Riita siskon kanssa. Mielipiteitä kaivataan!
Siskoni on tulossa perheensä ja kahden ison koiransa kanssa meille. Sanoin että ovat tervetulleita, mutta koiria emme halua meille. Asumme uudessa pienehkössä kodissa, ja puutarha on juuri viimeistelty kuntoon.
Kukaan sukulainen/tuttava ei halua heidän koiriaan hoitoon ja he eivät halua maksaa satoja euroja koirahoitolasta. (Ymmärrän toki).
He sanoivat pitävänsä koiria meidän pihalla ja yöksi ottaisivat sisälle. Ärsyttää kun heidän koirat ulostaa sisälle ja raapivat ovat, seinät ja jyrsivät kasvit ja puut (ainakin heidän kotonaan). Siskoni ei ymmärrä vaikka kuinka yritän selittää että emme halua meidän kotiimme niitä tuhoamaan. Kuulemma olemme itsekkäitä ja pilaamme heidän kesäloman. He olisivat siis neljä yötä meillä.
Paha mieli asiasta, mutta silti en halua niitä koiria meille sotkemaan ja rikkomaan. Ehkä olen nipo mutta en halua kodistani sellaista kuin heidän pilattu kotinsa on.
Kommentit (29)
On sulla ap omituisia ennakkoluuloja liittyen koiriin... ”ulostavat sisälle”, ”jyrsivät kasvit ja puut”, ”raapivat ovet ja seinät”.
Pentuina ehkä joo, mutta jos kyse on aikuisista koirista, en usko että tätä enää tekevät.
Haiskahtaa Porvoon tuotokselta koko tarina.
Sano siskolle, et vuokraavat asuntoauton jossa voivat yöpyä koirineen. Ei tuu ongelmia majoituksessa puolin tai toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että siskosi koirat ulostavat sisälle. Olisit nyt pysynyt totuudessa niin viitsisi vastata jotain tähän.
Kyllä ne ulostavat, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Ja tuosta toiminnasta noin muutenkin voi hyvin päätellä millaista porukkaa ovat ja kuinka koiriaan kohtelevat. Tuhot ja paskominen, täysin mahdollista.
Olen nähnyt tapauksia, joissa on kakkaa lattioilla, vaikka on oma pihakin. Ja sekin on sitten yleensä paskakasojen peitossa. Koiraa täytyy kouluttaa ja opettaa tavoille, sisäsiistiksi ja säännöllinen ulkoilutus. Ne kun ovat vain eläimiä.
Kun se louskuleuka on kiva sen muutaman ekan viikon, kun into menee ohi ei sinne lenkille enää viitsikkään lähteä, lykätään ulos pihalle paskalle.
Ei tuosta pitäisi tulla mitään riitaa. Jos joku sanoo että koirat eivät saa tulla hänen kotiinsa, niin ainoa hyväksyttävä vastaus koiranomistajalta on "ok, selvä juttu".
Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:
Minusta ap:n pitäisi opetella syömään kunnon aamiainen, niin hän osaisi suhtautua rauhallisemmin elämässä eteen tuleviin pikku harmeihin. Minä syön joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta laittaa puuroon kaurakerman sijasta palan voita ja ripottelee päälle hiukan ruokosokeria.
Ei minulle eikä miehelleni voisi tulla mieleenkään kieltää siskoni koiria tulemasta meille. Ei koskaan. Ei ikinä.
Minulla ei tosin ole siskoa, joten siskollani ei voi olla koiriakaan. Mutta periaatteessa...
Suloinen Untuvakerä. Aina valmis auttamaan ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että siskosi koirat ulostavat sisälle. Olisit nyt pysynyt totuudessa niin viitsisi vastata jotain tähän.
Kyllä ne ulostavat, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Ja tuosta toiminnasta noin muutenkin voi hyvin päätellä millaista porukkaa ovat ja kuinka koiriaan kohtelevat. Tuhot ja paskominen, täysin mahdollista.
Olen nähnyt tapauksia, joissa on kakkaa lattioilla, vaikka on oma pihakin. Ja sekin on sitten yleensä paskakasojen peitossa. Koiraa täytyy kouluttaa ja opettaa tavoille, sisäsiistiksi ja säännöllinen ulkoilutus. Ne kun ovat vain eläimiä.
Kun se louskuleuka on kiva sen muutaman ekan viikon, kun into menee ohi ei sinne lenkille enää viitsikkään lähteä, lykätään ulos pihalle paskalle.
Juuri näin.
Kuonokopat yöksi ja siskosi vahtii aina kun niitä ei ole.
Vika on aika harvoin itse koirassa vaan niiden omistajissa. Tottakai isokin koira voi välinpitämättömissä perheissä tehdä tarpeensa sisälle, jos koira voi huonosti eikä sitä käytetä tarpeeksi lenkillä tai opeteta sisäsiistiksi. Monet aktiiviset rodut myös tarvitsevat paljon virikkeitä ja voivat turhautuessaan tehdä tuhoa, kun elävät rodulleen huonoissa oloissa tai väärässä perheessä. Itselläni on iso koira joka ei tuhoa mitään (pentuna söi yksin ollessaan kiellettyä kun hampaat vielä kasvoi) eikä ole koskaan tehnyt sisälle, mutta ymmärrän että väärässä perheessä tuokin olisi hyvin erilainen koira. En myöskään vie koiraani paikkoihin joihin hän ei ole tervetullut, vaikka omasta mielestäni koirani käyttäytyisi nätisti. Joku ei halua esim. karvoja kotiinsa yhtäkään, enkä minä voi siihen puuttua. Käydään niissä paikoissa, joissa koirastani pidetään. Niin yksinkertaista.
Sinä olet oikeassa, ei sisko voi vaan päättää tuovansa koiriaan teille (pihalle eikä sisälle), tai vaatia jotain kompromissia asiassa.
Minä en myöskään noilla spekseillä ottaisi koiria kotiini enkä pihaani. Mutta sillä ei ole oikeastaan väliä mitä muut tekisivät; se, että sinä et halua niitä teille riittää syyksi. Sinun koti, sinun säännöt. Älä anna periksi painostuksell ja jos se ei lopu, peru koko vierailu.