Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva muuttunut itkuiseksi..mistä apua.?

Vierailija
02.07.2019 |

Meillä vajaa vuosikas lapsi joka oli rnsimmäiset 5-6 kk itse aurinko ja nukkui 2-4 tunnin päikkäreitä, yöllä 5-6 tjntia yhteenmenoon.

Sen jälkeen pikku hiljaa alkanut olla itkusempi ja kärttyinen, nyt alkaa olla jo voimat loppu ku on niin itkunen, että en saa edes kotitöitä tehtyä ku kokoajan pitää olla kantamassa ja selkä paskana. Nukkuu maks 30 min pätkissä päiväällä 1-3 kertaa, yöllä herää pahimmillaan 30 min, tunnin välein koko yön. Automatkoilla nukkui ennen, nykyään melkeen aina itkee niin että meinaa oksentaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi kirjoitusvirheet, pitäis malttaa tarkistaa kunnolla ku puhelimella näpyttää..

Vierailija
2/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin: oletko vilkaissut suuhun, onko tulossa hampaita? Poskihampaita? Niiden tulo voi olla kivuloisempaa kuin etuhampaiden, voisit kokeilla antaa koemielessä yötä vasten vauvalle särkylääkettä, niin näet, rauhoittaako se unta ja johtuiko itkeskely ja heräily hampaista.

Onko hänellä vatsa toiminut kunnolla? Tuo voi olla allergiaoireitakin. Imetätkö? Ja syökö vauva kunnolla? Illalla kannattaa tankata kunnolla, niin saa nukuttua. Vaikkapa velliä pykälään...

Onko hän alkanut kävellä tai liikkua tukia pitkin? Monella noin vuoden vanhalla liikkuvuuden lisääntyminen heikentää hetkellisesti yöunia.

Koeta pitää vauvaa samassa tilassa, missä itse olet, köllimässä tai istumassa sitterissä, niin että hän näkee sinut. Juttele hänelle samalla, kun touhuat kotitöitä jne. Ei se kaikkia tokikaan tyydytä, osa on enemmän sylin kaipuussa kuin toiset. Mutta kaikki vaiheet menevät aikanaan ohitse.

Jos noista ei mikään tehoa, puhu asiasta neuvolassa. Vauvalla voi olla jotakin sairauksiakin, jotka aiheuttavat itkuisuutta. Muista, että pieni vauva ei KOSKAAN itke tehdäkseen sinulle kiusaa, aina sille itkulle on joku syy, vähintäänkin läheisyyden kaipuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeet kokeiltu moneen kertaan, sylissä viihtyy mutta sillonki pitää olla kokoajan liikkeessä, ei auta vaikka vieressä olisin ja juttelisin. Autossakaan ei auta vaikka vieressä olisin. Hampaita tullut mutta tosiaan kipulääkkeistä ei apua. Korvat tarkistettu moneen kertaan..

Allergioita olen miettinyt, mutta hällä niin pieni skaala vasta ruokia tarkolla, että en keksi mikä niistä aiheuttaisi, varsinkaan koska kaikkia olen itse syönyt aina eikä pienenä imetyksestä huolimatta ollut itkuinen. Toki saa nyt isompia annoksia jos joku allergisoi.

Samaa mieltä olen, että ei hän huvikseen itse, joku syy on ja se harmittaa kun ei tiedä miten auttaisi toista ja väsy alkaa olla itsellä..

Ei vielä edes ryömi, pari viikkoa pyörähtänyt mahalleen..

Neuvolassa ole jutellut, ovat laittaneet lähetteen eteenpäin mutta lääkäreitä ei kiinnosta.

Ap

Vierailija
4/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vatsa toimii säännöllisesti, toisinaan tarvii luumua mutta ei aina..

Vierailija
5/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä?

Vierailija
6/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkylääkkeet kokeiltu moneen kertaan, sylissä viihtyy mutta sillonki pitää olla kokoajan liikkeessä, ei auta vaikka vieressä olisin ja juttelisin. Autossakaan ei auta vaikka vieressä olisin. Hampaita tullut mutta tosiaan kipulääkkeistä ei apua. Korvat tarkistettu moneen kertaan..

Allergioita olen miettinyt, mutta hällä niin pieni skaala vasta ruokia tarkolla, että en keksi mikä niistä aiheuttaisi, varsinkaan koska kaikkia olen itse syönyt aina eikä pienenä imetyksestä huolimatta ollut itkuinen. Toki saa nyt isompia annoksia jos joku allergisoi.

Samaa mieltä olen, että ei hän huvikseen itse, joku syy on ja se harmittaa kun ei tiedä miten auttaisi toista ja väsy alkaa olla itsellä..

