinen.

Minulla on muitakin lapsia, joten on ihan mahdollista, että saan lastenlapsia. Mutta jos en saa, ei se minusta surullista tee. Olen saanut nauttia omista lapsistani jo niin paljon, että pystyn elämään loppuelämäni ilman pikkulapsia perheessäni.

Vierailija
56/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi lapsenlapsia.

Säälittää mummot jotka joutuu niitä hoitamaan kun tyttäret/miniät ei jaksa,osaa tai viitsi.

Kovia ovat mummoja neuvomaan hoidossa mutta oma hoitokokemus jäänyt kirja-asteelle.

57/57 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmån äitini hinkusi lastenlapsia sen ällömmältä tuntui.

Lopulta sanoin etten ole mikään sun siitostammasi.

Ja lasten hankkiminen lykkääntyi varmaan vuosia äidin takia. En edes kertonut raskaudesta ihan vaikka olin naimisissa. Vieläkin muuten ällöttää.

Lapset hankitaan itselle eikä esimerkiksi omalle äidille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi