Saatteko muut yliopisto-opiskelijat toimeentulotukea kesällä?
Onko mulla oikeus to-tuun? Ei työtä, en ole enkä aio nostaa opintolainaa, enkä opintotukea, aiemmat opintotuetkin piti palauttaa. EI ole tulossa opintosuorituksia.
Kommentit (12)
Opintolainaa pitäisi nostaa, jos ei muuten selviä kesästä. Näin minulle sanottiin, kun opiskelin joskus 2003.
Vierailija kirjoitti:
Opintolainaa pitäisi nostaa, jos ei muuten selviä kesästä. Näin minulle sanottiin, kun opiskelin joskus 2003.
Sanottiin sossusta, siis. Sain kuitenkin tuet vihaisella säestyksellä.
Ei ole toimeentuloon oikeutta, jos olet yliopistossa kirjoilla eli aiot jatkaa opiskelua myös syksyllä. Lisäksi nuo opintolainat pitäisi olla nostettuna, ennen kun voisi toimeentulotukea saada.
En saa, olen töissä ja minulle maksetaan palkkaa.
tuohan on laitonta jos ei saisi, tuet kuuluu kaikille.
en ole työssäkäyvä vaan "opiskelija".
ap
Vierailija kirjoitti:
En saa, olen töissä ja minulle maksetaan palkkaa.
kysymys oli opiskelijoille.....
Toimeentulotukea voi saada ihan samoilla edellytyksillä kuin muutkin. Jos sinulle ei ensisijaisten tukien (ja tulojen) jälkeen jää tarpeeksi rahaa ja menot ovat hyväksyttyjä, voit saada toimeentulotukea. Se, haetko niitä ensisijaisia etuuksia (opintoetuudet), ei vaikuta tuen saamiseen. Se on oma valintasi olla hakematta. Et voi kuitenkaan valita, että otat mielummin vain enemmän toimeentulotukea ja jätät opintoetuudet lainoineen nostamatta.
Ei todellakaan kaikki saa toimeentulotukea, vaikka tulot (muut tuet) jäisi alle rajan. Esimerkiksi avoimessa amk:ssa vuoden verran opiskellut tyttöni ei saanut muuta kuin asumistukea. Avoimessa ei ole oikeutettu opintotukeen EIKÄ tt-tukeen vaikka joutuisi syömään käpyjä.
kertokaa