Neuvolassa ole jutellut, ovat laittaneet lähetteen eteenpäin mutta lääkäreitä ei kiinnosta.

Ap

Siis särkylääkkeitäkö syötät lapsellesi??   Hoida ruokavalio kuntoon, niin lapsi on tyytyväinen eikä kärsi ja itke.  Mitä sä nyt syötät sille?

Vierailija
7/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis särkylääkkeitäkö syötät lapsellesi??   Hoida ruokavalio kuntoon, niin lapsi on tyytyväinen eikä kärsi ja itke.  Mitä sä nyt syötät sille?

Ihan neuvolan suosituksesta kokeiltiin särkylääkettä, en syötä säännöllisesti, miksipä antaisin kun ei auta..

Vauva juo rintamaitoa, lisäksi syö perunaa, bataattia, porkkanaa, naudan lihaa, omemaa, banaania, persikkaa, mustikkaa, vadelmaa. Nyt vasta aloitettu hapanmaito tuotteita. Välillä ollut ilman bataattia, banaania ja persikkaa.

Rintamaidosta ei ainakaan ensimmäisten 5-6 kk iässä oireita ja en ole omaa ruokavaliota muuttanut..

Vierailija
8/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 siis ap

Vierailija
9/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia kehitystä.

Vierailija
10/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "vuosikas" tarkoittaa vuodenikäistä varsaa, ei lasta.

Vierailija
11/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö joku oikeesti "vuosikas" ilmaisua lapsesta??

Vierailija
12/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kehitystä.

Ei meillä kyllä aiemmat ole tuollain ollut että kuukausi tolkulla itkee ja tuntuu että pahenee vaan.. mutta jospa tää olis vaan sitä normaalia.

Ap

Vierailija
13/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kehitystä.

Ei meillä kyllä aiemmat ole tuollain ollut että kuukausi tolkulla itkee ja tuntuu että pahenee vaan.. mutta jospa tää olis vaan sitä normaalia.

Ap

Ja en ihmettelisi itkuisuutta jos olis aina ollut, mutta oli siis ensimmäiset 5-6 kk itse aurinko ja erittäin tyytyväinen ja hyvä nukkumaan.

Vierailija
14/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kehitystä.

Ap

Ei se mitään normaalia ole. Äläkä niitä lääkkeitä lapselle syötä, vaikka neuvola niitä suosittelisikin, joku järki sentään.

Kiinnitä huomio ravintoon äläkä pidä neuvolaa kaikkitietävänä, vaan kuuntele lapsesi reagointia.

Vierailija
15/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kehitystä.

Ap

Ei se mitään normaalia ole. Äläkä niitä lääkkeitä lapselle syötä, vaikka neuvola niitä suosittelisikin, joku järki sentään.

Kiinnitä huomio ravintoon äläkä pidä neuvolaa kaikkitietävänä, vaan kuuntele lapsesi reagointia.

Johan sanoin etten syötä lääkkeitä, kokeiltiin.

Täytyy alkaa kokeilla jättää ruokia pois lapsen ruokavaliosta lisää. Maito tuotteet, banaani, persikka ja bataatti ei ollu syylliset..

Vierailija
16/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kehitystä.

Ap

Omien lasten kohdalla on aina tuntunut, että hankalin vaihe oli se vauvavuoden jälkimmäinen puolisko. Kun ikää alkoi tulla se reilu 6kk, niin johan alkoi yövalvomiset, kitinät esim. tylsyyden, läheisyyden kaipuun tai hampaiden takia tai siten ihan vain kun ei vielä päässyt liikkeelle. Silloin alkaa myös vierastaminen ja ymmärrys ympäröivästä maailmasta. Äitikin alkoi pidemmällä vauvavuotta olemaan aika väsynyt. Kyllä tuo saattaa olla ap ihan normaalua kehitystä vain, reilu 1-vuotiaana loppunee ja saat tilalle uhmakkaan taaperon Mutta ainakin uhmataaperolla on edes niitä aurinkoisiakin hetkiä ja taaperon kanssa voi jo touhuta kaikenlaista. Onneksi olkoon!

Vierailija
17/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein vuoden jo ja on vasta pari kertaa pyörähtänyt mahalleen? Vai mitä tarkoittaa "vuosikas"?

Vierailija
18/18 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein vuoden jo ja on vasta pari kertaa pyörähtänyt mahalleen? Vai mitä tarkoittaa "vuosikas"?

Kyllä, 11kk ikää ja pari viikkoa pyörinyt mahalleen, ei liiku muuten.. Tai no nyt muutaman päivän pientä liikkumista ympyrässä.. Ei osaa kääntyä itse takaisin selälleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan