Teinini tietää jo ettei halua lapsia.
18v täyttävä nuori mies todennut asian pariinkin kertaan, ei kuulema näe perheen perustamisessa oikein järkeä.
Saanko olla surullinen? No, olen silti 😢
Kommentit (57)
Harva teini haluaa lapsia. Lapset ärsyttävät teinejä koska he muistuttavat omasta keskenkasvuisuudesta ja ovat kaikkea sitä mistä teini haluaa eroon. Yleensä mieli muuttuu tulevina vuosina.
Koska niitä lapsia yleensä aletaan halumaan. Itse olen 29 vuotias mies ja en vieläkään halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mieli voi muuttua vielä monta kertaa. Varmasti moni tuon ikäinen ajattelee, ettei koskaan mitään kersoja. Kunhan hän aikuistuu ja löytää ihanan kumppanin, niin voi olla eri ääni kellossa. Ei tietysti aina.
Se ihana kumppani ei myöskään välttämättä halua lapsia.
Toki saat surullinen olla mutta pitäisin suruni kyllä lapselta salassa. Ei ole hänen velvollisuutensa hankkia lapsia sinun takiasi.
Miksi olet surullinen? Kyllä sun poikasi muuttaa mielensä, jos hänestä alkaa tuntua, ettei hän voi ilman lapsia olla onnellinen. Jos voi, miksi olisit surullinen siitä, että hän elää omannäköistään elämää?
Olisit mieluummin iloinen, maailmassa on jo liikaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä lapsia yleensä aletaan halumaan. Itse olen 29 vuotias mies ja en vieläkään halua lapsia.
En tiedä. Olen 66, enkä ole koskaan halunnut niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttäreni on jo 34 eikä vieläkään halua. Naimisissa on ollut kohta 10 vuotta.
Tyttäreni täyttää kohta 27 ja on vela. Minusta ihan ok.
Meillä sama, nyt ikää 25 ja edelleen on sitä mieltä ettei halua lapsia.
Itselleni asia on yhdentekevä, kunnioitan lapseni omaa mielipidettä ja tahtoa. Mutta jurppii kuunnella sukulaisten Kyllä se mieli vielä muuttuu-hyminöitä, jouduin jo huomauttamaan omalle äidilleni ettei jankuttaisi asiasta.
Aika harva haluaa teininä lapsia. Useimmilla mieli muuttuu, mutta ei tietenkään kaikilla. Itse en halua lapsia (olen yli 40v), mutta teininä asia ei ollu mun mielessä ollenkaan. Oikeastaan en ajatellut lapsia millään tasolla kuin vasta joskus 26v, kun aloin tosissani miettimään, haluanko lapsia. Siinäkin meni vuosia kun kipuilin asian kanssa, kunnes myönsin itselleni etten tosiaankaan halua lapsia, ja sain vihdoin sisäisen rauhan.
Älä huoli, kaikkihan sen tietää että teinit tietää kaiken.
Tätä kuviota olen miettinyt. Kun kuitenkin suuri osa heistä, jotka tekee lapsia, tekee niitä sillä oletuksella, että suku jatkuu ja lapsetkin sitten aikanaan tekevät osuutensa ja lisääntyvät.
Nyt kuitenkin räjähdysmäisesti lisääntyy niiden mummoikäisten määrä, jotka eivät lastenlapsia tule saamaan. Lähipiirissä näkee tätä ja useilla on vaikeuksia peitellä katkeruuttaan. Yhdelläkin naisella jopa 4 aikuista lasta ja kaikki ovat sanoneet etteivät halua lapsia. Saati jos lastenlapsitoiveet on vain yhden tai kahden oman lapsen varassa niin on suuri todennäköisyys, ettei suku jatku.
Sinulla on paljon kohtalotovereita. Toki joillekin asia on ok, mutta väittäisin, että iso osa kriiseilee enemmän tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kuse toisen paraatin päälle!
Itsellä alkoi tulla tarve lisääntyä noin 32-vuotiaana. Nyt on 2 lasta, ja olen mies.
Mä olin nuorena aivan varma, että en ikinä halua lapsia. Kun aloimme mieheni kanssa seurustella, en edelleenkään halunnut lapsia. Mies halusi ja alkoi pehmittämään ja lopulta aloin taipua että kai se on ok. Olin 30 kun ensimmäinen lapsemme syntyi ja parin vuoden päästä seuraava. Ihania ovat, en ole katunut.
Kuka haluaisi tehdä lapsia Suomessa?
Tottakai hän asian itse päättää ja sitten se on niin, hänen elämänsähän se on. Mutta jotenkin vain tuntuu niin surkealta ettei hän saisi lasta, hän on niin ihana ja fiksu ja olisi varmasti mainio isä, näkisin hänet enemmän kuin mielelläni isänkin roolissa ja olisin mummo hänen aarteelleen/aarteilleen.
Mutta kyllä, kunnioitan ja tuen hänen päätöstään vaikka se kirvelisi.
Ap
Vegaanit intoutuu lihansyönnin ilmastovaikutuksista, mutta lisääntyvät kyllä aivan huoletta. Jopa vaativat kaikille oikeutta lisääntyä.
Kyllä se mieli voi muuttua vielä monta kertaa. Varmasti moni tuon ikäinen ajattelee, ettei koskaan mitään kersoja. Kunhan hän aikuistuu ja löytää ihanan kumppanin, niin voi olla eri ääni kellossa. Ei tietysti aina.